2024-11-04, 21:04
Medlem
Visa lite kurage och säg att du inte vill lyssna på skvaller. Du har ju inget att förlora, du vill inte höra sånt och blir hon sur är det ju bra för då lär hon undvika dig. Problem löst.
Citera
2024-11-04, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RogoR
Såna där intorkade kärringdjävular finns överallt. Hade en som trodde sig veta allt om alla i området där jag bodde innan. Sög sig dessutom fast som en blodigel med sitt pladder så fort man passerade. Efter något år började jag bara titta förbi henne när hon kom, låtsas att hon inte fanns och fortsätta gå när kärringen satte igång. Det funkade ta mig fan.
Exakt så håller hon på.sugwr.sig fast ute och pratar illa om grannar
Citera
2024-11-04, 22:57
Medlem
LuiLuis avatar
Köp några, typ 10 små söta dansmöss å peta in i brevinkastet då hon är ute på ärende. 🐁🐀🐁🐀🐀🐀🐁
Mössen blir snart många möss å kärringen flyttar.
Problem solved.
🐀
Citera
2024-11-04, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92
Försöker undvika henne .men ibland behöver hon hjälp med allt möjligt

Du har INGET ansvar eller skyldigheter att hjälpa henne. Än mindre när hon inte ens är trevlig. Och dessutom skulle du ju mest troligt aldrig få hjälp av henne.

Om hon pratar om dig med andra så låt henne. Vad andra tycker om dig är på inget vis ditt ansvar, det är dems.

Ignorera grannen.
Citera
2024-11-05, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Det är inte alls elakt, snarare hjälpsamt skulle jag säga.

Förtal drabbar den omtalade, den tilltalade och den talande. Så man kan gott ta sig rätten att be en skvallerkärring hålla käften, med ord man själv väljer...
Jag håller med dig, men livet har lärt mig att - man fångar fler flugor med honung än med ättika-.
Sedan är det effektivare när man bäddar in kritik med en positiv kommentar. Nu är det inte alltid man klarar av det, inte jag i alla fall. Men jag har lärt mig att man oftast får bra effekt.
Citera
2024-11-05, 08:33
Medlem
acid marias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92
Min granne pratar illa om andra grannar..hon har varit hemma hos någon och berättat för andra om den personen..hon berättar saker som hon inte bör berätta om personer..tycker detta är helt för djävligt....det är egentligen det enda hon pratar om.hur andra är...ska man berätta för henne vad man tycker .eller är det ok att man håller på så här.vad tycker ni

Jag tycker att man ska ta ansvar för sin del i en dialog, så långt det är möjligt. Just hur det är i ert scenario vet ju endast du och din granne. När hon pratade illa om andra vad gjorde du då? Blev du tyst eller försökte du säga något positivt om den förtalade, kanske man till om med kan vara ärlig och säga att det känns obekvämt att prata om andra. Detta behöver du ju endast göra 1-2 gånger så fattar hon vad som gäller och du har visat hur er relation ska se ut. Vissa personer lockar fram skitsnack från varandra, finns ganska mycket att skriva om detta.
Citera
2024-11-05, 09:26
Medlem
Ond.hickas avatar
Varför tar du inte det här på Reddit, typisk WIBTA
Citera
2024-11-05, 11:11
Medlem
1754s avatar
Och nu snackar du skit om henne på Flashback. Du är ju precis likadan.
Citera
2024-11-05, 12:01
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Jag håller med dig, men livet har lärt mig att - man fångar fler flugor med honung än med ättika-.
Sedan är det effektivare när man bäddar in kritik med en positiv kommentar. Nu är det inte alltid man klarar av det, inte jag i alla fall. Men jag har lärt mig att man oftast får bra effekt.
Därav slutet på min sista mening. 😎
Jag tänker som du och brukar börja med en trevlig ton, men ibland går inte meddelandet fram så då kan det behövas lite mer raka besked... 😅
Citera
2024-11-05, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Därav slutet på min sista mening. 😎
Jag tänker som du och brukar börja med en trevlig ton, men ibland går inte meddelandet fram så då kan det behövas lite mer raka besked... 😅
Ja, så är det nog. Ibland vill man direkt slå till med en verbal höger. Men sedan andas man tre gånger och får fråga sig. Vill jag avreagera mig eller vill jag åstadkomma förändring. Jag kan ärligt medge att jag inte alltid kan behärska mi utan kan -strimla folk med tungan-. Jag ångrar mig oftast efteråt.
Citera
2024-11-25, 14:48
Medlem
Incendios avatar
Alltså, får man driva snickeri i hyreshus?! Nya grannen ovanför mig hamrar, använder slipmaskin och någon slags sågmaskin hela dagarna(start vid 7 på morgonen). Både på balkongen och inomhus rakt ovanför mitt sovrum(dock aldrig kvällar och nätter)...
Citera
2024-12-06, 13:28
Medlem
Kan en bostadsrättsförening bestämma i stadgarna att det inte får borras/tvätta med tvättmaskin i egna lägenheten/ spela högt/ha fest mellan 09:00-18:30 mån - sönd
Så har en polarens nyinköpta bosträtts styrelse skrivit i stadgarna

Flertal dom ex säger så

https://www.hsb.se/skane/brf/myntet/...trivselregler/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in