2019-01-07, 19:11
Bannlyst
Programstart måndagen 7 januari, 17-19 på TV4. Uppdateringar från dagen som gått, nyheter, intervjuer m.m.

Vilket meningslöst skit med nyhetssändningar stup i ett. Känns som TV4 testat denna variant många gånger förut, "Förkväll" var ett av dem, inget har fungerat någon längre tid. Verkar mest fungera som utfyllnad i tablån. Ganska kass programtid också. Oerhört trött på Tilde i alla program, TV4's egen gullegris.
Citera
2019-01-07, 19:19
Medlem
Kronartskockas avatar
Gäsp. Ja, att tjata sönder samma nyheter om och om igen känns som ett nytt och vinnande koncept. Sen att bjuda in en massa förståsigpåare för att ge dem deras behov av att synas i tv är ju verkligen spännande.
Citera
2019-01-07, 20:00
Medlem
Härligt med lite djuplodande journalistik på eftermiddagen. Vem behöver studio ett när man har tilde.
Citera
2019-01-07, 20:24
Medlem
Mikeyjamess avatar
Vad fan är grejen med TV4:s fetisch med nyheter? Vem fan vill se ett nyhetsprogram på kvällen i samma kanal som har nyheter hela förmiddagen? Rapport kl 18 och all information är i hamn.

Tilde måste vara en riktigt tråkig person om nån som henne har möjlighet att göra vad fan de vill i en kanal men ändå väljer ett nyhetsprogram. Hennes podd/serie med Dr Mikael har alltid förvånat mig då det är noll kemi mellan dom.

Hoppas det här bombar!
Citera
2019-01-07, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Vad fan är grejen med TV4:s fetisch med nyheter? Vem fan vill se ett nyhetsprogram på kvällen i samma kanal som har nyheter hela förmiddagen? Rapport kl 18 och all information är i hamn.

Sedan är det ju nyheter igen klockan 19 som vanligt på TV4.
Citera
2019-01-07, 21:38
Medlem
Jag stör mig inte så mycket på nyheterna och med tanke på vad TV4 annars förmår att prestera (exempelvis Parlamentet) så är nog nyordningen att föredra.
Citera
2019-01-08, 11:18
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Vi får se hur det utvecklar sig, tror dock de fortsätter på sin lnje att hålla folket sovande. Har inte speciellt höga förväntningar.
TV4 är en kanal som producerar mys-TV med en lagom dos radical chic.
Citera
2019-01-08, 12:21
Medlem
Tror TV4 kommer ge det en tid (som de lovat Tilde), men det kommer läggas ner relativt snabbt.
Citera
2019-01-08, 19:59
Medlem
Som Efter tio fast utan innehåll och istället med massa likadana nyhetssändningar. Trist.
Citera
2019-01-08, 20:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Som Efter tio fast utan innehåll och istället med massa likadana nyhetssändningar. Trist.

Det är ju inte annat än nyheter med bög-Henrik.
Citera
2019-01-09, 18:09
Medlem
Detta var bland det sämsta jag sett. En kal studio och bara massa segt prat om s.k. nyheter.

När man kommer hem från jobbet och äter och har på TV:n så vill man knappast se samma nyheter som man såg innan man åkte till jobbet.

Nä bort med nyheterna och in med annat kreativt som längre matinslag, inredning, reseinslag, drycker, kost & hälsa och möjligtvis frågor kring privatekonomi, vardagsjuridik och medicin & sjukdom.
Citera
2019-01-09, 18:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Detta var bland det sämsta jag sett. En kal studio och bara massa segt prat om s.k. nyheter.

När man kommer hem från jobbet och äter och har på TV:n så vill man knappast se samma nyheter som man såg innan man åkte till jobbet.

Nä bort med nyheterna och in med annat kreativt som längre matinslag, inredning, reseinslag, drycker, kost & hälsa och möjligtvis frågor kring privatekonomi, vardagsjuridik och medicin & sjukdom.

Agneta Sjödin och Kristin Kaspersen hade något liknande som du beskriver. "Vardagspuls" tror jag det hette. Det blev inte långlivat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in