2025-01-11, 14:02
Medlem
Kvinnor kan hålla på med sin "man shaming" hur mycket de vill. Det kommer ändå alltid att vara något negativt att ha legat runt.
Citera
2025-01-11, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbstinentKanin
Du tycker inte att det är motsvarande tanke om män då?

Självklart en man som ligger runt massor har nog en hel del problem med att vara trogen
Citera
2025-01-11, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Det knullades och föddes barn förr också. Drygt 30% av barnen var födda utanför äktenskap.

Jo, men det var ju inte 30% som växte upp med någon som inte var deras riktiga pappa.

Som sagt, det knuklades förr också, men det var ganska ovanligt att en kvinna knullade runt.
De som idag är 80-90 år gammal hittade sin partner i sena tonåren eller tidigare 20 strecket, knullade, blev gravid med den mannen, och sen höll dom ihop livet ut eller skiljdes efter typ 20 år när barnen blivit vuxna.
Citera
2025-01-11, 20:11
Avstängd
AbstinentKanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Jag trodde att endast snygga tjejer hade sex fram tills jag var typ 21, idag vet jag att såväl fula som feta som socialt efterblivna som elaka som deprimerade tjejer får ligga mer än vad alla killar i en normal skolklass får under en livstid.

Tillgång till sex för män och kvinnor är så olik det bara går, och det finns noll värde i att som kvinna blivit påsatt av massa olika män.

Mäns värde ligger i att dom kan få mycket sex eftersom det är svårt att få sex som man.
Kvinnors värde ligger i att dom ska välja att ha sex med den bästa mannen endast och säga nej till alla de hundratals andra som bara vill ligga.

Själv tycker jag det är både fysiskt och psykiskt äckligt med någon tjej som inte är oskuld och enda anledningen till att jag själv fortfarande är det vid 32 års ålder är att jag inte hitta en tjej jag gillar och som är oskuld.
I grabbgänget ja, men inte för en tjej.
Citera
2025-01-11, 20:25
Medlem
Mad monks avatar
Jag är ingen expert men troligen känns det ofräscht det är även en indikation på att hon troligen kommer vara otrogen.
Citera
2025-01-11, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbstinentKanin
I grabbgänget ja, men inte för en tjej.
Fast det blir ju automatisk så att en kille som får ligga mycket har egenskaper som många tjejer tycker om.

En tjej som legat mycket behöver inte på något sätt ha bra egenskaper, hon kan vara 45 år,fet, och sitta i rullstol och ändå lyckas få mer sex än vad en snygg kille någonsin skulle kunna få.
99.99 procent av alla män kan inte vara horor, men 99.99 procent av alla kvinnor kan va horor.
Citera
2025-01-11, 20:43
Avstängd
AbstinentKanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Fast det blir ju automatisk så att en kille som får ligga mycket har egenskaper som många tjejer tycker om.

En tjej som legat mycket behöver inte på något sätt ha bra egenskaper, hon kan vara 45 år,fet, och sitta i rullstol och ändå lyckas få mer sex än vad en snygg kille någonsin skulle kunna få.
99.99 procent av alla män kan inte vara horor, men 99.99 procent av alla kvinnor kan va horor.
Ja men själva grejen att han har legat runt är inte någon positiv grej.

Ja visst kan hon det, men hon kan också vara snygg och ha bra egenskaper
Citera
2025-01-11, 20:46
Medlem
IT-snubbens avatar
Det som skulle oroa mig lite är huruvida hon dragit på sig någon könssjukdom om hon legat runt en massa. Av alla snoppar som varit inne i henne räcker det med en dålig snopp för att det ska bli tråkigt.
Citera
2025-01-12, 00:06
Medlem
Triremers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pineappledude123
Tycker det är helt sjukt att du inte får ihop det.

En skillnad kan vara att man inte visste om varandras existens innan man träffades och fick känslor - blev ett par.

Vad vinner man på att gå igenom gamla ligg med varandra och hur detaljerat ska det surret vara?

Förstår du inte folk som knullar av sig och sedan hittar en partner, slår dig till ro och eventuellt bildar familj?

