2018-12-31, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Läs gärna profeterna...
Vad hände med folket på Noahs tid? Vad är din analys?
och folket i Sodom och Gomorra?
Det var bara kärlek va?
Hur och varför straffade Gud folket?
2018-12-31, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osteopat
Ett kort och/eller oskyldigt liv innebär att han är närvarande i dödsögonblicket, och vice versa. Summan och multiplikationen går väl jämt upp?

Ja det stämmer.

Nu är ju ett litet barn knappt medvetet om sig själv och förstår ingenting, men liksom Gud så känner de allt och är ständigt närvarande i nuet. Gud ska lyfta upp dem i sin famn, han ska torka alla tårar från deras ansikten och ge dem vila.

Hurså?
Senast redigerad av Ennui 2018-12-31 kl. 17:09. Anledning: undran
2018-12-31, 17:39
Medlem
Citat:
Om en människa som mördat verkligen i sitt hjärta ångrar det han/hon gjort (och Gud vet liksom om det är om det är på det viset, du kan inte lura Gud) så kan han få förlåtelse för sin enorma synd om han inför Herren erkänner sin gärning och skuld, ber Gud om förlåtelse för vad han gjort och tar emot Jesus offer i sitt hjärta och tror på honom.

Men naturligtvis kommer gärningen som sådan att finnas kvar i historien om hans liv, och både han och Himlens alla själar och Fadern kommer att få se precis vad han gjorde.

Det är straffet.

Mördare får betala tillbaka för sina mord, det är straffet. De som man har mördat och de som vållats lidande av mordet ska få sitta med vid rättegången och se domen och straffet och veta att Gud är rättvis.

Du vet ju att Paulus var en lögnare och en mördare, ja också en tjuv, som tog himmelriket från många som bjudits ditin, vilket han själv erkänner för Galaterna. Men du vet också om vad Paulus fick leva för liv efter att Jesus mött upp honom på vägen till Damaskus, som Herren sa; "han ska få veta hur mycket han ska få lida för mitt namns skull."

Alltså, om vi inte gör sådana gärningar som motsvarar vår skuld så vinner vi ingen frihet genom tron på Jesus, det är snarare en allt större förlust. Jesus säger att det är genom omvändelse som vi får förlåtelse. Att omvända sig är att vända tillbaka, alltså till brottsplatsen och försona sin synd. Och om de vi skulle försonats med inte längre finns kvar så får vi gå ut och försona andra med Gud och ta på oss det hat och den avsky och alla de lidanden som kommer med en sådan verksamhet.

Hur länge vill då våra offer sitta med vid rättegången och se Guds rättvisa utfärdas? Men de som tror på Guds rättvisa och nåd går genom elden för att vinna den.
2018-12-31, 17:47
Medlem
Men om denna horiska kristenhet som nu kommit genom sitt hor med världen och dess förlitan på lögnen och döden, om den kan man säga såhär: Det är ett horhus och ett tillhåll för alla horiska andar på jorden, dit kommer alla avfallna änglar för att hora med människorna, "alla avskyvärda fåglar", och dit kommer alla "orena andar på jorden", alla människor som älskar lögnen mer än Gud. De är som knippen av ogräs som väntar på elden, de har skilts från den sanna skörden för att inte skada den.

Den som tror på Jesu rättfärdighet har ingenting med dem att göra, de ska inte gå dit och hålla gudstjänst med dem, de ska fly bort ifrån dem och vittna emot dem inför alla folk.

Jag vet inte vem du är, "Anayla", men se till att du tjänar rätt Herre och rätt rike.
2018-12-31, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Förstår fortfarande inte korrelationen mellan alkohol och religiös fanatism?
Skall vi förbjuda alkohol och sjunga tillsammans, så kan även alla religiösa fanatiker pusta ut och förstå varandras religion, eller kanske till och med utgå från sina egna perspektiv?
Rättvisa är att sätta rätt sak på rätt plats.
Och den här tråden handlar om Guds rättvisa.
Att förbjuda alkohol är den rättvisa OCH logiska domen.
Gud förbjudit alkohol.

