Citat:
Ursprungligen postat av
FlyingCloud
Jag tyckte rösten lät mycket tilltalande, passar stilen på produktionen. Ackordföljden är intressant, du kombinerar pads, keys och arpar snyggt. Gitarrerna kommer in och lyfter det ytterligare. Inget känns out of place.
Tyvärr drunknar rösten bland instrumenten och det finns fler ändringar att göra till mixen (som att snaren är helt högerpanad). Nu producerar jag själv mest helelektronisk eller sample-baserad musik så jag kan inte ge dig särskilt konkreta tips. Jag använder dock en stereobreddsplugg avsedd för rock på en del synthar och kan rekommendera att du kikar på
bx Shredspread eller liknande för stereo widening. Detta så att du kan sprida ut instrumenten över stereobredden, på ett lite annorlunda sätt än genom panning. Jag tycker du har tyglat produktionen tillika mixen ganska bra dock, det låter inte rörigt. Volymjusteringar och mer precis EQ vore dock på sin plats, snaren slår starkare än sången till exempel. Ett superbra tips när det kommer till mixning är att börja med att mixa i mono. Då får alla ljuden slåss om att höras och det blir tydligare vilka ljud du måste höja respektiva sänka samt vilka frekvenser som ev. krockar. Du kan enkelt mono:a hela mixen tillfälligt genom att lägga till en Gain (under Utilities) på masterkanalen och checka i rutan för mono.
Ser fram emot att höra mer!