Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-05, 19:28
  #1
Medlem
Jag var ute i mellandagsrean och slog till på en ny tv i en Elgiganten butik. Enligt säljaren så var tvn nedsänkt från 21 000 kr till 18 000. Jag fick ner den en tusenlapp till så slutsumman blev 17 000.

Kollade runt på nätet först innan vi tog ett beslut för o se så att den inte var billigare någon annanstans. Det var bara Elgiganten som sålde just denna modell men i jämförelse med liknande så stämde priset.

Nu idag, en vecka senare så får jag syn på exakt samma tv, hos Elgiganten, kostar 11 000 kr!! Hur i hela helvete är detta möjligt?? Kan jag göra nått eller är det bara att se glad ut för o ha betalat 6000kr i överpris??

Tack på förhand.
Citera
2019-01-05, 19:31
  #2
Medlem
AndersM79s avatar
Öppet köp? Alla affärer lämnar inte öppet köp på reavaror, men det är kanske värt att kolla.
Citera
2019-01-05, 19:32
  #3
Medlem
Ichwills avatar
Prova att Googla lite innan du sätter igång och grinar här inne på forumet.
https://www.elgiganten.se/cms/elgiga...anten/#villkor
Citera
2019-01-05, 19:32
  #4
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Det är väl 30 dagars öppet köp?
Citera
2019-01-05, 19:33
  #5
Moderator
v50s avatar
Elgiganten har prisgaranti som gäller i 30 dagar från varan köpts så det är bara att ta med kvittot och göra ett besök så får du tillbaka mellanskillnaden.

Citat:
Vår prisgaranti gäller i hela 30 dagar. Om du hittar ett lägre pris någon annanstans så matchar vi det. Om vi själva sänker priset inom 30 dagar, så får du mellanskillnaden tillbaka. Kom bara in i butiken igen så löser vi det.
https://www.elgiganten.se/cms/elgiga...pa-elgiganten/
Citera
2019-01-05, 19:33
  #6
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VictorvonW
Jag var ute i mellandagsrean och slog till på en ny tv i en Elgiganten butik. Enligt säljaren så var tvn nedsänkt från 21 000 kr till 18 000. Jag fick ner den en tusenlapp till så slutsumman blev 17 000.

Kollade runt på nätet först innan vi tog ett beslut för o se så att den inte var billigare någon annanstans. Det var bara Elgiganten som sålde just denna modell men i jämförelse med liknande så stämde priset.

Nu idag, en vecka senare så får jag syn på exakt samma tv, hos Elgiganten, kostar 11 000 kr!! Hur i hela helvete är detta möjligt?? Kan jag göra nått eller är det bara att se glad ut för o ha betalat 6000kr i överpris??

Tack på förhand.
Det är oftast billigare att handla efter nyår. Det ska in nyare varor så dom gamla som ska bort blir billiga
Citera
2019-01-05, 19:36
  #7
Medlem
jorgenstorm99s avatar
Öppet köp
Bytesrätt
Prisgaranti
Något av detta bör du ha inne. Annars är det bara att gå dit och ta ett snack med de. Någon kompensation kommer du kunna få om översta tre inte är inne svart på vitt. Så nej! Du ska inte le och hålla käften som en cuck för att du har fått gurkan i dig!
Citera
2019-01-05, 19:49
  #8
Medlem
Vilken tv?
Citera
2019-01-05, 20:08
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Elgiganten har prisgaranti som gäller i 30 dagar från varan köpts så det är bara att ta med kvittot och göra ett besök så får du tillbaka mellanskillnaden.

https://www.elgiganten.se/cms/elgiga...pa-elgiganten/

Fyfan vad glad jag blir nu! YEEEES Hittade också det om öppet köp just efter jag postade men att få mellanskillnad tillbaka låter ju en del smidigare när tvn ändå är uppe på väggen lix.. Man bugar och bockar för hjälpen från alla! så får vi se vad de säger i butiken imorrn
Citera
2019-01-05, 20:13
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VictorvonW
Fyfan vad glad jag blir nu! YEEEES Hittade också det om öppet köp just efter jag postade men att få mellanskillnad tillbaka låter ju en del smidigare när tvn ändå är uppe på väggen lix.. Man bugar och bockar för hjälpen från alla! så får vi se vad de säger i butiken imorrn


Snälla återkom i tråden och berätta hur det gick,
Citera
2019-01-05, 20:21
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odiskadmugg
Vilken tv?

Philips 65PUS8303/12, så vill ni ha en prisvärd tv så antar jag att chansen är nu.
Citera
2019-01-05, 21:09
  #12
Medlem
MexicanTacoLords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VictorvonW
Philips 65PUS8303/12, så vill ni ha en prisvärd tv så antar jag att chansen är nu.
Superbra köp för 11k
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback