• 2
  • 3
2018-11-11, 14:58
Medlem
Med reservation fr att jag aldrig har tittat p ngot helt program utan bara korta bitar och d mest fr att f frfasa mig s dr sknt ver ngot lagom frskrckligt en stund istllet fr t.ex. den ev annalkande apokalypsen, s tycker jag att din beskrivning tyder p traditionella knsroller fullt ut i bda programmen. Du beskriver tjejerna som passiva och killarna som aktiva, vad jag kan se?

Hela programidn r ju extremt traditionell dessutom, pk "p riktigt" vore vl snarare att se till att blanda grupperna s att man dels inte kan vara riktigt sker p att alla r fdda med det kn de ser ut att vara t.ex, eller varfr inte att bachelorn eller bacheloretten blir blst p konfekten d fremlet fr hans/hennes krlek pltsligt visar sig ha blivit frlskad i ngon av de meduppvaktande deltagarna istllet! Now we're talking RADIKAL pk p allvar!

Rosor och krlekstjafs, pussipuss och ajlavjo, pojke mter flicka och det ska bli brllop av vrsta sort med alla tillbehr som garanterar skuldsttning i generationer framt - n, vet du vad. Ngot pk som i "s hr skulle feministerna vilja att det fungerade", det tycker jag inte syns till det allra minsta!
Citera
2018-11-11, 16:16
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fast att kriga r just ett rtt typiskt manligt beteende vrden ver, huruvida detta r ngot som har sitt ursprung i specifikt manliga gener eller mnskliga eller r en konsekvens av civilisation r ju diskuterbart, jag rstar fr det senare och att utvad aggresivitet samt risktagning r mer frekvent frekommande hos mn, n hos kvinnor men det r inte helt detsamma som strre organiserade krig N? vad r d typiskt manligt fredligt beteende? jag kan inte se att det skiljer ngot speciellt i beteende drvidlag mellan mn, kvinnor Jag tycker det skiljer betydligt mer mellan personligheter, och visst du kan kanske hitta ngra % mer av nn personlighetstyp hos ett av knen n det andra, men vad spelar det fr roll fr ngot av intresse i knsdebatten om det ex inte gr utesluta det ena knet frn i princip ngot beteende utanfr reproduktionen?

Att gra sjlva jobbet "kriga" r nt vi alltid tvingar mn till, men "starta krig" r nt kvinnor gr i hgre grad.

https://www.google.fi/amp/s/www.dail...WAR-males.html
Citera
2018-11-11, 22:49
Medlem
Sir Dwains avatar
Jag frstr inte, jag tror att ven i Sverige skulle en 37-rig popstjrna vara ganska annorlunda n genomsnittliga 20-35 ringar. Men jag skulle vara vldigt frsiktig med att dra ngra slutsatser om beteende baserat p tv, kanske i synnerhet "reality"-tv.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in