Citat:
Okej nu är jag med på vad du menar. Och ja, jag har ärvt en aktiv livsstil från mina föräldrar. Men det gjorde minst 10 stycken till i min ålder som spelade fotboll minst lika mycket som jag, inte växte deras ben något nämnvärt. Nu talar jag om unga år, när man levde på frosties, Skogaholmslimpa och O’boy, innan man ens visste vad protein var för något.
Genetik säger jag
Men som sagt det här är endast exempel på mig och min familj, inte något som bevisar något åt det ena eller det andra hållet.
Fan nu blev jag sugen på att motbevisa dig och sluta träna ett år. Jag är tämligen säker på att mina benmuskler skulle vara nästan lika som idag
Genetik säger jag
Men som sagt det här är endast exempel på mig och min familj, inte något som bevisar något åt det ena eller det andra hållet.
Fan nu blev jag sugen på att motbevisa dig och sluta träna ett år. Jag är tämligen säker på att mina benmuskler skulle vara nästan lika som idag
Ja. Det kan ju vara genetiskt delvis också. Men det är ju svårt att reda ut orsaken om man inte har alla verktyg att göra en rätt bedömning. Ville mest bara peka på naturliga orsaker. Har säkert missat många då jag inte är påläst i ämnet.
Jag var också aktiv som barn. Hade en hållning som gjorde att rumpan växte. Så det var min del som stack ut jämfört med andra barn. Nu när jag löpte idag så försökte jag känna efter och när jag sträcker på mig så aktiveras vaderna och fötterna mer i löpsteget. Men det är inte mitt naturliga löpsteg utan jag är lite ihopsjunken och använder rumpan och baksida ben lite mer. Minns att jag vid några få tillfällen hade tjejer som tog mig på rumpan redan när jag gick i 6an och formen på rumpan har hängt med än idag. Jag tror inte jag har några speciella gener runt rumpan utan det är nog mest min gångstil. Men vem vet. Jag kanske ska ta reda på varför.