Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-28, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iris-T
Helt korrekt! Men det i sig r en stark indikation p att den officiella frklaringen stmmer eftersom du eller ngon annan hittills inte lyckats pvisa att det varken fanns apterade sprngmedel eller "incendiaries"(?) Vad nu "incendiaries" betyder i din vrld eller p ditt egna sprk..

Igen,
Officiella frklaringen vs onopono 1-0
Trden handlar om 118 brandmn som i FDNY Oral Histories of 9/11, berttar om upplevelser av explosioner i byggnaderna och som verkar ha kommit frn secondary devices/bomber/apterade sprngmedel/CDs/etc ... ngot som NIST helt ignorerar i sin rapport, samt i Q&As ljuger om inte fanns. Trots att man enligt egen uppgift har tagit del av innehllet i sagda intervjuer.

Inte? Bemt vittnesmlen jag har postat/lnkat till och frklara varfr jag har fel.
Citera
2018-09-28, 18:13
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Ja, den officiella frklaringen (Usama Bin Laden and Al Qaida did it) lmnar inget utrymme fr secondary devices = inside job.

Se ovan.

Se ovan.

Det r fortfarande inte ens i nrheten av ett svar p det jag frgade..

1) Du pstod (om Timothy Hoppeys uttalande i FDNY Oral Historys):
Fast det r ju uppenbart att han i efterhand tolkar sin upplevelse av explosioner i skenet av den officiella frklaringen som sger att inga secondary devices anvndes nr byggnaderna kollapsade.

2) D frgade jag: Oral history-intervjuerna skedde oktober 2001-januari 2002. Vilken officiell frklaring om inga secondary devices fanns d?

3) Hr r det tnkt att du ska frska frklara dig - dvs svara p frgan. Du ska dremot INTE brja svamla om ngot helt annat som du frskt med om och om igen...
Citera
2018-09-28, 18:14
Medlem
Iris-Ts avatar
Citat:
Trden handlar om 118 brandmn som i FDNY Oral Histories of 9/11, berttar om upplevelser av explosioner i byggnaderna och som verkar ha kommit frn secondary devices/bomber/apterade sprngmedel/CDs/etc
Okej. S vi kan allts utesluta "incendiaries" nu? I alla fall i den hr trden eftersom du vill pvisa att "incendiaries" inte lter hgre n barnens smatterband p nyrsafton?
Citat:
... ngot som NIST helt ignorerar i sin rapport, samt i Q&As ljuger om inte fanns. Trots att man enligt egen uppgift har tagit del av innehllet i sagda intervjuer.
Det kan inte vara s att NIST tagit del av hela deras vittnesml och inte fulciterat som du gr och helt enkelt avfrdat det som normala explosionsljud som hrs nr brnder av dom storlekarna hrjar i hghus? Eller tror du verkligen att dom ljuger som i ljuger nr man talar osanning fr att vilseleda mnniskor? Och helt enkelt hoppats p att ingen skulle mrka det? Te.x brandmnnen sjlva som dessutom frlorade mnga vnner den dagen. Du tror inte att fler brandmn n 0 skulle gtt vidare med sin sak ifall det nu skulle vara s?
Citera
2018-09-28, 18:22
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Trden handlar om 118 brandmn som i FDNY Oral Histories of 9/11, berttar om upplevelser av explosioner i byggnaderna och som verkar ha kommit frn secondary devices/bomber/apterade sprngmedel/CDs/etc ... ngot som NIST helt ignorerar i sin rapport, samt i Q&As ljuger om inte fanns. Trots att man enligt egen uppgift har tagit del av innehllet i sagda intervjuer.

Inte? Bemt vittnesmlen jag har postat/lnkat till och frklara varfr jag har fel.

Varfr envisas du med att anvnda termer som incendiaries och secondary devices? Vet du ens vad secondary devices r fr ngot? Var i hela friden menar du i sdant fall det fanns sdana i wtc?

https://www.osha.gov/SLTC/emergencyp...secondary.html
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-09-28 kl. 18:27.
Citera
2018-09-28, 21:29
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Varfr envisas du med att anvnda termer som incendiaries och secondary devices? Vet du ens vad secondary devices r fr ngot? Var i hela friden menar du i sdant fall det fanns sdana i wtc?

https://www.osha.gov/SLTC/emergencyp...secondary.html
Han har fortfarande inte frlikat sig med tanken att det kan ha varit flygplan som orsakade de initiala explosionerna i WTC1 och WTC2. Han har heller inte frlikat sig med tanken att det i frlngningen resulterade i att dessa byggnader rasade.

Primary device = Flygplanshologram / drnare + bombfrg / bomb / fantasibomb
Secondary device = Bombfrg / bomb / fantasibomb
Incendiaries = Trutherslang fr brandbomber eller bombfrg p engelska

Det r inte ltt att hinna verstta dessa saker till svenska nr man har brttom att sprida sanningen direkt frn truthersidor.
Senast redigerad av kurrekotte 2018-09-28 kl. 21:35.
Citera
2018-09-29, 11:04
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Han har fortfarande inte frlikat sig med tanken att det kan ha varit flygplan som orsakade de initiala explosionerna i WTC1 och WTC2. Han har heller inte frlikat sig med tanken att det i frlngningen resulterade i att dessa byggnader rasade.