Oklart varför man ska knulla runt om man har hittat den man vill vara med.

Man ligger förhoppningsvis för att man själv vill ligga.

Personligen tycker jag att den framtida partnern som tycker att h*n "inte får något speciellt" pga. det - och tjafsar om gamla knull - själv är en vandrande red flag.

Är det okej att leva frigjort om man har kommit ur en mångårig dysfunktionell relation?

Det här hör jag ibland men kommer aldrig förstå. Vad är nice med en oerfaren kvinna som inte vet vad hon sysslar med?

Själv blev jag direkt avtänd när jag hade en vuxen kvinna på rygg som mumlade fram att hon var oskuld.

Kände en press att det måste vara som i sagorna och jag fick ett ansvar jag inte vill ha. Det är inte hett med oskulder. Hur många minns sin premiär som något annat än ett nödvändigt ont?

Det är mycket att svara på och jag skriver från mobilen. Jag stolpar ner dina argument och svarar sedan på dem.

* Hon visste inte att jag fanns:

Nej men att det fanns någon därute som passar henne.

Självklart vet hon att random strandraggare/engångsligg inte är den rätta långsiktig.

De hon dejtat, försökt med, ex osv är annorlunda. Där kan hon haft otur vilket ökar på antalet. Men det är kanske inte bara otur. Kanske var hon själv den som inte fick det att fungera… Det är ju inte direkt bra att många valt att bryta för det inte funkat. Då kanske hon är svår att leva med.

* Vad vinner man av informationen?

Vetskapen. Att kunna fatta ett informerat beslut.

Samtidigt förlorar man mycket. Ofta känns det ju bättre att vara utan.

* Att leka av sig innan en relation

Jo men är relationskillen som hon stadgar sig med någon som hon genuint attraherad av? Känner hon lika rå attraktion som till de som bara var för sex? Eller är sexet/attraktionen bara ok och hon uppskattar honom för andra egenskaper? För mig är det viktigt att vara riktigt attraktiv och en bra knullare. Helst ser jag att hon blir svinkåt på mig direkt, beroende av just min kuk och sedan upptäcker hon hur nice jag är som person. Inte att hon först ser vem jag är för att sedan tycka jag är ok på den sexuella fronten.

* ok att leva frigjort efter en relation?

Efter en relation tar slut är det normalt att känna sig sårad. Att inte vilja ha någon ny seriöst. Då ligger sex som bekräftelse nära till hands.

Kvinnor ska dock välja säd. Vi män kan sprida säd utan investering. Ser man på tiden innan preventivmedel var dålig selektion och graviditet med fel man det värsta som kunde hända en kvinna. Värt att dö i barnsäng för skitgener eller binda upp sig för en avkomma skapad med fel kille?

Idag med preventivmedel kan det slarvas ändå. Slarvas det inte så får kvinnor ändå ofta mer oxytocin vid sex och känner mer för deras sexpartner. Det utsöndras för att bonda. Bara casual sex existerar därför inte på samma sätt för kvinnor som för män. Våra kroppar är skapta utifrån olika strategier och mating preferences som vi evolutionerats fram till.

* oerfarna vet inte vad de sysslar med

Några av mina bästa ligg har haft färre än fem innan. Jag tror inte man blir bättre av massa engångsligg.

Inte fan minns jag hur det var jag bakade naanbröd för att jag gjorde det en gång förra året. Att lära sig sin partner genom repetition gör en dock bättre.

Jag funderar med på när jag haft bäst sex. Ofta är det i början. För sex är bara så bra som känslan och som nykär är det bättre oavsett vilka tekniska skills som kommer senare
Senast redigerad av Triremer 2025-01-12 kl. 00:10.
Citera
2025-01-12, 00:58
Medlem
lakritcs avatar
Vad killar har emot det? Horor har aldrig haft status och ju mer du knullar desto mer passande blir epitetet. En billig spermahink om man får vara lite vulgär.
Citera
2025-01-12, 16:48
Medlem
Killar blir osäkra.

Män bryr sig inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in