• 1
  • 2
2018-10-01, 14:12
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Det r lite det som r tanken, bli av med de som r dd vikt.

Problemet r att vldigt f mnniskor gr med p att bara lgga sig ned och d ut, TROTS att det r vad evolutionen egentligen krver av dem.

Barn som fds med funktionsnedsttningar som gr att de kommer att krva vrd hela livet, skulle behva avlivas direkt efter fdseln i detta system.

Citat:
De flesta som idag lever p bidrag kommer att brja jobba nr bidragskranarna stngs men pga vran demokrati s tas inte sdana obekvma men ndvndiga beslut.

Mnga av de som lever p bidrag kan inte f ngra jobb dock, alternativt r ofrmgna att jobba, vilket kommer att driva dem raka vgen in i kriminalitet snarare n till ett anstndigt jobbliv, nr kranen stngs av.
Senast redigerad av Trolltestet 2018-10-01 kl. 15:01.
Citera
2018-10-01, 14:57
Bannlyst
Tanken har kittlat ven mig tidigare. Sverige som land styrs i dag motsatt av hur man vill driva ett aktiebolag - med knslor, knsloargument och f prognoser, problematiseringar och konkreta frslag/handlingar.

Ett framgngsrikt fretag kan inte styras med enkom knslor, fr d blir det inte gynnsamt. Likas med ett land. Tror jag.
Citera
2018-10-01, 14:59
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Problemet r att vldigt f mnniskor gr med p att bara lgga sig ned och d ut, TROTS att det r vad evolutionen egentligen krver av dem.
Finna mnga lsningar/tgrder ex att folk sljer organ eller att staten erbjuder ln dr personen avlivas (organen sljs) nr personens skulder blivit fr stora.

Citat:
Mnga av de som lever p bidrag kan inte f ngra jobb dock, alternativt r ofrmgna att jobba, vilket kommer att driva dem raka vgen in i kriminalitet snarare n till ett anstndigt jobbliv, nr kranen stngs av.
Man fr utforma rttssystemet s att de improduktiva straffas mycket hrdare n idag, jag tror inte p att lta alla vara lika infr lagen.

Om en produktiv fretagare gr ngot brott s r det bsta att se genom fingrarna eftersom hen bidrar med skatter, mm till samhllet.
Citera
2018-10-01, 15:07
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Finna mnga lsningar/tgrder ex att folk sljer organ eller att staten erbjuder ln dr personen avlivas (organen sljs) nr personens skulder blivit fr stora.

Barn som fds med funktionsnedsttningar som gr att de kommer att krva vrd hela livet, skulle behva avlivas direkt efter fdseln i ditt system.
Den som fds med leukemi, DS eller annat, fr en giftspruta som vlkomstpresent i ditt system.

Citat:
Man fr utforma rttssystemet s att de improduktiva straffas mycket hrdare n idag, jag tror inte p att lta alla vara lika infr lagen.

Starta en trd om det i (FB) Brott och brottsbekmpning

Citat:
Om en produktiv fretagare gr ngot brott s r det bsta att se genom fingrarna eftersom hen bidrar med skatter, mm till samhllet.

Mnga vlbrgade barnknullare kommer att tacka dig fr det frslaget. Du har just frvandlat landet till ett barnsex/pedofilparadis dr rtten att knulla barn straffritt avgrs av hur mycket pengar man betalar in i skatt.

Your way is a good way to kill a country in notime.
Senast redigerad av Trolltestet 2018-10-01 kl. 15:11.
Citera
2018-10-01, 15:47
Medlem
adolf512s avatar
Lite osker p om fljande r bra:

ndring av grundlagen eller vilka som styr
Mste ske med 135 rsters marginal (3/4 majoritet typ).

S nr en A-medborgare utser en eftertrdare s mste kandidaten ha minst 25% std, alla sittande A-medborgare behvrt ocks det.

skerhetsventil
En A0 eller fyra A1 medborgare kan begra att alla A-medborgare byts ut mot slumpvis utvalda skattebetalarna, detta mste d godknnas av majlriteten av alla A-medborgare.

A0-medborgarna kommer kunna gynna vriga A-medborgare ekonomiskt p olika stt vilket kan leda till att A-medborgarna inte r beredda att rsta bort dem om det d innebr att de sjlva ocks ryker.

Det r inte ndvndigtvis bttre att frdela makten mellan fler individer (s att ex minst 30 individer mste vara med p tget), det leder till att fler individer behver lgga tid p att stta sig in i de olika frgorna. Det viktiga r att det inte gr t helvete pga att en eller ett ftal individer fattar ett dligt beslut.
Senast redigerad av adolf512 2018-10-01 kl. 16:45.
Citera
2018-10-02, 10:52
Medlem
Hm. Jag r ltt skeptisk.

Dock tror jag att det behvs mer fretagare inom politiken. Nr jag ser ngon som Henrik Jnsson sitta och prata detaljpolitik knner jag att han golvar alla politiker p en sekund. Jag tror att han sger detta i Navid Modiris pod "Hur kan vi?", nmligen att politiker r politiker. De r inte fretagare, poliser eller liknande (oftast inte i alla fall)... och sedan ska de ut och frhandla med nringslivet eller liknande, gr fruktansvrda affrer och kommer med lsningar som inte r verklighetsfrankrade.

Jag tror att DET r en ganska stor del av problemet! Vi behver politiker som r "vanligt folk". Inte ngon som ftts in i politiken och som r det enda de kan. Det har blivit en livsfarlig indoktrinering som tyvrr inte lser ngra som helst problem.
Citera
2018-10-02, 17:43
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenhammer
Hm. Jag r ltt skeptisk.

