Citat:
Ursprungligen postat av
kornblomst
Uniformert politipatrulje. Uniformert bil.
VG har tidligere skrevet at TH ble mtt av sivilkledte politifolk p bensinstasjonen. Kan det tenkes at sivilkledte politifolk mtte TH p bensinstasjonen, men at de ankom i uniformert politibil?
Tror ikke det.
Brske antyder at det har vrt et bevisst valg fra politiets side sende uniformert patrulje. Ikke til det angivelige stedet, men til mteplassen, p bensinstasjonen, som VG skriver ligger ca 400 m i luftlinje fra stedet i Sloraveien 4.
Hvilke vurderinger politiet gjorde, vil ikke Brske uttale seg om.
Men. Gjetter litt. Finnes det en forhistorie med oppringing av ndnummer fra AEH. Ringe AEH ndnummer i lpet av natten. Hvilket inntrykk ga TH selv, da han ringte politiet og refererte hele eller deler av det angivelige trusselbrevet.
Det finnes nok en god og forklarlig grunn til at politiet sendte en uniformert patrulje. I stedet for sivilkledt politi. Som TH hadde bedt om.
Nh, VG skriver selv at de tidligere har skrevet dette, men at de n har ftt opplyst at dette ikke stemmer.
Jeg antar at siden oppringningen ble oppfattet som akutt, s sendte de frste og nrmeste ledige patrulje, i trd med Politiets retningslinjer, for ta kontakt med melder.
De strakk seg dog langt, ved mte melder p hans foretrukne mtested, heller enn hjemme, der hvor ugjeringen hadde funnet sted, fordi melder ba om det.......
Edit: Sakset fra artikkelen: " Hvilken informasjon hadde politiet om innholdet i brevet p dette tidspunktet da dere mtte Tom Hagen?
Allerede fra den frste meldingen til politiet ble det referert til innholdet i brevet, men p bakgrunn av etterforskningen som pgr, kan jeg ikke kommentere dette sprsmlet noe ytterligere.
Var det noen som allerede da de mtte Tom Hagen p bensinstasjonen i Knattenkrysset som stilte seg tvilende til om de de sto overfor en reell kidnapping?
Jeg kan ikke kommentere vre interne vurderinger i mediene."