Citat:
Ursprungligen postat av
Degenerated
Det har också varit omotiverat dyrt att beställa exempelvis extra RAM via Apple.
Ska väl gå alldeles utmärkt att beställa från någon annan om man vill det?
Citat:
Samtidigt hävdar många "proffs" att Apples produkter är bättre att arbeta på än motsvarande lösning på Windows.
Proffs på..? Lösning för..?
Jag är proffs på utveckling. Där tycker jag MacOS slår Windows med hästlängder, främst för att det är ett Unix-system. Men jag är medveten om att viktiga faktorer när det kommer till mjukvara såklart också är erfarenhet och kunskap kring respektive mjukvara.
Men antar att du syftar på designers eller någonting liknande eftersom du fokuserar på bildskärmarna? Så;
Citat:
Hur kan dessa sk proffs stå ut med hårdvara som inte riktigt räcker till, exempelvis lågupplöst monitor som först nu egentligen nått upp till FullHD? Är ju galet svårt att jobba med grafik på lågupplösta skärmar. Eller vad är det som gör att de säljer så mycket?
Apple brukar väl faktiskt få mycket beröm för just sina skärmar, både för färgåtergivning, kontrast, upplösning och hållbarhet.
Varifrån du fått att de haft lågupplösta skärmar fram till nyligen vet jag inte, men det är fel. De började med högupplösta datorskärmar år 2012 vad jag kan se.