2025-01-24, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detekarvisst
Kievregimen har ju omgende blivit misstnkt men jag kan ven tnka mig att det r CIA som ligger bakom. Vilket som var det inget vidare smart drag fr det hr kommer bara att ytterligare elda p ryssarnas hat mot det globaliststyrda vst. Jag hller inte fr uteslutet att ryssarna ger igen p liknande stt och brjar lnnmrda etablissemangskoryfer i vst.

Hur gick det med detta nu d???

Citat:
Jod, jag har frskt med yandex. Archive.org ocks. Ingenting. Det r mjligt att artikeln kan ligga p ngon av piratebays gamla spegelservrar. Kanske ngon annan som r en bttre ntdetektiv n jag kan hitta den? Besynnerligt r det i alla fall.

Dugin var ppen nazist nr han var yngre. Det var lite friare vad gller det under Jeltsins tid men under Putin r det strngare.
Citera
2025-01-26, 09:42
Medlem
Detekarvissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Hur gick det med detta nu d???

Dugin var ppen nazist nr han var yngre. Det var lite friare vad gller det under Jeltsins tid men under Putin r det strngare.

Jag vill minnas att Dugin kallade sig nationalbolsjevik p 1990-talet. Ett epitet som nazist sger inte srskilt mycket lngre. Men Dugins inspirationskllor ven idag r uppenbara. Det handlar till stor del om sdana som Heidegger, Haushofer, Nietzsche, Evola och Carl Schmitt.
Citera
2025-01-27, 15:52
Medlem
Citat:
Jag vill minnas att Dugin kallade sig nationalbolsjevik p 1990-talet. Ett epitet som nazist sger inte srskilt mycket lngre. Men Dugins inspirationskllor ven idag r uppenbara. Det handlar till stor del om sdana som Heidegger, Haushofer, Nietzsche, Evola och Carl Schmitt.

En annan inspirationsklla fr Dugin var baggebo1-favoriten Traditionalist Worker Party som dessvrre klappade ihop, vrre n NJP, redan 2018. Dugin medverkade ver lnk nr partiet lanserades.

https://en.wikipedia.org/wiki/Tradit...t_Worker_Party

Det var ett parti med mnga feta nazbolgubbar. Husvagnsparkhjlten Heimbach drev Odysee-kanalen National Bolshevik Radio. Dessvrre inga sndningar sedan 3 r tillbaka. Verkar ha slutat sedan den civilrttsliga processen vad gller Charlottesville.
Citera
2025-01-27, 19:06
Medlem
Detekarvissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
En annan inspirationsklla fr Dugin var baggebo1-favoriten Traditionalist Worker Party som dessvrre klappade ihop, vrre n NJP, redan 2018. Dugin medverkade ver lnk nr partiet lanserades.

https://en.wikipedia.org/wiki/Tradit...t_Worker_Party

Det var ett parti med mnga feta nazbolgubbar. Husvagnsparkhjlten Heimbach drev Odysee-kanalen National Bolshevik Radio. Dessvrre inga sndningar sedan 3 r tillbaka. Verkar ha slutat sedan den civilrttsliga processen vad gller Charlottesville.

Det dr r inget jag r bekant med. Dugin har emellertid deltagit i mnga olika sammanhang under lng tid. Frmst r ju Dugin kopplad till vad som brukar kallas Den Nya Hgern i Europa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in