Du som kallar dig logisk, vad är din DOM om alkoholen?

Sakerna jag tar upp som du inte förstår korrelationen kring, de är bara exempel (ska man ens behöva förklara det för en som pratar om logik?)
2018-12-31, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bukakekockaburra
Vad hände med kärleken ?

Om du ska börja nån typ hets mot muslimer och sprida någon dåligt skrattretande anti islam-sida kan du starta en ny tråd eller gå med i någon pågående tråd.

Du är en ganska känslomässig person som nog mer plockar russinen ur kakan för att behaga dina lustar och begär, altså du är en ganska rädd och hatisk person som inte är kapabel att se vad som är rättvisa för andra än dig själv.

Man brukar säga rädda hundar skäller högst

Vad du gör i den här tråden vet jag ej.
Jag upprörs över kärlekslösheten i islams texter.
Varje normal människa gör det.
Du ser inte alltså att jag visar på islams egna texter och visar min avsky över dem?

Kan du bemöta det som står i islams harialag då om att muslimer som är skyldiga till ickemuslimers död inte ska få något straff?

Du måste ju ändå kunna svara för vad din egen religion säger.

Jag ser vad islams grymma texter ställer till med varje dag och dessutom kan Gud omöjligt vara så ond så det kan inte vara Gud muslimer ber till.

Jag är väldigt rädd och orolig och arg och upprörd och ledsen över alla människor som mördas och skadas och hotas och skräms till tystnad hela tiden i världen pga att muslimer vill följa muhammed och koranen!!
Och flatheten och falskheten och fegheten i att andra inte agerar!

Det är islam som är hatisk emot ickemuslimer!
Jag har läst koranen och berättelserna om muhammed så jag vet det.

"Inte är kapabel att se vad som är rättvisa för andra än dig själv" skriver du.

Jo det är precis det jag ser.
Jag ser att islams rättvisa är något fullständigt annat än det kristna ser som rättvisa...
Ser ni det nu ni som är osäkra...?
Islam har en totalt annorlunda definition av livsviktiga begrepp än vad vi har!
Islamisk oskyldighet och skyldighet är något helt annat än kristen, islamisk "rättvisa" är något helt annat än vår osv.
Det är därför islamister kan säga att de står för mänskliga rättigheter, antirasism osv och blir trodda för att de menar samma sak som vi gör. I själva verket menar de islamisk rättvisa, islamiska mänskliga rättigheter (islam erkänner inte ens ickemuslimer som fullvärdiga människor) osv.
I islams texter står att en muslim inte har ansvar för vad han säger till en ickemuslim och att det är vad han egentligen menar som är viktiga för allah.

Det står också i koranen att allah är den bästa bedragaren!
Koranen 3:54

Jag är Arg!!
Skulle jag vara rädd skulle jag vara lika tyst som alla andra är!
Men eftersom människor i så många islamländer inte får och kan eller vågar säga något emot islams våld och förtryck så tänker jag göra det!
2018-12-31, 19:30
Medlem
Citat:
Vad hände med folket på Noahs tid? Vad är din analys?
och folket i Sodom och Gomorra?
Det var bara kärlek va?
Hur och varför straffade Gud folket?
Sodom och Gomorrafolket gick medvetet emot Guds bud och gjorde vidriga gärningar.
Men var det andra människor som straffade dem?
Var det inte Gud som gjorde det direkt?
Folket på Noas tid lyssnade inte på Herren och de trodde inte på den människa som Gud talade med...

Have nothing to do with islam!!
2018-12-31, 19:34
Medlem
Citat:
Gud har förbjudit alkohol, den lilla nyttan överväger inte den stora stora skadan, Gud sätter rätt sak på rätt plats.
Den som dricker är en syndare.