Primary device = Flygplanshologram / drnare + bombfrg / bomb / fantasibomb
Secondary device = Bombfrg / bomb / fantasibomb
Incendiaries = Trutherslang fr brandbomber eller bombfrg p engelska

Det r inte ltt att hinna verstta dessa saker till svenska nr man har brttom att sprida sanningen direkt frn truthersidor.

Aha, onoponos minst sagt kreativa nysprkslsning igen allts - har han fel s definierar han helt enkel om ordens betydelse tills han i sina egna gon fr rtt..
Citera
2018-09-29, 13:56
Medlem
Azzabrazzas avatar
17 r gtt och vi vntar fortfarande p att "debunkers" ska ge en frklaring till varfr terroristerna omjligen kan ha anvnt sig av sprngmedel. Denna stndpunkt hade varit begriplig ifall bevisfringen fr den officiella kollapsteorin hade varit stark, men det r den inte. Man har heller inte p 17 r lyckats ge en vettig frklaring till varfr anvndandet av sprngmedel helt uteslutits frn utredningen av kollapserna.
Senast redigerad av Azzabrazza 2018-09-29 kl. 14:05.
Citera
2018-09-29, 14:06
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azzabrazza
17 r gtt och vi vntar fortfarande p att debunkers ska ge en frklaring till varfr terroristerna omjligen kan ha anvnt sig av sprngmedel. Denna stndpunkt hade varit begriplig ifall bevisfringen fr den officiella kollapsteorin hade varit stark, men det r den inte. Man har heller inte p 17 r lyckats ge en vettig frklaring till varfr anvndandet av sprngmedel helt uteslutits frn utredningen av kollapserna.

Ingen har vl sagt att det r omjligt? Var fr du det ifrn?
Om du undrar varfr Nist har uteslutit anvndandet av sprngmedel s str det frklarat i deras rapporter - eller kortare sammanfattat i FAQn om du finner det svrt att koncentrera dig i mer n fem minuter (skrivet p frekommen anledning i denna avdelning..)
Citera
2018-09-29, 15:41
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:
Ingen har vl sagt att det r omjligt? Var fr du det ifrn?
Om du undrar varfr Nist har uteslutit anvndandet av sprngmedel s str det frklarat i deras rapporter - eller kortare sammanfattat i FAQn om du finner det svrt att koncentrera dig i mer n fem minuter (skrivet p frekommen anledning i denna avdelning..)
Jag skrev vettig frklaring. Som sagt det hade kanske varit legitimt om man hade en egen stark bevisfring fr sin hypotes. Eller jag kanske missat ngot? Du som verkar verserad i NIST rapporter fr annars hemskt grna sjlv frklara vad som r s vertygande med deras frklaring av WTC 7 kollaps. Var grna specifik.
Citera
2018-09-29, 16:35
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag skrev vettig frklaring. Som sagt det hade kanske varit legitimt om man hade en egen stark bevisfring fr sin hypotes. Eller jag kanske missat ngot? Du som verkar verserad i NIST rapporter fr annars hemskt grna sjlv frklara vad som r s vertygande med deras frklaring av WTC 7 kollaps. Var grna specifik.

Det rcker egentligen med det enkla faktumet aty inget kunnat peka p ngra fel i frklaringen trots att det gtt 17 r.
Att stlla frgor klarar vem som helst - att finna brister eller lgga fram alternativa frklaringar som hller fr granskning verkar minst sagt knepigare..

Har du sett denna film dr man kat kontraster s vgrrelsen i wtc7 under det kollapsande penthouset syns hela vgen ned i hg hastighet redan innan fasaden ens brjat rra sig nedt??
https://youtu.be/Wf1HcJ7GKsc

Frklara grna det med sprngmnen..
Citera
2018-09-29, 21:12
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:
Det rcker egentligen med det enkla faktumet aty inget kunnat peka p ngra fel i frklaringen trots att det gtt 17 r.
Att stlla frgor klarar vem som helst - att finna brister eller lgga fram alternativa frklaringar som hller fr granskning verkar minst sagt knepigare..

Har du sett denna film dr man kat kontraster s vgrrelsen i wtc7 under det kollapsande penthouset syns hela vgen ned i hg hastighet redan innan fasaden ens brjat rra sig nedt??
https://youtu.be/Wf1HcJ7GKsc

Frklara grna det med sprngmnen..
Oj inte ett enda fel, det var inte illa. En sdan robust hypotes mste verkligen varit vl underbyggd. Jag har lite taskigt minne, s du fr grna pminna mig. Det finns skert ven andra som lser trden som r intresserade av det ocks. Du fr drfr hemskt grna sjlv redogra fr vad som r NIST hypotes rrande WTC 7 och vilka avgrande bevis som du finner extra vertygande.
Citera
2018-09-29, 21:34
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Oj inte ett enda fel, det var inte illa. En sdan robust hypotes mste verkligen varit vl underbyggd. Jag har lite taskigt minne, s du fr grna pminna mig. Det finns skert ven andra som lser trden som r intresserade av det ocks. Du fr drfr hemskt grna sjlv redogra fr vad som r NIST hypotes rrande WTC 7 och vilka avgrande bevis som du finner extra vertygande.

Driver du med oss s r du inte rolig, menar du allvar r det patetiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in