Citat:
Ursprungligen postat av
asdfghjklzxcvbnm
Självklart är man sjuk så ska ingen skugga falla över en för att man inte orkar gå tio minuter utan vila. Var själv tveksam till studien, som jag alltid är av liknande studier men sen tänker jag på alla människor jag stöter på när jag är ute som flämtar och har sig. På rullbanden på ica där ena skräpet efter det andra är upplagt. Alla tonåringar som är ute och köper godis läsk och energidryck varje rast. Sen tänker jag på bemötandet jag får när jag berättar om att jag promenerar typ 3 timmar om dagen. Tom läkarna agerar nästan i chock över att jag är ute och går så "mycket". Eller när jag promenerade till skolan i ung ålder. 45 minuter på morgonen. Reaktionen från både lärare och elever sa allt. Dem var chockade och tyckte synd om mig. Fick då ett SL kort trots att jag inte hade rätt till det då jag bodde för nära.
Jag har tidigare haft ett jobb där jag gick 20 000 steg varje arbetspass och lyfte 4-5 ton, sen åkte jag till stallet, mockade, red, släpade vatten och foder och sånt. När jag fick problem med kroppen sa läkaren att jag var för stillasittande och det var därför jag hade problem... Jag blev helt paff och gick därifrån utan hjälp. Det är en av anledningarna till att jag knappt kan gå idag (jag blir förlamad i armar, ben, bålmusklatur och nacke när jag anstränger mig) och det har tagit 3,5 år att få hjälp. Så jävla onödigt.