2018-09-16, 22:17
Medlem
Varför bryr sig kvinnor så mycket om vad andra ska tycka? Vet inte hur många gånger kvinnor har fällt skitnödiga kommentarer som anspelar på vad folk ska tycka om dem själva men också deras familj och pojkvän... Väninnorna måste acceptera pojkvännen först osv...

Allt ska vara perfekt så ingen kan få för sig att lägga en negativ kommentar om deras val av egentligen vad som helst.

Alltså hur orkar man ens hålla upp denna fasad 24/7 omkring andra och varför lägger kvinnor så stor energi på detta? Vad är det för liv egentligen?
Citera
2018-09-16, 22:27
Medlem
Alla som har blivit vuxna förstår att ingen har ett perfekt liv.
Är man snabbtänkt så kan man riva vilken fasad som helst, jävligt skön känsla när man lyckas.

De flesta tjejer ser riktigt skitnödiga ut ute på stan. De rör ingen min och är totalt stela, precis som att de spänner sin kropp eller försöker skita medans de står upp.

Kan vara så att de inte har mycket annat i livet förutom underhållningen av sin fasad. De peakar ju mellan 17-23 sen är det downhill så man kan ju förstå varför många tjejer i den åldern är så skitnödiga.
Senast redigerad av mommy123 2018-09-16 kl. 22:30.
Citera
2018-09-16, 22:33
Medlem
Byt tjej du kan inte ändra på henne
Citera
2018-09-16, 22:42
Medlem
MAX-HIMs avatar
Varför de bryr sig om vad andra skall tycka? De som gör det har inte nått lika högt upp i Maslows behovspyramid, och har därmed ännu inte nått självförverkligandet.
Citera
2018-09-16, 22:49
Medlem
Är inte män mer sådana? Jag har aldrig brytt. Borde få en medalj i social likgiltighet.
Citera
2018-09-16, 23:07
Medlem
franges avatar
Därför att kvinnor är beroende av flocken. De måste passa in och accepteras av flocken - för ensamma överlever de inte länge. Den absolut värsta mardrömmen för en kvinna skulle vara att stötas ut ur flocken - att bli utstött, som samhällets paria, älskad av ingen och inte heller beskyddad av någon.

Det gör att de ständigt fokuserar så mycket på att bli omtyckta, accepterade av gruppen, och att vara så många som möjligt till lags.
Citera
2018-09-16, 23:14
Medlem
TrikkFukks avatar
För att de lever genom sina brudklickar. Kolla bara på hur de (bildligt talat) rövslickar varandra på facebook och instagram med komplimanger. "Du är så fiiin gumman! Tihi! Nej du är, finis!"
Citera
2018-09-16, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Därför att kvinnor är beroende av flocken. De måste passa in och accepteras av flocken - för ensamma överlever de inte länge. Den absolut värsta mardrömmen för en kvinna skulle vara att stötas ut ur flocken - att bli utstött, som samhällets paria, älskad av ingen och inte heller beskyddad av någon.

Det gör att de ständigt fokuserar så mycket på att bli omtyckta, accepterade av gruppen, och att vara så många som möjligt till lags.
Att allt ska se perfekt ut inför soctanten för att eventuellt få socialbidrag?

På vilket sätt beroende av flocken? Kan de aldrig tänka sig att vara ensamma?
Citera
2018-09-17, 03:21
Medlem
Heauxms avatar
För att samhället dömer dem hårdare än vad det dömer männen.
Inte rakat benen? Vidrig feminazi!!!
Bästa studenten i hela teknik klassen? Det är för att hon är kvinna!!
Hur fam blev hon chef? Hon har väl legat sig upp eller så har det börjat könskvotera.

Hon ska vara smal, villig, ordningsam, tacksam, villig, snäll, sexig, men inte horig, söt, smart, ha fina kläder och ett vackert ansikte men ordnad ekonomi.

Det bär därför de bryr sig, för att de annars kommer att behandlas annorlunda, bli utstötta. Samhället har programmerat in detta i dem.
Citera
2018-09-18, 09:33
Medlem
MissTortoises avatar
Mina vänner är bara vänner, alltså ett + i kanten som definitivt ligger risigt till under kristider. Skulle inte utnyttja dem, men kommer inte lägga tid på att försöka underhålla vänskap som inte ger speciellt mycket. Skulle aldrig välja en vän före min man, mina föräldrar eller barn. Skulle aldrig bry mig om vad en kompis tyckte i allvarliga frågor, för de dömer efter sig själva och inte efter mig. Men kan gärna ställa upp för att hjälpa dem om de behöver.

Jag har aldrig brytt mig om vad andra tycker. Det enda som oroar mig är att det är svårt att hitta folk som faktiskt tycker som mig. Vore kul att ha en man eller pojkvän med liknande värderingar som mig. Tror inte det finns, så skiter i det också. Det blir helt enkelt bara en stoppkloss att fokusera och drömma om det.

Kör mitt, gör vad jag vill och låter ingen stoppa mig. Svårt att ta hänsyn till lösaktiga och ointressanta människor. Behöver givetvis inte vara respektlös för det.

En kvinna som lägger energi på vad hennes vänner tycker om stora val i livet, hon är troligtvis osäker och är inte kapabel att hålla för tryck och press i längden. Men ofta så dras män till kvinnor som är osäkra, just för att de inte orkar med kvinnor som vet vad de vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in