Dock tror jag att det behvs mer fretagare inom politiken. Nr jag ser ngon som Henrik Jnsson sitta och prata detaljpolitik knner jag att han golvar alla politiker p en sekund. Jag tror att han sger detta i Navid Modiris pod "Hur kan vi?", nmligen att politiker r politiker. De r inte fretagare, poliser eller liknande (oftast inte i alla fall)... och sedan ska de ut och frhandla med nringslivet eller liknande, gr fruktansvrda affrer och kommer med lsningar som inte r verklighetsfrankrade.

Jag tror att DET r en ganska stor del av problemet! Vi behver politiker som r "vanligt folk". Inte ngon som ftts in i politiken och som r det enda de kan. Det har blivit en livsfarlig indoktrinering som tyvrr inte lser ngra som helst problem.
Nej "vanligt folk" ska inte ha ngot att sga till om d de inte har vad som krvs fr att framgngsrikt styra ett land, kreti och pleti br hllas utanfr maktens finrum. Skulle du vlja ut "vanligt folk" till bolagsstyrelsen i ditt fretag?

Jag ser grna att mnga blir A0-medborgare pga att de hade en frlder som var A0-medborgare (blev utvald som eftertrdare), bda delerna av st-rom och vst-rom hade ett system dr den som var kejsare utsg sin egna eftertrdare.

I frra inlgget s nmnde jag tv mekanismer fr hur man skulle kunna byta ut de styrande (ex mot slumpvis utvalda skattebetalare). En framstende fretagare hade ven kunnat kpa A0-plats (mste accepteras av 25% rstmssigt).
Citera
2018-10-03, 13:10
Medlem
Citat:
Nej "vanligt folk" ska inte ha ngot att sga till om d de inte har vad som krvs fr att framgngsrikt styra ett land, kreti och pleti br hllas utanfr maktens finrum. Skulle du vlja ut "vanligt folk" till bolagsstyrelsen i ditt fretag?

Politiker r ju vanligt folk ocks? Skillnaden r att de indoktrinerats enligt en ideologi. De har inte ndvndigtvis koll p alla detaljer heller. Vanligt folk som r kompetent, absolut. ven VD:ar, olika styrelseledamter o.s.v. r trots allt "vanligt folk" ocks.
Faktum r att Henrik Jnsson (i podden jag hnvisade till i mitt fregende inlgg) nmner vissa exempel, dr politiker frhandlar med nringslivet fr att komma fram till lsningar. Men eftersom att politiker inte han ett dyft om nringslivet, tminstone inte kring hur man frhandlar med nringslivet - d blir det jvligt fel.

Och jag ser snt dr vldigt ofta, dr ideologin i frga styr vad som blir utfallet. Och s kommer mngder med snhr "knslopolitik" som bara r magknsla och som inte har ngon som helst verklighetsfrankring. Det mste BORT!

Citat:
Jag ser grna att mnga blir A0-medborgare pga att de hade en frlder som var A0-medborgare (blev utvald som eftertrdare), bda delerna av st-rom och vst-rom hade ett system dr den som var kejsare utsg sin egna eftertrdare.

I mina gon ser det ut som att du kommer odla fram en ny adel och s kommer de som vill ha en radikal frndring hamna p botten och fr inte tycka till om ngot...

Citat:
I frra inlgget s nmnde jag tv mekanismer fr hur man skulle kunna byta ut de styrande (ex mot slumpvis utvalda skattebetalare). En framstende fretagare hade ven kunnat kpa A0-plats (mste accepteras av 25% rstmssigt).

Lter vldigt farligt...
Citera
2018-10-03, 14:14
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenhammer
Politiker r ju vanligt folk ocks? Skillnaden r att de indoktrinerats enligt en ideologi. De har inte ndvndigtvis koll p alla detaljer heller. Vanligt folk som r kompetent, absolut. ven VD:ar, olika styrelseledamter o.s.v. r trots allt "vanligt folk" ocks.

Faktum r att Henrik Jnsson (i podden jag hnvisade till i mitt fregende inlgg) nmner vissa exempel, dr politiker frhandlar med nringslivet fr att komma fram till lsningar. Men eftersom att politiker inte han ett dyft om nringslivet, tminstone inte kring hur man frhandlar med nringslivet - d blir det jvligt fel.

Och jag ser snt dr vldigt ofta, dr ideologin i frga styr vad som blir utfallet. Och s kommer mngder med snhr "knslopolitik" som bara r magknsla och som inte har ngon som helst verklighetsfrankring. Det mste BORT!
Politisk ideologi r ett substitut fr religion, politiska sekter r mycket frligare n religisa sekter.

Det behvs en elit som styr upp det hela, ex genom att reducera och frhindrar utbrott qv mass-psykos. r ver 100 miljoner mnniskor som har dtt pga nazism och kommunism, Hitler kom till makten via val.
Citat:
I mina gon ser det ut som att du kommer odla fram en ny adel och s kommer de som vill ha en radikal frndring hamna p botten och fr inte tycka till om ngot...
Det kommer vara upp till eliten att avgra vilka frndringar som r ndvndiga. Frintelsefrnekande nynazister, kommunister, osv br absolut bekmpas p olika stt, bttre det n att miljontals mnniskor dr.

Om den ryska tsaren hade haft hrdare nypor mot kommunisterna s hade bolshevikerna aldrig tagit makten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in