Fakta är att allt som berusar är förbjudet.

Skulle det vara förbjudet i sverige med rusningmedel skulle polisen bli utan jobb och staten utan skattepengar, detta är ett tydligt för en som har nått vett och fruktar Gud det minsta.

Det var en man som fick välja mellan dricka, mörda eller göra otukt.
Han valde dricka och i sitt rus så mördade han och gjorde otukt, är det inte tydligt !

Frihet med hänsyn, kunskap med sunt förnuft. Det är vad Gud förmedlar till oss. Du känner inte den Sanne.
2018-12-31, 19:50
Medlem
Citat:
Sodom och Gomorrafolket gick medvetet emot Guds bud och gjorde vidriga gärningar.
Men var det andra människor som straffade dem?
Var det inte Gud som gjorde det direkt?
Folket på Noas tid lyssnade inte på Herren och de trodde inte på den människa som Gud talade med...

Have nothing to do with islam!!

Vidare så ska kvinnan inte undervisa om Gud i menigheten utan hålla sig tyst och stilla. Den som inte erkänner detta blir själv inte erkänd av Gud, eftersom det är han som förkunnar det. Om du vill berätta om Gud för någon, gift dig och skaffa barn.

Samma Gud som du sitter här och försöker försvara, förtalar du också genom att göra just det som inte hör till dina arbetsuppgifter. Ska du ta fasta på det ena men rata det andra därför att det inte passar dig? Likadant gör Satan och hans änglar när de vill skaffa sig husrum hos människor.

Den här världen slits i stycken, den ruttnar sönder inifrån och ut därför att Herrens tjänare inte vill göra sin plikt. Det finns inga kvinnor åt rättfärdiga män, bara massa andliga och köttsliga luder som horar med sina munnar och kroppar. Som den här världen har utspytt sanningen så ska Herren utspy den och alla dess barn.

Du sitter och anklagar odjuren för att de är odjur men är själv en sköka som bedriver ditt hor inför deras åsyn. Så gör du dem bara ännu mer ursinniga, så att domen över dig kommer allt närmre.
2018-12-31, 20:17
Medlem
Citat:
Jag upprörs över kärlekslösheten i islams texter.
Varje normal människa gör det.
Du ser inte alltså att jag visar på islams egna texter och visar min avsky över dem?

Kan du bemöta det som står i islams harialag då om att muslimer som är skyldiga till ickemuslimers död inte ska få något straff?

Du måste ju ändå kunna svara för vad din egen religion säger.

Jag ser vad islams grymma texter ställer till med varje dag och dessutom kan Gud omöjligt vara så ond så det kan inte vara Gud muslimer ber till.

Jag är väldigt rädd och orolig och arg och upprörd och ledsen över alla människor som mördas och skadas och hotas och skräms till tystnad hela tiden i världen pga att muslimer vill följa muhammed och koranen!!
Och flatheten och falskheten och fegheten i att andra inte agerar!

Det är islam som är hatisk emot ickemuslimer!
Jag har läst koranen och berättelserna om muhammed så jag vet det.

"Inte är kapabel att se vad som är rättvisa för andra än dig själv" skriver du.

Jo det är precis det jag ser.
Jag ser att islams rättvisa är något fullständigt annat än det kristna ser som rättvisa...
Ser ni det nu ni som är osäkra...?
Islam har en totalt annorlunda definition av livsviktiga begrepp än vad vi har!
Islamisk oskyldighet och skyldighet är något helt annat än kristen, islamisk "rättvisa" är något helt annat än vår osv.
Det är därför islamister kan säga att de står för mänskliga rättigheter, antirasism osv och blir trodda för att de menar samma sak som vi gör. I själva verket menar de islamisk rättvisa, islamiska mänskliga rättigheter (islam erkänner inte ens ickemuslimer som fullvärdiga människor) osv.
I islams texter står att en muslim inte har ansvar för vad han säger till en ickemuslim och att det är vad han egentligen menar som är viktiga för allah.

