Med reservation fr att jag aldrig har tittat p ngot helt program utan bara korta bitar och d mest fr att f frfasa mig s dr sknt ver ngot lagom frskrckligt en stund istllet fr t.ex. den ev annalkande apokalypsen, s tycker jag att din beskrivning tyder p traditionella knsroller fullt ut i bda programmen. Du beskriver tjejerna som passiva och killarna som aktiva, vad jag kan se?
Hela programidn r ju extremt traditionell dessutom, pk "p riktigt" vore vl snarare att se till att blanda grupperna s att man dels inte kan vara riktigt sker p att alla r fdda med det kn de ser ut att vara t.ex, eller varfr inte att bachelorn eller bacheloretten blir blst p konfekten d fremlet fr hans/hennes krlek pltsligt visar sig ha blivit frlskad i ngon av de meduppvaktande deltagarna istllet! Now we're talking RADIKAL pk p allvar!
Rosor och krlekstjafs, pussipuss och ajlavjo, pojke mter flicka och det ska bli brllop av vrsta sort med alla tillbehr som garanterar skuldsttning i generationer framt - n, vet du vad. Ngot pk som i "s hr skulle feministerna vilja att det fungerade", det tycker jag inte syns till det allra minsta!