Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-04-30, 13:08
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Greta är ett intelligent och mycket speciellt barn som på goda grunder är orolig för framtiden. Men hon är också årets svenska kvinna (ÅSK) och en mycket seriös kandidat till Nobels fredspris. Och detta är bara början. Att den "nationella" högern motverkar henne är lika lovande som att många ledare världen över tar emot henne med öppna armar.

De som styr i världen (mot en katastrof) satsar mycket pengar på att lobba politiker och hon och hennes rörelse kostar dem hundratals miljarder kronor. Så inte undra på att de febrilt drar i alla trådar och på alla sätt och vis försöker motarbeta henne. Extremhögern är och har alltid varit deras vakthundar och det är just extremhögern som försöker skada Greta genom mobbing och karaktärsmord.

Förhoppningsvis så kommer inte världens barn gå med på att dessa gubbar, som redan har en fot i graven, förstör deras framtid för att öka deras olika dynastiers makt.
Lägg inte den här skiten på hennes axlar. Ni vänsteridioter får vända er till någon annan, lite mer vuxen, klimat-Jesus. Låt barnen vara ifred innan de blir rena psykfall!
Citera
2019-04-30, 13:10
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Lägg inte den här skiten på hennes axlar. Ni vänsteridioter får vända er till någon annan, lite mer vuxen, klimat-Jesus. Låt barnen vara ifred innan de blir rena psykfall!
Vad tycker du att jag ska göra? Mobba henne så att hon tappar intresset?
Citera
2019-04-30, 13:19
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Vad tycker du att jag ska göra? Mobba henne så att hon tappar intresset?
Nä, håll bara truten så är det lugnt.
Citera
2019-04-30, 13:24
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Nä, håll bara truten så är det lugnt.
Och låta dig och andra vakthundar göra jobbet? Ni är många tusen som ständigt attackerar henne och ni har världens mäktigaste dynastier på er sida och ändå är ni rädda...

Fortsätt du att visa vad du går för och detsamma tänker jag göra. Men det är skrattretande dumt att kalla Fridays For Future och Greta Thunberg för fake news. Hon kommer att få rätt.
Citera
2019-04-30, 13:37
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Och låta dig och andra vakthundar göra jobbet? Ni är många tusen som ständigt attackerar henne och ni har världens mäktigaste dynastier på er sida och ändå är ni rädda...

Fortsätt du att visa vad du går för och detsamma tänker jag göra. Men det är skrattretande dumt att kalla Fridays For Future och Greta Thunberg för fake news. Hon kommer att få rätt.

Hahaha, rätt i vad?
Människan står inte för någonting då hon är ett barn med en personlighetsstörning som gör att hon får en skev verklighetsuppfattning. Det är oklart vad hon vill åstadkomma med sittstrejken, införa diktatur och avskaffa elektriska kraftverk, bilar, flyg, försvarsmakt? Hon står själv inte för något värt att ens nämna, men hon är en nickedocka för diverse makthavare som vid förra riksdagsvalet och kommande EU-valet velat förvirra framförallt unga kvinnor till att få "klimatångest" så att de är mindre medvetna om hoten som t.ex. invandrargäng medför.
Citera
2019-04-30, 14:53
Medlem
rostigamazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrMannlichtMann
Du menar som högerfacister alltid gjort? Var det inte alla konservatist-haveristers guru: Hitler själv, som satt och övade in känslomässiga uttryck för att få så stor effekt som möjligt under sina tal i sportspalatz och nürnberg. Och man är förvånad att det är människor med i stort sätt tomma liv som framförallt är de som blir attraherade av alternativa medier och dylikt.

Gäller säkert fö. människor som blir evangeliska över greta thunberg också

Folk glömmer bort hon är ingen expert, hon kan inget om det här, förutom dom lapparna hon får och läser, så hon spelar på människors känslor inget annat.
Citera
2019-04-30, 15:14
Medlem
blowns avatar
När ett barn framhålls som den viktigaste förespråkaren för en extremt svårt vetenskaplig fråga av både politiker och svensson så är det inte svårt att dra slutsatsen att det är nära en total samhällskollaps.
Vi har i Sverige en obunden och fri forskare som är i det närmaste en legendar inom forskning på jordens historia och havsforskning. Nils Axel Mörner. Om han med argument efter argument, historiska data efter historiska data kan visa att barnet Gretas farhågor är gravt överdrivna, och i stor utsträckning fel, varför ska jag då välja att lyssna på barnet?
Senast redigerad av blown 2019-04-30 kl. 15:17.
Citera
2019-04-30, 15:22
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Det är en viktig fråga för henne och för många av oss.
Du får engagera dig i sånt du tycker är viktigt.

Jag har faktiskt engagerat mig i den fråga som är viktigast för mig; Massinvandringen. Dock har jag inte fått Träffa någon president eller påven för mitt engagemang. Media gillar inte mig eller mitt engagemang och Expo har hängt ut mig på bild tillsammans med andra likasinnade.

Det är inte lika för alla.
Citera
2019-04-30, 15:26
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Greta anses vara en av världens mest inflytelserika ledare. Ledare för Fridays For Future. Hon behöver inte vara ett geni.

Det har du helt rätt i. Egentligen så passar hon rätt in i samtiden bland världens ledare. Sällan man skådat så pass stora dumjönsar som ledare.

Trump, Kim Jong, Svetsaren och Greta.
Citera
2019-04-30, 16:06
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Jag har faktiskt engagerat mig i den fråga som är viktigast för mig; Massinvandringen. Dock har jag inte fått Träffa någon president eller påven för mitt engagemang. Media gillar inte mig eller mitt engagemang och Expo har hängt ut mig på bild tillsammans med andra likasinnade.

Det är inte lika för alla.
Jo vi har alla samma möjligheter om vi har förmågan att väcka oponion.
Men du kan inte förvänta dig att andra ska vara intresserade av ditt budskap.
Citera
2019-04-30, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Greta är ingen ledare och du ska inte tro vad journalister i filterbubblor skriver. Saknar du helt förmåga till kritiskt tänkande?

”Saknar du helt förmågan till kritiskt tänkande”
Tror du att du har rätt bara för du är emot allt som inte gynnar dig något?

För att det sticker i dina ögon när andra lyckas?

Vad är det mig dig och alla ”kritiska tänkare”. Hur har ni hamnat i denna cirkel? Att allt är fel, Men aldrig på er själva. Klart man ska vara kritisk och kolla upp källor. De som inte klara av sanningen måste dock skapa egna medium, som hittar på historier som passar er kritiker. Ex sidor som Samhällsnytt och andra sidor för personer som har svårt att greppa att de lever i en värld som inte kretsar kring dem och deras intressen.

Greta är definitivt en ledare!
Citera
2019-04-30, 16:52
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Jo vi har alla samma möjligheter om vi har förmågan att väcka oponion.
Men du kan inte förvänta dig att andra ska vara intresserade av ditt budskap.

Fast nu säger du emot dig själv. Greta blev ju känd för att media lyfte fram henne. Jag blev det inte för att media inte lyfte fram mig. Vi har inte samma möjligheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in