Det står också i koranen att allah är den bästa bedragaren!
Koranen 3:54

Jag är Arg!!
Skulle jag vara rädd skulle jag vara lika tyst som alla andra är!
Men eftersom människor i så många islamländer inte får och kan eller vågar säga något emot islams våld och förtryck så tänker jag göra det!

Ja man ska inte vara orolig när de otrogna smider planer man ska lita på att Gud är den som har de bästa planerna och att den som litar till gud blir den som kommer ut på topp

Sedan är det ju så att om ett folk syndar och blir svaga så kommer dom bli förnedrade av Gud, tex kan Gud låta ett annat folk segra. Det gäller ju även muslimer om dom är syndiga.

Varför är du arg och rädd, är du rädd för döden eller nånting? Du kanske behöver sluta sitta på youtube och lyssna på amerikanska hatpredikanter eller vad du gör för att skrämma upp dig själv.

Kristna har ingen rättvisa eller mått för nånting, det finns bara en rättvisa det är ju Guds rättvisa som tar hänsyn till hur det naturliga och andliga fungerar.

Jag kan då känna en glädje hur man dagligen kan prata med och träffa svenskar som blivit muslimer och lär känna Jesus som den muslim och profet han var och följa honom och ärade profeten Mohammeds väg - Den raka vägen.

Nu handlar ju tråden om Guds rättvisa och det är bara Islam som kan ge svar på det.

Du kan ju sluta upp med hatsidan som du nu läser om Islam på, man kan ju få för sig du är sponsrad av sidan så ofta som du länkar till den. Där lär du dig inget annat än hat och du vilseleder dig själv.

Du kan ju besöka Islam.nu med över 2000 lektioner med korrekt islam, ren och skär bokstavtroende lära som profeten och hans följeslagare levde den.
2018-12-31, 20:34
Medlem
Citat:
Du kan ju besöka Islam.nu med över 2000 lektioner med korrekt islam, ren och skär bokstavtroende lära som profeten och hans följeslagare levde den.

Man kan också läsa koranen direkt och se vad Muhammed skriver om Gud, och hans bok står som ett vittnesmål mot honom och mot er, även om man skulle glömma bort allt det onda som ditt folk har gjort och ännu gör.

Muhammed vinner inget annat än människor som älskar lögnen, alla dessa ska han få som lön i helvetet på domens dag, alla miljoner och miljarder människors plågor, deras avsky och skam som han ska få bära på tills han betalat tillbaka alltsammans, och de som han stal från Jesus ska han sedan få betala för i all evighet. Och du ska få vara med i detta, eftersom du tjänar denne falska profet.

Vad gäller sanningens barn, å andra sidan, de som den Sanne utvalt ända från världens skapelse, de ska ni aldrig komma åt, ni ska inte hitta dem vart ni än söker, och om de fanns hos er så ska Fadern sända sina änglar och ta dem ifrån er. Du har redan förlorat, med andra ord. Förstår du vad jag säger kompis?
2018-12-31, 20:48
Medlem
Citat:
Du är inte klok!
Din lagiskhet kan du behålla själv.
Det du referar till gäller knappast andra män utanför familjen eller församlingen och definitivt inte våra tydliga fiender!
Gå samman med Mr islamist här så kan ni skapa en ny religion tillsammans.

Varför skulle det inte gälla andra män? Har du förklaringar? Om det fanns män som det inte skulle gälla så hade det varit just den egna mannen och de i församlingen, för de har i alla fall tagit emot läran om Jesu tålamod och barmhärtighet, det har inte de andra männen gjort. Men du vittnar falskt gentemot dessa främmande män och deras änglar, de kommer inte att erkänna dig. Du ska få män som älskar falskhet och lögn, som säljer sina själar för att vara kvinnor till lags. Du, Eva, ska ständigt kastas ut ur paradiset, och var Adam tillsammans med dig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in