2018-12-23, 13:50
Medlem
Hej,

Min MacBook Pro är sönder och har legat och samlat damm sedan juli. Det är något med tangentbordet (shift-tangenten är alltid intryck) vilket gör att jag inte kan uppdatera den eller komma ifrån uppdateringssidan. Lägg därtill att batteriet inte fungerar utan att laddkabeln är i.

Efter att ha surfat runt och frågat personer verkar det som att byta topcase är den enda lösningen. Detta går väl på runt 5.000 - 6.000 kronor antar jag.

Min fråga är. Är det värt att lämna in min MacBook och laga den, eller mer värt att köpa en bärbar PC?

Använder egentligen bara datorn till att surfa, se på filmer & dylikt samt att spela football manager typ.

Tacksam för svar & råd.
Citera
2018-12-23, 14:11
Medlem
Byter du batteri hos Apple så går det på 1 995 kr inkl. moms. Detta inkluderar byte av topcase med batteri och tangentbord. Priser och villkor hos andra servicepartner kan variera.

https://support.apple.com/sv-se/mac/repair/service
Citera
2018-12-23, 14:12
Medlem
powlices avatar
Tangetbord kan du hitta på ebay för under tusenlappen och beroende på vart i landet du befinner dig så finns det iaf massor med auktoriserade apple verkstäder som skulle kunna göra själva jobbet för 1-2 tusen kronor.
Citera
2018-12-23, 15:10
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powlice
Tangetbord kan du hitta på ebay för under tusenlappen och beroende på vart i landet du befinner dig så finns det iaf massor med auktoriserade apple verkstäder som skulle kunna göra själva jobbet för 1-2 tusen kronor.
Just den modellen är så korkat tillverkad, tangentbord, chassits överdel och batteri är samma del, typ!

Det enda rätta är att be proffs laga den, om man vill använda datorn.
Eller sälja den om man behöver pengarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in