Citat:
Ursprungligen postat av
Holdingbreath
SD kan rösta för Alliansens regeringen. Sen, när budget är på bordet, kan de rösta med Sossarna. Då blir Alliansens position ohållbara. De måste lämna makten.
Absolut. Jimmie är stridslysten nu enl egen utsago. Bra,äntligen. Varför ska SD vara de enda vuxna i rummet. Nä, dax att jävlas så mycket man kan,precis som 7-klövern gör.
"Råttan på repet" är vad som försiggår i riksdagen nu. Alliansen bestal S på sin talman. Då måste de röda ge sej på Söder.. Så barnsligt. Hoppas de mår bra nu.
Jag tycker SD ska använda sina mandat till att ställa till så mycket oreda som möjligt. Precis som de andra gör. Vi får nog inse att vi/SD aldrig kommer få inflytande. det behövs mer mandat, och det kan införskaffas med ett extraval. So what? Kör på det. "Som man bäddar får man ligga". SD FÅR inte vika sej för alliansen så länge Björklund o Lööf är med där. Jag känner att jag hatar dessa bägge. Klarar inte att se dom. De är övertygade om att SD ska släppa fram eller rösta fram dem. SD behöver inte stödja någon. Då tvingar man dem att göra upp över blockgränsen och då blir det liv i luckan. 7-klövern kan lösa sin regeringsfråga själva. Björklund sa igår att han INTE VILL ha stöd från SD på något sätt. Hellre Löfven. OK. hoppas på det.