Citat:
Ursprungligen postat av
kulturstrateg
Attraktion till mn r helt ointressant att diskutera d det inte r nt mer n en sjuk perversion. Men attraktion till kvinnor r kta och har en djupare mening. Och jag vill veta vad det ursprungligen r fr ngot.
Representerar attraktionen en lngtan efter terfrening med det gudomliga?
r det en lngtan efter att bli kvinna? En del menar att vi alla r kvinnor ursprungligen - och jag lutar t det hllet med.
Kan det vara kopplat till reinkarnation och ett starkt begr att befinna sig inuti en kvinna (som foster r) ?
Ngra frgor p rak arm som jag kan komma p fr att f igng en filosofisk diskussion.
Svar som "det handlar om reproduktion" och liknande som antyder att vi r biologiska robotar undanbedes.
Jag kan ibland se det som en slags jaktinstinkt. Man har en slags ideal kvinna som fungerar
som en slags drm om den sanna krleken bde p en instinktivt och ett mentalt plan.
En lngtan till att skapa det gudomliga, och det r det gudomliga som denna ideal-kvinnan
utstrlar.
Du pratar om attraktion till kvinnor men jag antar att du inte blir attraherad av vem som helst
det r ju olika detaljer/drag du attraheras av hos vissa individer, eller hur? Kan du beskriva nrmre vilka r dessa?