• 1
  • 2
2018-12-22, 18:45
Medlem
Det startades nyligen en tråd om regler för julklappsspelet.

När jag hör mig för verkar det som att allt fler tänker spela julklappsspelet.

För mig framstår det som ett perfekt sätt att slippa stress och pimpa upp stämningen. Istället för att lägga enormt med tid på att hitta personliga paket till var och en så köper man 1-3 paket som kostar 50, 100 eller 200 kr styck. Sen spelar man tärning om dom.

Barnen kan givetvis få egna, personliga paket men till dom vuxna känns det lite overkill. Det är dessutom roligare än den traditionella utdelningen i snigelfart.

Frågan är om DU kommer att spela julklappsspelet med dina nära och kära?

Ser vi en boom för julklappsspelet?
Citera
2018-12-22, 18:47
Medlem
Neroxxs avatar
Denna jul blir det hela tre julklappspel med tre olika grupper av människor. En har redan skett, den andra imorgon söndag och den sista på julafton.
Citera
2018-12-22, 19:11
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Julklappsspelet är vidrigt om man spelar med fel människor. Vissa blir helt tokiga, paktar, tar bara från ickefamilj.
Kommer aldrig spela skiten igen!
Citera
2018-12-22, 19:25
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Julklappsspelet är vidrigt om man spelar med fel människor. Vissa blir helt tokiga, paktar, tar bara från ickefamilj.
Haha..Ja fy fan.

Med rätt folk är det ganska trevligt. Lite väl hysteriskt ibland för min smak, men trevligt.
Citera
2018-12-22, 23:03
Medlem
I min familj har vi skippat vanliga julklappar mellan oss vuxna i snart tio år och kör istället julklappsspelet. Barnen får julklappar ”som vanligt”.

Det har dock blivit så (eller kanske alltid varit) att klapparna man köper till julklappsspelet är rätt oseriösa och knappt meningsfulla. Det ska inte krävas massvis med tankeverksamhet för att hitta på nåt. Så förväntningarna är låga och man spelar bara för skojs skull, inte för att få nånting. Jag tycker den nivån är behaglig.
Citera
2018-12-23, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Denna jul blir det hela tre julklappspel med tre olika grupper av människor. En har redan skett, den andra imorgon söndag och den sista på julafton.
oj, vad roligt. Du har verkligen fattat grejen och går all in. Ett sällskapsspel där alla har roligt. Kul!

Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Ja, om det blir på det viset är det kanske inte kul. Men grejen är att slippa pressen och stressen. Kanske skitsamma om vissa paktar och har sig. Se det som en kul grej bara.
Citera
2018-12-23, 00:18
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dilutin
oj, vad roligt. Du har verkligen fattat grejen och går all in. Ett sällskapsspel där alla har roligt. Kul!

Ja, om det blir på det viset är det kanske inte kul. Men grejen är att slippa pressen och stressen. Kanske skitsamma om vissa paktar och har sig. Se det som en kul grej bara.
Vad folk än säger är det inte kul när man har ett paket och andra flera men de ska ändå ta det sista från en..
Citera
2018-12-23, 00:22
Medlem
I köper bara en julklapp o delar ut lite på slump. Så inget spel här.
Citera
2018-12-23, 01:11
Medlem
revodnebs avatar
Nej det kommer vi inte att göra.
Citera
2018-12-26, 21:01
Medlem
Zaedrewss avatar
Jo kör det spelet. Om man kör spelet så ska man dock aldrig lägga in klappar som skraplotter. Då kan det bli otrevlig stämning. När alla vi alla ha just den lotten

Utan det ska vara just roliga lite galna saker som ska vara billiga också.
Citera
2019-01-01, 14:57
Medlem
blir alltid bråk och sura miner men kul om man är med rätt folk som tar livet med nypa salt
Citera
2019-01-01, 15:04
Medlem
Denoms avatar
Spelades i år med vänner och familj, har gjorts i många år nu.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in