Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-02-18, 19:32
  #1
Medlem
Tjena! jag planerar en resa till colombia nu i vinter.. jag har sökt i trådarna men jag har inte hittat någon tråd som direkt handlar om colombia, däremot har jag förstått att vissa här på forumet har besökt landet.

All info är av intresse men framför allt vad man absolut inte får missa , prisnivå, hur brudarna är, vilka städer som man bör besöka t.ex medellin vs bogota, finaste stränder osv.

Jag skulle bli väldigt tacksam om någon som har erfarenhet av colombia har lust att dela med sig av den, all info är av intresse. Tack på förhand.

Ps. Är det någon om vet bra sidor ang Colombia så skulle jag bli tacksam om ni kunde länka till dem.
Citera
2006-02-18, 20:05
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnie
Tjena! jag planerar en resa till colombia nu i vinter.. jag har sökt i trådarna men jag har inte hittat någon tråd som direkt handlar om colombia, däremot har jag förstått att vissa här på forumet har besökt landet.

All info är av intresse men framför allt vad man absolut inte får missa , prisnivå, hur brudarna är, vilka städer som man bör besöka t.ex medellin vs bogota, finaste stränder osv.

Jag skulle bli väldigt tacksam om någon som har erfarenhet av colombia har lust att dela med sig av den, all info är av intresse. Tack på förhand.

Ps. Är det någon om vet bra sidor ang Colombia så skulle jag bli tacksam om ni kunde länka till dem.



Bara så du vet det är en av världens farligaste länder att åka till..
Dom kan bötfälla turister även poliserna kan göra det.
Min vän till mig har varit där, och dom rånade han på alla hans smycken som han hade på sig och även pengarna, det var ett par snorungar på 12-14 år, som hade en spruta i handen och sa "detta är en HIV spruta vi sticker den i dig om du inte ger oss dina värdesaker på dig".
Men men gör som du vill
Citera
2006-02-18, 21:53
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amas
Bara så du vet det är en av världens farligaste länder att åka till..
Dom kan bötfälla turister även poliserna kan göra det.
Min vän till mig har varit där, och dom rånade han på alla hans smycken som han hade på sig och även pengarna, det var ett par snorungar på 12-14 år, som hade en spruta i handen och sa "detta är en HIV spruta vi sticker den i dig om du inte ger oss dina värdesaker på dig".
Men men gör som du vill


Tjena. Jo jag känner till att det kan vara grymt farligt. Har du någon aning om var din polare befann sig ? som jag har förstått det har både Bogota och Medelin blivit mycket säkrare senaste 10 åren. Det låter ju inte speciellt kul att bli rånad med en spruta men samtidigt verkar det grymt orutinerat av din kompis att gå omkring med smycken i ett land som är känt för sin extrema våldskultur. Vad tyckte din kompis i övrigt?.
Citera
2006-02-19, 02:05
  #4
Medlem
david85s avatar
En kille jag träffade för ett par veckor sen kom precis tillbaka från Bogota och han älskade det. Brudarna ska vara villiga, snygga och trevliga ifall man håller sig i de rikare kvarteren. Jag vet inte direkt mycket om platsen men han tyckte det var dett underbart lanfd och ska åka dit igen. Utelivet ska vara riktigt schysst...
Citera
2006-02-19, 11:36
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnie
Tjena. Jo jag känner till att det kan vara grymt farligt. Har du någon aning om var din polare befann sig ? som jag har förstått det har både Bogota och Medelin blivit mycket säkrare senaste 10 åren. Det låter ju inte speciellt kul att bli rånad med en spruta men samtidigt verkar det grymt orutinerat av din kompis att gå omkring med smycken i ett land som är känt för sin extrema våldskultur. Vad tyckte din kompis i övrigt?.



Han var i Santa Marta, stad ute vid kusten. Han tyckte det var helt underbart så varmt och mycket god mat. Santa Marta är väl ingen större turistort som vilket betyder att den inte är lika säker som den som du skall till , jag har också hört att det har blivit säkrare på sina senare år..
Men men vill man verkligen åka skall man alriga hindras.

p.s min kompis sa att dom hade världens bästa cox där nere d.s
Citera
2006-02-19, 13:31
  #6
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnie
Tjena! jag planerar en resa till colombia nu i vinter.. jag har sökt i trådarna men jag har inte hittat någon tråd som direkt handlar om colombia, däremot har jag förstått att vissa här på forumet har besökt landet.

