2025-04-16, 07:38
Medlem
ChiCoLas avatar
Var i Colombia i vintras. Tyckte att jag märkte en klar försämring i säkerhet både i mindre städer och bogota. Kan kanske varit tillfälligheter
Citera
Igår, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChiCoLa
Var i Colombia i vintras. Tyckte att jag märkte en klar försämring i säkerhet både i mindre städer och bogota. Kan kanske varit tillfälligheter

Hur märkte du försämringen? Säkerhetsläget har blivit sämre pga den galna presidenten men det märks inte dagligen förutom på hyheterna.
Citera
Igår, 20:42
Medlem
ChiCoLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fletchman
Hur märkte du försämringen? Säkerhetsläget har blivit sämre pga den galna presidenten men det märks inte dagligen förutom på hyheterna.

Nu är jag där så pass sällan, ofta med 4
Års mellanrum. Men det jag tyckte (högst objektivt), i de städer jag brukar vara i , (Barrancabermeja, Bucaramanga, Aguachica), är att det är mer folk på gatorna är tidigare, men framför allt att de blivit råare. Det kanske är jag som inte är lika försiktig men var nära att bli rånad , vilket bara hänt på San Andres förut , och aldrig ens i Santa Fe i bogota. Men kan varit jag som inte är försiktig på samma sätt.

För säg 9 år sen tyckte jag att det var betydligt fler militärer på gatorna. Sen under covid var det ju lock down så det går inte att jämföra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in