• 1
  • 2
2018-09-26, 08:38
Medlem
88g14flashplants avatar
Nu kommer äntligen de polisiära satsningar som alla väntat på. I tider av gängkrig, personrån och våldtäktsepidemi satsar nu polisen i Stockholm på att bekämpa logdanser aka skogsrejv.
Citat:
Polisen planerar att sätta in en speciell busstyrka för att stänga ner skogsrejv-fester. Rejvkulturen har fått ett uppsving på senare tid. Vid dessa fraktas stora musikanläggningar till avskilda platser i naturområden så att människor ska kunna festa långt efter de ordinarie klubbarnas stängningstider.

Nu planerar polisen i Stockholm att lägga resurser för att kunna stänga ner festerna inför kommande säsong Det rapporterar SVT Nyheter.

– Vi kommer att ta ett rejält omtag till nästa säsong där vi har poliser som arbetar med särskilt prioriterat fokus på rejvfesterna under vissa arbetspass, säger Julia Larsson, polis på Östermalm i Stockholm, till SVT.
https://samnytt.se/polisen-klagar-pa...ster-i-skogen/

Hur tänker ni om detta? Är det rimligt att polisen beklagar sig över bristande resurser när man uppenbarligen har både tid och resurser att bekämpa logdans i skogen? Är det ett rikemans-, eller ska man säga vitemansproblem som de satt sig ut att beivra på Östermalm, för att på så sätt visa att man gör något åt den skenande brottslighet som i all väsentlighet plågar stad och land?
Citera
2018-09-26, 08:42
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Jo det är ju så mycket våld och knas på rejv, eller inte.. Fan mirt i skogen stör ingen dom fleeär inte drogade men gillar party.

Låt dom va vafan dom stör väl bara en ekorre som max
Citera
2018-09-26, 08:53
Medlem
Låter trevligt. Synd att man inte längre är 20 år. Minns ravefesterna på 90-talet. Fick info om plats någon timme innan festen startade. Grymt kul. I Svärije lyckas man åter igen missbedöma läget. Har man ingen rimlig prioriteringsordning någonstans längre? Jävla idiotland.
Citera
2018-09-26, 08:56
Medlem
Pastellfisks avatar
Nu var det längesen jag höll på med rave men även då dök polisen upp för att stänga ner. Utöver ljudet, som vid en bra tillställning hörs flera kilometer, så har jag svårt att se varför det här skulle vara ett problem. Självklart förekom det droger men mig veterligen aldrig några andra oegentligheter. Inga stölder, våldtäkter, slagsmål eller stök.

Att då skicka ett flertal patruller mot ut i ingenstans för en nattpromenad känns bara meningslöst. I synnerhet som du kan hitta precis lika mycket droger på valfri innerstadskrog, plus allt det stök man inte ser på ett rave.
Citera
2018-09-26, 09:00
Medlem
Helt rätt av polisen.

Att mörkhyade kriminella dödar varandra, samt ibland även lite White trash som umgås med dessa, är väl något ni logdansare stödjer ökad import av, så detta kan gott fortsätta.
Senast redigerad av Odiskadmugg 2018-09-26 kl. 09:02.
Citera
2018-09-26, 09:30
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejtillskatt
Låter trevligt. Synd att man inte längre är 20 år. Minns ravefesterna på 90-talet. Fick info om plats någon timme innan festen startade. Grymt kul. I Svärije lyckas man åter igen missbedöma läget. Har man ingen rimlig prioriteringsordning någonstans längre? Jävla idiotland.

Jag minns också 90-tals rave men jag var på skogsfest i sommars. Jag vill tro att alla kallade mig farfar endast för mitt långa skägg.

Polisen tror att det är lättuttedda brott, ge fan i rökat och cs-droger och ta svamp och syra i stället. Polisen lär tröttna på att försöka få urin ur folk som trippar hårt om de inte får domar också.

