• 1
  • 2
2018-09-14, 11:45
Medlem
OliverCromwells avatar
Inser inte de borgerliga att de aldrig kommer att kunna vinna ett val i framtiden om de fortsätter att följa på den inslagna vägen?

Vi har redan kännt till att Sossarna hade en säker röstblock i invandrarförorterna. Men i det här valet blev det så extremt tydligt att det tom blev en debatt i sociala medier bland journalister.

Men jag undrar hur politikerna inom borgerligheten tänker kring detta. Ty den här gången kan de inte ha missat att De RödGröna i allmänhet och Sossarna i synnerhet har där en grundad röstblock.

Är strategin verkligen att försöka locka väljare från invandrartäta förorter? De har väl försökt detta och uppenbarligen misslyckats. Invandrarna verkar se att Sossarna kommer alltid att ge dem ett bättre bud oavsett. Ett bud som Allianspartierna aldrig skulle kunna slå.

Så frågan är hur hade de (De Borgerliga) tänkt lösa denna knut?
Citera
2018-09-14, 11:53
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Inser inte de borgerliga att de aldrig kommer att kunna vinna ett val i framtiden om de fortsätter att följa på den inslagna vägen?

Vi har redan kännt till att Sossarna hade en säker röstblock i invandrarförorterna. Men i det här valet blev det så extremt tydligt att det tom blev en debatt i sociala medier bland journalister.

Men jag undrar hur politikerna inom borgerligheten tänker kring detta. Ty den här gången kan de inte ha missat att De RödGröna i allmänhet och Sossarna i synnerhet har där en grundad röstblock.

Är strategin verkligen att försöka locka väljare från invandrartäta förorter? De har väl försökt detta och uppenbarligen misslyckats. Invandrarna verkar se att Sossarna kommer alltid att ge dem ett bättre bud oavsett. Ett bud som Allianspartierna aldrig skulle kunna slå.

Dom tänker lösa det med "integration".
Citera
2018-09-14, 11:59
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Dom tänker lösa det med "integration".

Fast det kommer bara att göra saken värre om svenska samhället ska anpassa sig till invandrarna.
Citera
2018-09-14, 12:00
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Fast det kommer bara att göra saken värre om svenska samhället ska anpassa sig till invandrarna.

Jag raljerade över deras naiva tro att dom kommer lyckas med att få salafister att anpassa sig till den svenska kulturen.
Citera
2018-09-14, 12:06
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:

Flashback har en väldigt skev syn på vad en så kallad No-Go-Zon är. Jag bor i en enligt Flashback värsta no go zoner vi har i Sverige jag har inga problem med att gå runt här inte mina vita grannar heller sen röstar jag inte rött.
Senast redigerad av FreeBirdSeed 2018-09-14 kl. 12:09.
Citera
2018-09-14, 12:08
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Jag raljerade över deras naiva tro att dom kommer lyckas med att få salafister att anpassa sig till den svenska kulturen.

Fast de tror de inte på.

Och som jag sa, så kommer Sossarna alltid att kunna lägga fram ett saftigare bud åt dem.

Även om Sossarna vill stänga ner muslimska friskolor till exempel. De vill fortfarande ge dem mer bidrag. Och det är pengarna i slutändan som det hela handlar om.
Citera
2018-09-14, 12:09
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Flashback har en väldigt skev syn på vad en så kallad No-Go-Zon är. Jag bor i en enligt Flashback värsta no go zoner vi har i Sverige dels är jag vi och har inga problem med att gå runt här inte mina vita grannar heller sen röstar jag inte rött.

Ursäkta men vad fan spelar det för roll för diskussionsunderlaget?

Håll dig till ämnet framöver!
Citera
2018-09-14, 12:11
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Fast de tror de inte på.

Och som jag sa, så kommer Sossarna alltid att kunna lägga fram ett saftigare bud åt dem.

Även om Sossarna vill stänga ner muslimska friskolor till exempel. De vill fortfarande ge dem mer bidrag. Och det är pengarna i slutändan som det hela handlar om.

Jo, det är just vad dom gör. Dom tror att dom kommer komma ut i samhället, jobba, tjäna pengar och vilja ha skattesänkningar istället för bidrag.
Citera
2018-09-14, 12:12
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ämnet? Du pratar om nånting som inte finns i Sverige.

Du lägger märken på ord.

Spelar ingen roll om jag säger No-Go-Zoner, ghetton, invandrartätaområden eller "särskillt utsatta områden".

Ni vet vad fan det är jag snackar om!
Citera
2018-09-14, 14:28
Medlem
HectorDaiquiris avatar
Citat:

De kommer inte ta tag i problemet, de kommer bara ignorera det. Det är samma sak med alla problem där det är invandrare inblandat. Det går emot deras princip nr 1: Allt som kan måla upp invandrare och den pågåendes massinvandringen negativt ska ej lösas skyndsamt, om ens alls. Ska det lösas ska det göras i små, små steg som knappt märks.

Det blir helt enkelt syntax error kring alla problem som i stort sett bara rör invandrare. Överfallsvåldtäkter, gruppvåldtäkter, all annan brottslighet där de är överrepresenterade något enormt, gängkrigen, pressen på sjukvård, tandvård, skola och välfärd. Det går liksom vare sig att prata klarspråk eller sätta in adekvata åtgärder.
Citera
2018-09-14, 15:00
Avstängd
Paris24s avatar
Det är ju ett dubbelt argument för höger-blocket att arbeta bort invandrar-områdena. Finns massor med sätt, t.ex att bygga dyrare bostäder där, öka kraven i skolan, ta bort bidrag, mer övervakningskameror och poliser. Allt väl utrett av politikerna men ständigt stoppat av vänsterblocket. Kan bli mer fart nu. Om SD får makt så kommer problemen att minska ännu snabbare. Nogo-zonerna är 100% vänster-politikernas fel.
Citera
2018-09-14, 15:01
Medlem
Demokraturdns avatar
Citat:
Jo, det är just vad dom gör. Dom tror att dom kommer komma ut i samhället, jobba, tjäna pengar och vilja ha skattesänkningar istället för bidrag.

Jag tror att många borgerliga invandringsförespråkare resonerat precis så. Sedan har ju jargongen i många år varit att göra det mindre lönsamt att leva på bidrag. Eftersom ett parti som M har ekonomiskt-materiellt tänkande i själva DNA:t är det högst sannolikt att partiet överskattat drivkrafterna att byta bidrag mot mer i plånboken och partiet har också starkt underskattat integrationens "utmaningar".

Citat:
Sen röstar jag inte rött.

Anekdotisk bevisföring verkar inte passa i den här tråden.

Utanförskapsområdena röstar rött. Dvs de rödgröna partierna dominerar mycket starkt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in