Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-14, 23:53
  #1
Medlem
mitt första inlägg på flashback, någonsin.

23 år gammal / ung..
Man.
Jag börjar bli orolig över att mina nervryckningar aldrig skall passera,
Det första "rycket" kom vid 07-tiden på Midsommardagen i år efter rätt hårt festande (knarkande)...
Kokain... & alkohol.
Jag tror att mitt kokain bruk på något sätt förstört någon del av hjärnan som styr mina nerver i, jag är ingen läkare... men.
Jag har hur som helst dragit i mig kokain (nasalt) nästan varje gång jag krökat sedan kanske 2-3 år tillbaka. ca 1-2g per kväll.
varannan helg i snitt ungefär.

Ryckningarna hur som helst är ganska obehagliga, man kan se dom med ögat men de känns 100 gånger mer än vad de syns...
De liksom rycker i huden lite, blixtrar till. 4-5 gånger ibland 7-8 gånger.. sen lägger de sig.
Om jag försöker få fram telefonen för att filma de så slutar det. väldigt skumt,
Detta händer ofta, väldigt ofta. kanske 30-40 gånger per dag.
Om jag jobbar och är sysselsatt tänker ja inte på de så mycket,
Men om jag gått och lagt mig och ska sova på kvällen är de riktigt äckligt att känna dem små rycken.
Och dem kan komma var som helst på kroppen,
handen, skinkan, armen, ögonbrynen, låret, you name it.


Tagit kokain kanske 3-4 gånger sedan detta började och varje gång har de blivit MYCKET mer ryckningar direkt ruset lagt sig. De går några månader & de lugnar sig men slutar aldrig helt..

Försökt läsa mig till personer med samma problem men verkar faktiskt ganska rare.
Folk pratar om magnesium hit och dit men jag tror helt ärligt de ej kommer hjälpa.

Tips på vad som kan ha hänt?

MVH A
Citera
2018-12-15, 00:33
  #2
Medlem
MiniHopp.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajde
mitt första inlägg på flashback, någonsin.

23 år gammal / ung..
Man.
Jag börjar bli orolig över att mina nervryckningar aldrig skall passera,
Det första "rycket" kom vid 07-tiden på Midsommardagen i år efter rätt hårt festande (knarkande)...
Kokain... & alkohol.
Jag tror att mitt kokain bruk på något sätt förstört någon del av hjärnan som styr mina nerver i, jag är ingen läkare... men.
Jag har hur som helst dragit i mig kokain (nasalt) nästan varje gång jag krökat sedan kanske 2-3 år tillbaka. ca 1-2g per kväll.
varannan helg i snitt ungefär.

Ryckningarna hur som helst är ganska obehagliga, man kan se dom med ögat men de känns 100 gånger mer än vad de syns...
De liksom rycker i huden lite, blixtrar till. 4-5 gånger ibland 7-8 gånger.. sen lägger de sig.
Om jag försöker få fram telefonen för att filma de så slutar det. väldigt skumt,
Detta händer ofta, väldigt ofta. kanske 30-40 gånger per dag.
Om jag jobbar och är sysselsatt tänker ja inte på de så mycket,
Men om jag gått och lagt mig och ska sova på kvällen är de riktigt äckligt att känna dem små rycken.
Och dem kan komma var som helst på kroppen,
handen, skinkan, armen, ögonbrynen, låret, you name it.


Tagit kokain kanske 3-4 gånger sedan detta började och varje gång har de blivit MYCKET mer ryckningar direkt ruset lagt sig. De går några månader & de lugnar sig men slutar aldrig helt..

Försökt läsa mig till personer med samma problem men verkar faktiskt ganska rare.
Folk pratar om magnesium hit och dit men jag tror helt ärligt de ej kommer hjälpa.

Tips på vad som kan ha hänt?

MVH A

Vet inte vad det kan bero på men testa Notropil. Det är till för muskelryckningar.
Citera
2018-12-15, 01:10
  #3
Medlem
Vet inte hur/om festandet /kokainet påverkar nervcellerna exakt. Men jag har likande i mindre omfattning. Mina ryckningar beror på ms som alltså är skador i centrala nervsystemet orsakade av sjukdom/inflammation . Så jag gissar att du har ådragit dig skador i nervsystemet av det du använt .
Citera
2018-12-15, 11:22
  #4
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Centralstimulantia --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera
2018-12-15, 12:33
  #5
Medlem
Det du upplever kallas fascikulationer och är spontan aktivitet av nedre motorneuron. De flesta har upplevt dessa, framför allt myokymier i ögonlocket.