"-Kissa i burken nu!
- Burken säger mig att den inte tänder på sånt!"
Citera
2018-09-26, 09:51
Medlem
Bombaysapphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Hur tänker ni om detta? Är det rimligt att polisen beklagar sig över bristande resurser när man uppenbarligen har både tid och resurser att bekämpa logdans i skogen? Är det ett rikemans-, eller ska man säga vitemansproblem som de satt sig ut att beivra på Östermalm, för att på så sätt visa att man gör något åt den skenande brottslighet som i all väsentlighet plågar stad och land?

Den främsta anledningen till varför detta prioriteras, när man fullkomligt struntar i grövre brottslighet, torde den här typen insatser genererar en mängd lösta fall i ett svep. Det är bara att köra till festen, plocka in ett gäng drogpåverkade ungdomar och vips - så har man ett tjog lösta fall på en gång. I verkligheten har polisen inte gjort någon nytta, men det förbättrar statistiken. Dessa lösta fall väger sedan upp för uppsjön av whodunnits de "inte har resurser" till att lösa; som våldtäkter, rån och mord.

En annan anledning är skatteintäkter. 100 pers som väljer att gå på skogsrejv istället för en sanktionerad tillställning - är 100 pers som inte konsumerar hårt skattad alkohol. Staten ska ha sin del av kakan.

Slutligen så strider själva konceptet mot svenska normer, det är helt enkelt för fritt. I Sverige får man bara lov att ha kul inom väldefinierade gränser - både bokstavligt och bildligt talat. Du får lov att dricka öl och ha det roligt, men bara inom det inhägnade området under ordningsvaktens uppsyn - och det endast inom en viss tidsram.
Citera
2018-09-26, 10:07
Medlem
Läs SVTs artikel, polisen har fått in klagomål från boende i områdena. Jag hade blivit förbannad om rejvarna spelade hög musik och skräpade ner i närheten av min bostad utan att polisen gjorde något.
Citera
2018-09-26, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaysapphire
Den främsta anledningen till varför detta prioriteras, när man fullkomligt struntar i grövre brottslighet, torde den här typen insatser genererar en mängd lösta fall i ett svep. Det är bara att köra till festen, plocka in ett gäng drogpåverkade ungdomar och vips - så har man ett tjog lösta fall på en gång. I verkligheten har polisen inte gjort någon nytta, men det förbättrar statistiken. Dessa lösta fall väger sedan upp för uppsjön av whodunnits de "inte har resurser" till att lösa; som våldtäkter, rån och mord.

En annan anledning är skatteintäkter. 100 pers som väljer att gå på skogsrejv istället för en sanktionerad tillställning - är 100 pers som inte konsumerar hårt skattad alkohol. Staten ska ha sin del av kakan.

Slutligen så strider själva konceptet mot svenska normer, det är helt enkelt för fritt. I Sverige får man bara lov att ha kul inom väldefinierade gränser - både bokstavligt och bildligt talat. Du får lov att dricka öl och ha det roligt, men bara inom det inhägnade området under ordningsvaktens uppsyn - och det endast inom en viss tidsram.

Dom boende i området som väcks av musiken och får städa upp skräpet i naturen efteråt håller nog inte med dig.
Citera
2018-09-26, 10:16
Medlem
Bombaysapphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Velot
Dom boende i området som väcks av musiken och får städa upp skräpet i naturen efteråt håller nog inte med dig.

Man kommer naturligtvis inte från det faktum att de som anordnar dessa fester - samt deltagarna, bryter mot en hel del lagar. Men man kan med fog hävda att de som väcks av skottlossningar och bombdåd, som får sina barn våldtagna och misshandlade, anser att även det är problem som det bör göras någonting åt.
Citera
2018-09-26, 10:24
Medlem
Jag har förståelse för de boende i närområdet som inte uppskattar skogsraven, men instämmer helt i synpunkterna som redan nämnts, har verkligen polisen inga områden som behöver prioriteras högre?

Jävla fjantpoliser som minsann ska visa styrka nu när tillfälle ges.. Hoppas att ni inte för något julbord i år!!
Citera
2018-09-26, 12:51
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Det säljs en hel del droger på dessa fester och skräpas ner något förbannat. Då,får man ju skylla sig sjäkv. Dessutom stör man alla djur inskogen med denna otroligt hjärndöda musik.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in