Köper ni plastgran, riktig gran eller struntar ni i julgranen?
Sket i gran tidigare, men nu köper vi riktig gran. Mysigt, men drygt om granen börjar barra.
Så det inte blir en listtråd: Vad anser ni om julgranar? Är det nödvändigt hemma hos er eller ser ni det mer som onödigt trams?
Senast redigerad av Man-At-Arms 2018-12-04 kl. 14:06.
Nej, minimalist, gillar inte att ha skit överallt. Känns dessutom som lite mycket commitment att köpa riktig gran pga barren, köpa en plastgran är inte heller särskilt smidigt då man använder den några veckor per år, resterande står den bara och dammar.
Hugger den själv (eller ja sågar) tillsammans med ungarna och en kompis familj brukar hänga på också. Brukar vara en trevlig utflykt i skogen och har blivit lite utav en tradition
Lillgrabben ville att vi skulle ha köpa en som grannen har, dvs en 7 meter hög gran. Så jag tog bilen ut i skogen och högg ner en 1.6 meters. Snabbt, smidigt och nästan gratis. Får bli så i fortsättningen med.
En ny julgran har jag varje år hämtat i någon närbelägen skog ända sen jag flyttade hemifrån på 80-talet. En tradition jag ärvt av min far som heller aldrig betalade för någon gran. En stulen gran doftar bättre och barrar mindre än en köpegran.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!