Oftast beror dessa på stress och ångest, hög nikotinintag etc. I vissa, ovanliga fall kan det röra sig om motorneuron sjukdom, ALS exempelvis, men då brukar man ofta ha svaghet och väldigt stegrade reflexer samtidigt.

Testa minska på stimulanter, ät magnesium och kalcium och lättare motionsträning -- är mest troligt din kropp som skriker på dig att du ska börja ta hand om dig


Citat:
Ursprungligen postat av ajde
mitt första inlägg på flashback, någonsin.

23 år gammal / ung..
Man.
Jag börjar bli orolig över att mina nervryckningar aldrig skall passera,
Det första "rycket" kom vid 07-tiden på
Midsommardagen i år efter rätt hårt festande (knarkande)...
Kokain... & alkohol.
Jag tror att mitt kokain bruk på något sätt förstört någon del av hjärnan som styr mina nerver i, jag är ingen läkare... men.
Jag har hur som helst dragit i mig kokain (nasalt) nästan varje gång jag krökat sedan kanske 2-3 år tillbaka. ca 1-2g per kväll.
varannan helg i snitt ungefär.

Ryckningarna hur som helst är ganska obehagliga, man kan se dom med ögat men de känns 100 gånger mer än vad de syns...
De liksom rycker i huden lite, blixtrar till. 4-5 gånger ibland 7-8 gånger.. sen lägger de sig.
Om jag försöker få fram telefonen för att filma de så slutar det. väldigt skumt,
Detta händer ofta, väldigt ofta. kanske 30-40 gånger per dag.
Om jag jobbar och är sysselsatt tänker ja inte på de så mycket,
Men om jag gått och lagt mig och ska sova på kvällen är de riktigt äckligt att känna dem små rycken.
Och dem kan komma var som helst på kroppen,
handen, skinkan, armen, ögonbrynen, låret, you name it.


Tagit kokain kanske 3-4 gånger sedan detta började och varje gång har de blivit MYCKET mer ryckningar direkt ruset lagt sig. De går några månader & de lugnar sig men slutar aldrig helt..

Försökt läsa mig till personer med samma problem men verkar faktiskt ganska rare.
Folk pratar om magnesium hit och dit men jag tror helt ärligt de ej kommer hjälpa.

Tips på vad som kan ha hänt?

MVH A
Citera
2018-12-15, 15:18
  #6
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Låter som brainzaps men osäker på om man kan få det av kokain.

Kan uppstå om man gått hårt på MDMAt. Hände mig efter var och varannat rave när jag var yngre.

Jävligt obehagligt men det går över. Om det nu är samma sorts brainzaps som man får av MDMA.

Tvivlar dock, då jag har för mig dessa zaps upptsår för man mixtra med serotoninet lite för mycket eller tömt lagret, något åt det hållet.
Citera
2018-12-16, 15:10
  #7
Medlem
Nej, detta har ingenting med brainzaps att göra

Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Låter som brainzaps men osäker på om man kan få det av kokain.

Kan uppstå om man gått hårt på MDMAt. Hände mig efter var och varannat rave när jag var yngre.

Jävligt obehagligt men det går över. Om det nu är samma sorts brainzaps som man får av MDMA.

Tvivlar dock, då jag har för mig dessa zaps upptsår för man mixtra med serotoninet lite för mycket eller tömt lagret, något åt det hållet.
Citera
2018-12-16, 19:45
  #8
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antooox
Det du upplever kallas fascikulationer och är spontan aktivitet av nedre motorneuron. De flesta har upplevt dessa, framför allt myokymier i ögonlocket.

Oftast beror dessa på stress och ångest, hög nikotinintag etc. I vissa, ovanliga fall kan det röra sig om motorneuron sjukdom, ALS exempelvis, men då brukar man ofta ha svaghet och väldigt stegrade reflexer samtidigt.

Testa minska på stimulanter, ät magnesium och kalcium och lättare motionsträning -- är mest troligt din kropp som skriker på dig att du ska börja ta hand om dig

Helt rätt, lägg till kalium, så blir det riktigt bra.
Citera
2024-04-18, 18:58
  #9
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antooox
Oftast beror dessa på stress och ångest, hög nikotinintag etc. I vissa, ovanliga fall kan det röra sig om motorneuron sjukdom, ALS exempelvis, men då brukar man ofta ha svaghet och väldigt stegrade reflexer samtidigt.

Nervösa ryckningar är ofta belagda med roliga arbetsnamn, som ex.vis: "Evelina Galli headtwisting syndrome" och "Felix Herngren rapid eye flap syndrome".

Allt nervöst blir så mycket synligare i närbild. Anders Tegnells fickpingis är ju legendarisk.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback