Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-01-30, 19:44
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AGHORIBABA1008
Ha det så roligt & glöm inte att rapportera här i tråden!

Tack så mycket.

Sitter på Bole flygplats i Addis, och väntar på min anslutning till Arlanda.

Det var en mycket trevlig resa.

Jag uppdaterar tråden när jag kommit hem.
Citera
2024-01-30, 22:29
  #26
Medlem
AGHORIBABA1008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av podofil1981
Tack så mycket.

Sitter på Bole flygplats i Addis, och väntar på min anslutning till Arlanda.

Det var en mycket trevlig resa.

Jag uppdaterar tråden när jag kommit hem.


Bole international, där har man varit, jag antar att alla renoveringar och ombyggnationer är klara nu?
Citera
2024-02-01, 04:01
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AGHORIBABA1008
Bole international, där har man varit, jag antar att alla renoveringar och ombyggnationer är klara nu?

Jag skulle nog inte säga att allt är färdigt, men det är väldigt stor skillnad mot första gången jag var där. 2017.
Sedan dess har jag varit på Bole sammanlagt 19 gånger.

Antar att du var där innan år 2017?

Allt fungerar otroligt mycket bättre nu, jämfört med när jag var där första gången. Allt flyter på bättre på alla sätt.
Citera
2024-02-01, 08:07
  #28
Medlem
Så, den 26/1 tog jag en mototaxi till min kompis, som bor i en annan del av Kigali.
Dom har börjat med elektriska mototaxi, vilket ger en nästan ljudlös åktur.

Resan kostade 2000 rwf, vilket motsvarar ungefär 16,35 kr, och tar ca 15-20 minuter?

Väl hos henne så hälsade jag på hennes mamma, och hennes bror innan det var dags att åka till Fazenda Sengha countryclub.

Där har dom olika aktiviteter i form av hästridning, fyrhjulingsåkning, linbana, bågskytte, åsneridning m.m.

Min kompis valde hästridning, och linbana. Jag fick då chansen att testa mina nyinköpta kameror. En Canon Eos D30 från år 2000, samt en Canon Eos 1ds mark iii från 2008.

Efter aktiviteterna åt vi lunch på stället. Min kompis åt hamburgare, och jag åt revbensspjäll.
Min kompis ville smaka, vilket är lite lustigt eftersom hon är muslim. Hon tycker dock mycket om fläskkött.

Sedan bar det hemåt till hotellet, där jag drack kaffe, och vilade innan jag gick iväg och fick massage igen.

Dagen efter så åkte jag till min kompis igen. Hennes moster och några andra av hennes släktingar ville träffas och bjuda på lunch, så vi åkte dit.
Hennes moster bor också i Kigali, i en liten "by". Alla i byn var väldigt nyfikna, och följde efter oss. Det är väl inte så vanligt med "muzungus" här.

Nåväl. Maten var väldigt god, och bestod av ris, spagetti, små torkade fiskar, kött och avokado.

Fick ytterligare tillfälle att fotografera, vilket var väldigt trevligt.

Sedan bar det hemåt igen, för kaffe på Java House.

Dagen innan jag skulle åka hem, så hälsade jag på min kompis en sista gång.
Vi åt lunch i området där hon bor. Ett ställe som är välbesökt av turister, även om det just nu inte fanns så många.

Vi köpte en tvåkilos fisk och delade på. En Tilapia, om jag inte minns fel.
Väldigt gott.

Sedan så gick vi omkring i området och pratade lite. Ett trevligt område med många olika målningar på husen.

Senare på kvällen gick jag ut till Java House igen, för kaffe och kvällsmat.

Dagen därpå var det dags att åka hem.
Hade tänkt att ta mototaxi, men eftersom det inte var lika varmt idag, så bestämde jag mig för att promenera till flygplatsen.

Jag tog en annan väg än vad jag brukar, som tydligen var både längre, och innehöll fler backar mot slutet.
Min kondition är inte vad den en gång var.

Allt fungerade fint på Gregoire Kayibanda flygplats som vanligt. Liten och trevlig flygplats.
Citera
  • 2
  • 3
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2980673

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback