Flashback bygger pepparkakshus!
2019-05-02, 20:37
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brada2
Om jag nu hade haft en så hade den varit klimatneutral så länge det inte används fossilt bränsle någonstans i kedjan, mat , transport mm.
Anser du något annat får du nog tala om hur den påverkar.

En klimatneutral hund tror jag blir svårt.

https://teknikensvarld.se/hundar-pav...-bilar-120048/
Citera
2019-05-02, 20:38
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Jag tror faktiskt mer på det jag har läst av erkända vetenskapsmän och det jag sett på tv:s dokumentärer än jag tror på dig.

Med ditt resonemang så är all meningslöst. Vi kan lika gärna skita i göra nånting bättre. Det bästa vi kan göra är att sitta på Flashback och lipa över hur kasst allt är och hur dumma alla är.
Utan någon som helst konstruktivt tänkande.

Är inte det exakt vad du gör?
Citera
2019-05-02, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz

Helt rätt! Men fortfarande så är det fossil energi som transporterar mat till hunden som kommer från köttproducent som i sin tur får mat från fält som odlas med hjälp av traktor mm.
Stänger man alla oljekällor kommer hunden vara klimatneutral.
Hunden i sig kan inte producera mer koldioxid än det kol som den får i sig från födan.
Samma sak gäller alla djur och människor.

Kor påstås bidra mer pga metangas men denna gas bryts ganska snabbt ner till co2
Och det blir inte mer co2 än kossan har fått i sig kol från gräs.
Citera
2019-05-02, 23:24
Bannlyst
"Så när jag föreslår att Greta Thunberg ska stå staty, så behöver vi inte lära oss mer om henne.
Det är oss själva vi behöver lära känna.
För gör vi inte det, riskerar våra liv tillsammans att bli outhärdliga.
Och det är därför, Herren förlåt mig, jag begick ironi."

https://www.affarsvarlden.se/kroniko...AMrvzIw9Mxl4sk
Citera
2019-05-03, 00:19
Medlem
Citat:

Det är inte hela sanningen.

https://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klip...matet-11961663
Citera
2019-05-03, 00:22
Medlem
Citat:
Är inte det exakt vad du gör?

Tycker inte Brada lipar. Han/hon argumenterar. Viss skillnad.
Citera
2019-05-03, 01:46
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Jag tror faktiskt mer på det jag har läst av erkända vetenskapsmän och det jag sett på tv:s dokumentärer än jag tror på dig.

Med ditt resonemang så är all meningslöst. Vi kan lika gärna skita i göra nånting bättre. Det bästa vi kan göra är att sitta på Flashback och lipa över hur kasst allt är och hur dumma alla är.
Utan någon som helst konstruktivt tänkande.
Du tror mer på erkända vetenskapsmän - som till exempel den bokstavligt talat mentalstörda Greta, 16 år, som inte ens vill gå i skolan? Jahapp.

Det jag säger är just att vi inte ska skita i att göra saker bättre. Snarare tvärt om. Men då måste vi sluta lyssna på korkade ungar som bara distraherar och istället implementera de lösningar som verkligen ger resultat.
Citera
2019-05-03, 06:48
Medlem
Här har vi ett exempel på en regeringsmakt, en politisk kraft , som skjuter Greta framför sig som en väckelsepredikant. Och vill att hon ska tala i riksdagen för att MP ska kunna röstmaximera i det kommande EU-valet.

Ivrigt påhejad av media. Där hälften av landets journalister röstar på MP enligt undersökningar. Snacka om att utnyttja andra för egna dunkla syften.

Något som är ett faktum och ingen fakenews.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...r-miljopartiet

Varför uteblir Greta Thunberg-effekten för Miljöpartiet?

I Aftonbladet Daily reder vi ut varför Miljöpartiet inte lyckats haka på Greta Thunberg-vågen
Senast redigerad av Mentapesola 2019-05-03 kl. 06:54.
Citera
2019-05-03, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Du tror mer på erkända vetenskapsmän - som till exempel den bokstavligt talat mentalstörda Greta, 16 år, som inte ens vill gå i skolan? Jahapp.

Det jag säger är just att vi inte ska skita i att göra saker bättre. Snarare tvärt om. Men då måste vi sluta lyssna på korkade ungar som bara distraherar och istället implementera de lösningar som verkligen ger resultat.
För femtielfte gången, Greta utger sig inte för att vara vetenskapsman!
Hon vill att politiker lyssnar på forskarna. Du vet sådana som är knutna till universitet och högskolor el dyl.
Inte sådana som är knutna till samhällsnytt, stockholminitaivet eller till oljeindustrin. Lyssnar man till de förstnämnda så råder 99% konsensus.
Sen kan man raljera över någons mentala status, ålder, kön, släktskap mm hur mycket man vill men detta är bara härskarteknik.
Jag kallar det faktaresistens.
Citera
2019-05-03, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
Här har vi ett exempel på en regeringsmakt, en politisk kraft , som skjuter Greta framför sig som en väckelsepredikant. Och vill att hon ska tala i riksdagen för att MP ska kunna röstmaximera i det kommande EU-valet.

Ivrigt påhejad av media. Där hälften av landets journalister röstar på MP enligt undersökningar. Snacka om att utnyttja andra för egna dunkla syften.

Något som är ett faktum och ingen fakenews.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...r-miljopartiet

Varför uteblir Greta Thunberg-effekten för Miljöpartiet?

I Aftonbladet Daily reder vi ut varför Miljöpartiet inte lyckats haka på Greta Thunberg-vågen
Lite lustigt, nu när invandringsfrågor klingar av så trevar SD desperat efter nu områden där man kan fånga upp människor, klimatdebatten är en sådan fråga.
Jag tror att SD förlorar massor av väljare genom att ställa sig som faktaresistensa till klimatdebatten. Korkat att man inte ställde sig på andra sidan.
Här hade man chansen att göra något annat än bara öka skatterna.

Nä jag röstar inte på Miljöpartiet, kommer aldrig att göra, därför de är kommunister.
Citera
2019-05-03, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit

+100

Med Gretas blinda alarmism och det mediala schackrandet bakom detta hamnar vi bara i mer symbolpolitik - och i längden uppgivenhet.
Citera
2019-05-03, 08:00
Medlem
Citat:
Det där såg väl inte ut att vara någon vetenskaplig rapport,mera en widgetsite för faktaresistens.

Jaja var och en blir salig på sin tro.
Det är ett simpelt litet opinionsstycke utan värde, det faller ironiskt nog lika mycket tillbaka på honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in