Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2018-12-05, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StrimlareN2017
Okej nu är jag med på vad du menar. Och ja, jag har ärvt en aktiv livsstil från mina föräldrar. Men det gjorde minst 10 stycken till i min ålder som spelade fotboll minst lika mycket som jag, inte växte deras ben något nämnvärt. Nu talar jag om unga år, när man levde på frosties, Skogaholmslimpa och O’boy, innan man ens visste vad protein var för något.
Genetik säger jag

Men som sagt det här är endast exempel på mig och min familj, inte något som bevisar något åt det ena eller det andra hållet.

Fan nu blev jag sugen på att motbevisa dig och sluta träna ett år. Jag är tämligen säker på att mina benmuskler skulle vara nästan lika som idag

Ja. Det kan ju vara genetiskt delvis också. Men det är ju svårt att reda ut orsaken om man inte har alla verktyg att göra en rätt bedömning. Ville mest bara peka på naturliga orsaker. Har säkert missat många då jag inte är påläst i ämnet.

Jag var också aktiv som barn. Hade en hållning som gjorde att rumpan växte. Så det var min del som stack ut jämfört med andra barn. Nu när jag löpte idag så försökte jag känna efter och när jag sträcker på mig så aktiveras vaderna och fötterna mer i löpsteget. Men det är inte mitt naturliga löpsteg utan jag är lite ihopsjunken och använder rumpan och baksida ben lite mer. Minns att jag vid några få tillfällen hade tjejer som tog mig på rumpan redan när jag gick i 6an och formen på rumpan har hängt med än idag. Jag tror inte jag har några speciella gener runt rumpan utan det är nog mest min gångstil. Men vem vet. Jag kanske ska ta reda på varför.
Citera
2018-12-06, 23:09
Medlem
Löpning, fotboll, friidrott ger lika bra vader som gymträning ger. Och som med all annan muskulatur så är det genetiskt hur de svarar på träning och hur stora de blir/kan bli samt form.

Annars har man ju lagt märke till att tjockisar brukar ha grova vader samt såna med korta hälsenor, såna som guppar upp på tårna.
Citera
2018-12-07, 18:18
Medlem
Är du tjej? Tjejer brukar generellt få större vader/ben av att inte träna, medan det är tvärtom för killar.
Citera
2018-12-07, 18:22
Medlem
Vader får man genom att strecha samt gå långt i terräng med tung packning.

Lycka till att bygga vader genom att köra 8x3 på gymmet (vader är typ 1 fibrer)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in