All info är av intresse men framför allt vad man absolut inte får missa , prisnivå, hur brudarna är, vilka städer som man bör besöka t.ex medellin vs bogota, finaste stränder osv.

Jag skulle bli väldigt tacksam om någon som har erfarenhet av colombia har lust att dela med sig av den, all info är av intresse. Tack på förhand.

Ps. Är det någon om vet bra sidor ang Colombia så skulle jag bli tacksam om ni kunde länka till dem.

Håll dig borta från Medellin, liv värt inget!
Citera
2006-02-20, 15:10
  #7
Medlem
aryan_utophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnie
Tjena! jag planerar en resa till colombia nu i vinter.. jag har sökt i trådarna men jag har inte hittat någon tråd som direkt handlar om colombia, däremot har jag förstått att vissa här på forumet har besökt landet.

All info är av intresse men framför allt vad man absolut inte får missa , prisnivå, hur brudarna är, vilka städer som man bör besöka t.ex medellin vs bogota, finaste stränder osv.

Jag skulle bli väldigt tacksam om någon som har erfarenhet av colombia har lust att dela med sig av den, all info är av intresse. Tack på förhand.

Ps. Är det någon om vet bra sidor ang Colombia så skulle jag bli tacksam om ni kunde länka till dem.

Jag låter statistiken tala för sig själv..

http://www.nationmaster.com/graph-T/cri_mur_percap

http://www.nationmaster.com/graph-T/cri_kid_percap

Om livet är dig kärt så är Colombia nog inte det smartaste stället att åka till.. Om du är ute efter lite kärlek kan du ju alltid åka till Thailand eller till Östeuropa om du föredrar vita kvinnor. Dessutom tror jag att det är rätt mycket HIV och skit i Colombia.
Citera
2006-02-22, 19:17
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aryan_utophia
Jag låter statistiken tala för sig själv..

http://www.nationmaster.com/graph-T/cri_mur_percap

http://www.nationmaster.com/graph-T/cri_kid_percap

Om livet är dig kärt så är Colombia nog inte det smartaste stället att åka till.. Om du är ute efter lite kärlek kan du ju alltid åka till Thailand eller till Östeuropa om du föredrar vita kvinnor. Dessutom tror jag att det är rätt mycket HIV och skit i Colombia.


Tja. Flickvän har jag redan frågade faktiskt mest åt min brors vägnar. Statistiken såg ju inte allt för rolig ut, tur att man har legat flitigt i bänkpressen under vintern . Mer info mottages tacksamt.
Citera
2006-02-24, 03:44
  #9
Medlem
hug4s avatar
Min farsa växte upp i Medellin, i den staden är det skurk som är framtidsyrket. När far och hans familj låg och sov en gång blev dom nersövda, nästa morgon när dom vaknade var lägenheten tömd på allt till och med sängarna dom hade sovit i.

Det är var på 60-talet nån gång, det har blivit värre sen dess
Citera
2006-02-24, 22:47
  #10
Medlem
jag tycker du ska hålla dig till kusten där är det säkert dessutom få ställen som är så vackra i världen som tex cartagena. du kommer absolut inte att ångra dig det kan jag lova
Citera
2006-02-24, 23:00
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av __Sailor
jag tycker du ska hålla dig till kusten där är det säkert dessutom få ställen som är så vackra i världen som tex cartagena. du kommer absolut inte att ångra dig det kan jag lova


Tjena, jag har hört att Cartagena skall vara riktigt nice. Det låter som om du har varit där? har du det så skulle det vara riktigt kul om du berättade lite.

Hare gött.
Citera
2006-02-24, 23:29
  #12
Medlem
det är en riktigt fin stad med ett gammlastan med mur kring, lång strand. jag rekomenderar dig att bo på ett hostal det är ungefär som ett vandrarhem. hostal tres banderas är toppen. taxi är svinbilligt. det finns många fina öar att åka båt ut till där man kan snorkla och sånt. även om cartagena är tryggt jämfört med resten av colombia så bör du vara uppmärksam. ett tips också om du vill ha gratis lyx så kan du bara gå in på hotel santa clara och låstas att du bor där
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f300028

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback