2020-03-26, 21:07
Medlem
Nr var politiet inne i leiligheten frste gang?

Samme dag og gjerne hvilket klokkeslett?

Kan han haflyttet evt lik etter mte med politiet?

Vrt borte herre en stund.
. Opptatt med corona. Uffameg, men er ganske mettet av det n.
Citera
2020-03-26, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papatri
Nr var politiet inne i leiligheten frste gang?

Samme dag og gjerne hvilket klokkeslett?

Kan han haflyttet evt lik etter mte med politiet?

Vrt borte herre en stund.
. Opptatt med corona. Uffameg, men er ganske mettet av det n.

Det har vrt skrevet at "vanlige" politifolk var inne i huset samme dag eller kveld. Og at politiets teknikere trengte "ett par dager", eller "to dager", p forberedelser fr stedsteknikerne startet sine underskelser.

Jeg tror ikke at han har hatt anledning til flytte liket etter at han tok kontakt med politiet. Jeg tror vel heller ikke at han har hatt anledning til flytte liket etter at han dro p jobb ca 09:00. Og jeg tror ihvertfall ikke at hun ble overfalt og bortfrt/drept av usynlige og sporlse fremmede GM.

S jeg tror at hun ble drept og skjult i lpet av natten. Livsbevis p morgenen 31. oktober og 09:14 er fake eller forfalsket.

Om corona-situasjonen, off topic
Citera
2020-03-26, 22:27
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Tja. Timingen skaper alvorlige troverdighets-problemer for MGM n. Om TH skulle ha protestert kraftig p bli mtt av uniformert politi p bensinstasjonen, burde han ha gjort det der og da. Det blir helt feil lage oppstandelse og baluba om dette n.

Og, viktigste rsaken til det, er at politiet n p det nrmeste er ferdige med etterforskningen. At de straks kan utelukke at ukjente biler og eller ukjente GM har befunnet seg i Sloraveien p forsvinningstidspunktet.

Jeg tipper, at det er TH selv som har lekket til VG. Kanskje for en stund siden, eller for lenge siden. VG har hatt informasjonen lenge, men har avventet klarsignal fra politiet fr offentliggjring.

Tror ikke Holden er s dum at han har vrt involvert i dette. Det er noe TH har drevet med selv, muligens ved hjelp av "vennen" som har fungert eller fungerer som en strmann for han.

Pstanden fra trusselbrevet, om at politiet ikke skulle greie vre "diskret nok"! Det er uhrt. Bde en grov undervurdering av, og provokasjon mot, politiet.

Hele kidnappingsnarrativet er forsvidt en eneste langvarig og pinlig feilvurdering. Grov undervurdering av politiet. Og samtidig en grov provokasjon mot politiet.

Manipulatorer pleier velge sine ofre med omhu. De gr helst ls p mennesker som de vet at de greier styre. TH har nok aldri mtt slik motstand som politiet har gitt han i denne saken. Og, politiet har lyktes i utmanvrere han. Synes jeg.

Men, TH har allikevel tilsynelatende lykkes i unng bli avslrt. Frem til n. Snart halvannet r etter drapet. Det skyldes frst og fremst at levningene etter AEH ikke er blitt funnet.

Drapsetterforskning uten lik er veldig krevende. Tar lenger tid. Det fr ta den tiden det tar. TH skal i kasjotten for drapet p AEH. Det finnes ingen annen utgang p dette.

Folk i nabolaget har observert at krimteknikere har arbeidet i Hagen-huset n i det siste. Tror det var for en uke eller to siden. Politiet var der i nesten en hel uke, var det noen som sa. bruke s mye ressurser p stedsgransking betyr vel at politiet forsker bevise at det er et drapssted. Det kan hende de har et trumfkort, - at de kan si at "Dette er et drapsstad. Her ble hun drept. Det kan vi lese av stedet". Hvis man har et drapssted, s er man langt p vei, tenker jeg.
Senast redigerad av Monsen 2020-03-26 kl. 22:30.
Citera
2020-03-26, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Folk i nabolaget har observert at krimteknikere har arbeidet i Hagen-huset n i det siste. Tror det var for en uke eller to siden. Politiet var der i nesten en hel uke, var det noen som sa. bruke s mye ressurser p stedsgransking betyr vel at politiet forsker bevise at det er et drapssted. Det kan hende de har et trumfkort, - at de kan si at "Dette er et drapsstad. Her ble hun drept. Det kan vi lese av stedet". Hvis man har et drapssted, s er man langt p vei, tenker jeg.

Interessant. Politiet har selv sagt at de leter etter levningene av AEH. Skalte spissede sk. Og s har de startet nye stedsunderskelser igjen.

Politiet samler det som finnes av indisier. Minst. Jeg hper de planlegger arrestasjon og siktelse.

Men, de har ikke sltt ned vegger og sltt opp gulv i kjelleren vel. Det ville nok naboene ha merket. Tror jeg.
Citera
2020-03-26, 22:39
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Interessant. Politiet har selv sagt at de leter etter levningene av AEH. Skalte spissede sk. Og s har de startet nye stedsunderskelser igjen.

