Citat:
Ursprungligen postat av
kulturstrateg
Attraktion till mn r helt ointressant att diskutera d det inte r nt mer n en sjuk perversion.
S kvinnor, som r attrakterade av mn r perversa?
(Jag kunde inte lta bli den "fria straffsparken"
Citat:
Ursprungligen postat av
kulturstrateg
Men attraktion till kvinnor r kta och har en djupare mening. Och jag vill veta vad det ursprungligen r fr ngot.
Representerar attraktionen en lngtan efter terfrening med det gudomliga?
Svar som "det handlar om reproduktion" och liknande som antyder att vi r biologiska robotar undanbedes.
Du verkar vara religis och sdana r inte bra p logik...
En stor del av attraktionen r ju fortplantningsrelaterad. Vanligast r mest attraktion till stora brst och breda hfter, eftersom det r historiskt troligare att sdana kvinnors barn hade strre chans att verleva fdseln och f tillrckligt med brstmjlk.
(Kvinnors attraktion till mn p stenldern var ofta stora muskler fr frsvar, bra p att jaga,
men en del av kvinnorna ven d drogs till makt/smarta mn
Du har rtt i att det finns ngot mer,
men du har fel om vad
Fortplantning slutar INTE med sexet, det r ju ven ta hand om
barnen.
Det r ven vanligt att anse det r viktigt att fra sina
gener vidare, vilket ven ofta visar sig i andra slktrelationer n frldrar-barn, eftersom ven andra slktingar har en del av samma gener, s det r vanligt att slkt hjlper varandra.
Citat:
Ursprungligen postat av
TyrgilScramasax
Denna frga borde stllas i biologiforumet.
Sker man svar p saker som naturen kan svara p behver man inte prata filosofi utan vetenskap.
Titta p djur, varfr attraheras hanar av honor. Dr finns det grundlggande svaret.
En sl gammal aphanne piggnade till d en ung aphona slpptes in i samma hgn.
Liknande gller mnga av gamla mn, fast en del har bytt huvudintresse till mat eller bra fungerande bajsning
Citat:
Ursprungligen postat av
avrogado
(Till TS)
Vgar du inte utsttas fr en viss typ av argumentation?
Om vi skalar bort all magi (det vi inte frstr med livet) och bara tittar p ren och skr Darwinism s r det kanska sjlvklart att mn kommer att atraheras av kvinnor och vice-verca till slut.
Alla andra kombinationer lever bara en generation, iallafall tills vidare.
Gllande din sista mening, s stmmer det inte.
Antalet helt homosexuella r fortfarande ca 10 % (men mnga av dem r det i hemlighet, eller har inte ens erknt det fr sig sjlv, speciellt de som r religisa.)
Biologer kan kanske frklara varfr?
Som vuxen har jag bra "gayradar" men jag har inte kommit p eftert vilka i skolan, som var det.
F har jag inga problem med homosexuella s lnge de inte frsker bli ihop med mig - men jag gillar iofs inte nr ointressanta kvinnor/tjejer springer efter mig heller