2018-12-08, 21:48
Medlem
Har funderat länge på att gå en PT-Utbildning då jag känner att det är något jag vill hålla på med. Tränar en hel del själv och skulle gärna vilja utvecklas med detta nu.

Ska iväg till Belfast för att hälsa på en bekant i ett par månader och tycker det är perfekt läge att börja med det då. Mitt mål är att återvända tillbaka och liksom vara godkänd för att jobba som PT på olika tränings center.

Samtidigt vet jag att många som arbetar på olika tränings center och är anställda som PT inte här ganska bra koll alls.

Någon som är insatt vilka kurser jag behöver ta eller vad det heter. Mitt stora fokus är givetvis kost och träning en blandning utav det. Jag ska själv stå för hela kostnaden med.

Vet inte exakt vad för typ av stad Belfast är och vad jag kan förvänta mig.
Citera
2018-12-08, 21:58
Medlem
F.Hansens avatar
Du ska läsa en stor mängd muskelanatomi, inte bara köttet utan kunna planrörelser i alla leder.

Grundläggande fysiologi, kostlära, träningslära, hur du sätter ihop olika träningsprogram, kostprogram, coaching.

Om du ska köra eget, företagskunskap, ekonomi, marknadsföring.
Citera
2018-12-08, 23:33
Medlem
Tack för tipset.

Men.vad heter de olika utbildningarna typ. Är det någon kurs liksom 1 - 2 - 3?

För att vara godkänd så att man kan vinna som PT här i Sverige sen?
Citera
2018-12-08, 23:44
Medlem
Krongjorts avatar

Kan inte tala för Belfast i sig, eller utbud av bra utbildningar där. Men skulle satsa på en utbildning som ger dig certifiering inom EHFA, European Health and Fitness Association. Då tillåts du arbeta både inom Sverige men även inom resten av EU.

Tror att Eleiko har utbildningscenter även i UK, vet att de utför utbildningar med certifiering i olika länder, förutom på sitt eget center i Halmstad. Annars finns nog även Safe-Education eller liknande att finna även det i de flesta länderna inom EU.

En bra kurs bör ligga på minst 1000 timmar samt ha flera prövningar under tidens gång, inte bara på kunskapen du läser dig till, utan även på hur du använder den i praktiken. Alltså praktiska examinationer i olika steg, förutom teoretiska sådana.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in