Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-14, 16:43
Medlem
NisseNyfikens avatar
Nu när vi inte har demokrati längre ska vi låta militären ta över och styra? Vad tycker ni.
Citera
2018-11-14, 16:59
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Bättre att vi går tillbaka till de gamla sätten..

Då större politiker fick söka stöd av lokalt valda ledare. Blir bättre att politker får söka stöd av oss än att vi hela tiden tror att vi ska få stöd av dem.
Citera
2018-11-14, 17:00
Avstängd
Rotschildjugends avatar
Ska militären styra i ett land som knappt har en militär?

Det låter bizzarrrre

Snarare bör vi gå från representativ demokrati till direkt demokrati
Citera
2018-11-14, 17:03
Medlem
BamseIvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseNyfiken
Nu när vi inte har demokrati längre ska vi låta militären ta över och styra? Vad tycker ni.
Om makteliten som nu kan ta bort de sista resterna av demokratin är det ju upp till dem att införa militärdiktatur. Tror dock att de är grymt besvikna på att inbördeskriget inte tagit fart så detta har kunnat genomföras. Ingen reagerar ju på det tilltagande kaoset, förutom lite kommentarer på sociala medier, så det lär inte ske nåt längre fram heller. Summa summarum, det svenska folket bryr sig inte ett skvatt om de blir totalt överkörda på alla områden så det lär inte bli några protester om så skulle bli fallet. Vi bestämmer det definitivt inte i vilket fall som helst.
Citera
2018-11-14, 17:04
Medlem
Eagleoffreedoms avatar
Så vitt jag vet har vi fortfarande demokrati i Sverige...
Citera
2018-11-14, 17:12
Medlem
SoCos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eagleoffreedom

Så vitt du vet, är det därför det valfuskades i år, förtidsrösterna blev ersatta med röda röster, finns mängder med rapporter och bilder på uppsprättade valkuvert men det valde svensk media och polis att inte bry sig om.

Är det därför du inte får tycka som du vill utan att bli uthängd i media eller bli sparkad från ditt jobb?

Är det därför man lär svenska barn i skolor att hata sig själva och "backa undan" för det nya folket?

Aaaa vi bor i en demokrati kompis
Citera
2018-11-14, 17:14
Moderator
Strix m/94s avatar
PI -> Valsystemet och statsskicket

Strix/Mod
Citera
2018-11-14, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eagleoffreedom
Två motgångar på en dag blir för mycket för vissa.

Tv avgift på skattsedeln när man tidigare kunde skita i licensen.Jag har ingen tv,men den är partisk
Liberalernas och centerns svek mot sverigevännernas mänskliga rättigheter
Citera
2018-11-14, 17:21
Medlem
Taklampsfots avatar
Militären kommer aldrig ta över!
Börja samla ihop lite drängar som kan storma riksdagen med högafflar istället.
Kan du hitta en sponsor med tio-talet miljarder står även jag till förfogande.
Jag tar dock inte en högaffel med mig, jag tar med mig mina drömmar och visioner
Citera
2018-11-14, 18:01
Medlem
Eagleoffreedoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoCo
Så vitt du vet, är det därför det valfuskades i år, förtidsrösterna blev ersatta med röda röster, finns mängder med rapporter och bilder på uppsprättade valkuvert men det valde svensk media och polis att inte bry sig om.

Är det därför du inte får tycka som du vill utan att bli uthängd i media eller bli sparkad från ditt jobb?

Är det därför man lär svenska barn i skolor att hata sig själva och "backa undan" för det nya folket?

Aaaa vi bor i en demokrati kompis

Svensk media har visst rapporterat om misstankarna om valfusk, även vänster-Aftonbladet. En förundersökning har dessutom inletts, vet inte hur det har gått vidare i fallet.

"Uthängd" i media för dina åsikter förstår jag inte riktigt. Att media väljer att skriva om offentliga personers öppna åsikter borde väl inte vara något konstigt? Eller står du inte för dina åsikter?

Kan du ge ett exempel på en skola där barnen lär sig att hata sig själva?
Citera
2018-11-14, 19:38
Medlem
Miss-Brukares avatar
Tycker det amerikanska valsystemet är mycket bättre, kan vi inte införa det istället?
Citera
2018-11-14, 21:59
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseNyfiken
Nu när vi inte har demokrati längre ska vi låta militären ta över och styra?

Trots att militärens chefer överlag verkar vara mera intelligenta än gammal-politikerna, så är det knappast en bra idé. Det är extremt svårt att bli av med ett militärt styre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in