Politiet samler det som finnes av indisier. Minst. Jeg hper de planlegger arrestasjon og siktelse.

Men, de har ikke sltt ned vegger og sltt opp gulv i kjelleren vel. Det ville nok naboene ha merket. Tror jeg.

Det vet jeg ikke. Har bare ftt fortalt at det har vrt krimteknikere i huset over flere dager. Jeg hper vi fr en siktelse ila vren. Jeg tror det, men det er bare en mageflelse.
Citera
2020-03-26, 22:43
Medlem
Citat:
Det vet jeg ikke. Har bare ftt fortalt at det har vrt krimteknikere i huset over flere dager. Jeg hper vi fr en siktelse ila vren. Jeg tror det, men det er bare en mageflelse.

Krimteknikere i huset over flere dager.

Vi vet jo at huset ble "vasket ned" og TH flyttet inn igjen like fr jul i 2018. Hva kan det vre de leter etter n, s lenge etterp?

Det gir liksom ingen mening. Synes jeg. Med mindre de raserer kjelleren da. Hvilket jeg ikke tror de har gjort. Da ville de ha funnet henne.

Edit.
VG-artikkelen har kommet p nettavisen n.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-med-tom-hagen
Senast redigerad av kornblomst 2020-03-26 kl. 22:50. Anledning: Edit
Citera
2020-03-26, 22:53
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Krimteknikere i huset over flere dager.

Vi vet jo at huset ble "vasket ned" og TH flyttet inn igjen like fr jul i 2018. Hva kan det vre de leter etter n, s lenge etterp?

Det gir liksom ingen mening. Synes jeg. Med mindre de raserer kjelleren da. Hvilket jeg ikke tror de har gjort. Da ville de ha funnet henne.

Jeg kan ingenting om krimteknikk, men det viser seg vre vanskelig vaske bort alle spor. Kan det vre spor etter blodsprut? Men, jeg vet ikke hvorfor de har vrt der, alts. Jeg nsketenker kanskje, - alts hper at de kan bevise at det er et drapssted n som kroppen enda ikke er funnet.
Citera
2020-03-26, 23:16
Medlem
Citat:
Jeg kan ingenting om krimteknikk, men det viser seg vre vanskelig vaske bort alle spor. Kan det vre spor etter blodsprut? Men, jeg vet ikke hvorfor de har vrt der, alts. Jeg nsketenker kanskje, - alts hper at de kan bevise at det er et drapssted n som kroppen enda ikke er funnet.

Du har sikkert rett i at politiet samler beviser og indisier. Fr hpe de finner det de leter etter.

Men hva er det som har skjedd? Er det bare du og jeg som leser trden n.

Jeg mener alts ikke klage over at trollene synes ha forduftet. Det er godt at de er vekke.

Men det kan hende at folk har mer enn nok med denne corona-pandemien. Hper alle tidligere lesere fremdeles er friske og raske.
Senast redigerad av kornblomst 2020-03-26 kl. 23:21. Anledning: skrivefeil
Citera
2020-03-26, 23:18
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Du har sikkert rett i at politiet samler beviser og indisier. Fr hpe de finner det de leter etter.

Men hva er det som har skjedd? Er det bare du og jeg som leser trden n.

Jeg mener alts ikke klage over at trollene synes ha forduftet. Det er godt at de er vekke.

Men det kan hende at folk har mer enn nok med denne corona-pandemien. Hpet alle tidligere lesere fremdeles er friske og raske.

Ja det er lite aktivitet n :-) Jeg er frisk og rask, hper dere andre er det og :-)
Citera
2020-03-27, 00:04
Medlem
Niffys avatar
Jeg henger meg litt opp i det at TH visstnok skal ha reagert med forundring p at Politiet mtte han med uniformert bil, der hvor han ba om mtes.

Hadde han da ikke gitt tydelig uttrykk for at han var overvket, og at hele saken mtte vre hysj-hysj, ogs dummer Politiet seg ut p den mten, fra frste yeblikk?

Allerede der gikk det skeis i forhold til planleggingen, tenker jeg, Politiet fulgte ikke scriptet.
Citera
2020-03-27, 00:06
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg henger meg litt opp i det at TH visstnok skal ha reagert med forundring p at Politiet mtte han med uniformert bil, der hvor han ba om mtes.

Hadde han da ikke gitt tydelig uttrykk for at han var overvket, og at hele saken mtte vre hysj-hysj, ogs dummer Politiet seg ut p den mten, fra frste yeblikk?

Allerede der gikk det skeis i forhold til planleggingen, tenker jeg, Politiet fulgte ikke scriptet.

Her er du kanskje inne p noe?
Citera
2020-03-27, 00:07
Medlem
Jeg regner med at ndsamtalen er analysert ned til minste detalj mht stemningsleie etc og at det er skrevet en egen rapport p det som konkluderer i den ene eller andre retningen p om det er GM eller ikke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in