2020-02-26, 22:59
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Leiemord i Norge er vel et uhyre sjeldent fenomen, hvis det noen gang har skjedd her ?
Mordere har jo ikke akkurat CV p nettet med referanser. Selv om man har et godt kontaktnettverk, og muligens kan finne en eller annen form for avdanka x-soldat fra Bosnia, s tviler jeg sterkt p at TH ville vge alle uforutsette problemer dette kan medfre. Drap/bistand utfrt av famile/venn virker mer realistisk. Orderud.saken er ikke drlig eksempel.
Senast redigerad av NikoBoris 2020-02-26 kl. 23:01.
Citera
2020-02-26, 23:01
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Kr null i betaling der gitt.

Ikke engang halve (hele) kongeriket, og prinsessa var ikke noe srlig trakte etter til slutt heller

Edit: Om det var P eller V som var prinsessa er pent for debatt............
Senast redigerad av Niffy 2020-02-26 kl. 23:08.
Citera
2020-02-26, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NikoBoris
Mordere har jo ikke akkurat CV p nettet med referanser. Selv om man har et godt kontaktnettverk, og muligens kan finne en eller annen form for avdanka x-soldat fra Bosnia, s tviler jeg sterkt p at TH ville vge alle uforutsette problemer dette kan medfre. Drap/bistand utfrt av famile/venn virker mer realistisk.

N er det 25 r siden bosniakrigen s at det finnes 50 r gamle leiemordere fra den epoken i Norge er bare svada.
Citera
2020-02-26, 23:06
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
N er det 25 r siden bosniakrigen s at det finnes 50 r gamle leiemordere fra den epoken i Norge er bare svada.
Det var en spissformulering. Leiemordere er i kraft av sitt yrke lite tilitsvekkende. Jeg blir svrt overasket om det viser seg vre brukt noen snne. En privat medhjelper kan jo ha delvis konomiske motiv, men samtidig har med seg lojalitet og forutsigbarhet.
Citera
2020-02-26, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Igjen, s leder du mot noe spesielt. Ganske penlyst.

Det er flere elementer her, fordelt over tid.

Planlegging, forberedelser, selve utfrelsen av hva n enn som skjedde 31 oktober, og om det innebar drap p stedet, bortfrelse av levende person og videre drap, eller drap og bortfrakting av dd kropp, det vet ikke vi som ikke er involvert i etterforskningen.

Noe annet vi heller ikke vet noe om er i hvor stor grad TH ble observert p arbeidsplassen.

Vi har ftt indikasjoner p at og nr han ankom Futurum den aktuelle dagen, men vi vet ingenting om hvordan lokalet er, hvor TH's kontor ligger, om det er mulig for han forlate kontoret uten bli observert, om det er mulig forlate Futurum med bil uten bli fanget p overvkningskameraene, og s videre.
Jeg mente ikke lede mot noe spesielt. Du har mange gode poeng!
Hvis det tok lang tid (flere dager eller uker) fr vitner ble avhrt p Futurum, s er det ikke sikkert at vitnene greide huske akkurat hvilke tidsrom de observerte at TH var til stede p Futurum heller.

Hva om det kun er elektroniske spor fra basestasjoner (og ikke overvkningsfilm av at THs bil ble parkert p Futurum (dersom han parkerte et sted der det ikke var overvkning) og ikke vitneobservasjoner) som politiet har av spor som indikerer ankomst-tidspunktet og oppholdstiden p Futurum?
Citat:
Siste sikre livstegn fra Anne-Elisabeth Hagen er en telefonsamtale hun har med en slektning klokken 09.14. Hun skal da ha vrt alene i huset. Nest siste livstegn er samme morgen.
Elektroniske spor fra basestasjoner gjr at politiet plasserer ektemannens mobiltelefon p arbeidsplassen.
https://www.vg.no/spesial/2019/direk...vnet/tidslinje
Citera
2020-02-26, 23:13
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Jeg mente ikke lede mot noe spesielt. Du har mange gode poeng!
Hvis det tok lang tid (flere dager eller uker) fr vitner ble avhrt p Futurum, s er det ikke sikkert at vitnene greide huske akkurat hvilke tidsrom de observerte at TH var til stede p Futurum heller.

TH visste ikke at det skulle ta s lang tid fr vitner ble avhrt. Tipper han holdt seg p Futurum.
Citera
2020-02-26, 23:15
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Hva om det kun er elektroniske spor fra basestasjoner (og ikke overvkningsfilm av at THs bil ble parkert p Futurum (dersom han parkerte et sted der det ikke var overvkning) og ikke vitneobservasjoner) som politiet har av spor som indikerer ankomst-tidspunktet og oppholdstiden p Futurum?

Ja, det er nettopp det du uthevet til sist der som er det eneste vi som publikum har g p, at informasjon fra basestasjoner tilsier at hans telefon befant seg p Futurm i det aktuelle tidsrommet.

Vi vet ingenting om arbeidsplassen, vitneobesrvasjoner, til hvilken tid, osv. osv...

Ei heller hvordan bygget er lagt opp, hvor hans kontor ligger, og alt det der.

Man kan selvflgelig si at hvorfor er slik informasjon interessant, den tid mannen ikke er offisielt mistenkt, men selv om denne informasjonen ikke er sluppet i offentlighet s M jo politiet ha underskt disse tingene.

Og da er det ganske spesielt at det eneste de er villig til si om det er at "hans telefon befant seg p Futurum i det aktuelle tidsrommet, ut i fra data fra basestasjoner"......
Senast redigerad av Niffy 2020-02-26 kl. 23:21.
Citera
2020-02-26, 23:27
Medlem
Niffys avatar
Citat:
TH visste ikke at det skulle ta s lang tid fr vitner ble avhrt. Tipper han holdt seg p Futurum.

Hadde det vrt meg, og jeg hadde bestilt noen til gjre noe slikt s hadde jeg ogs jammen srget for at jeg ble sett et annet sted nr ugjerningen fant sted.

Men n har ikke vi ftt vite annet enn at hans telefon befant seg p Futurum denne morgenen, og at det visstnok er bekreftet nr han ankom jobb (0908).

Hvor han gikk, hvor han var og om han ble sett etter dette vet VI ingenting om.
Citera
2020-02-26, 23:28
Medlem
Citat:
Hadde det vrt meg, og jeg hadde bestilt noen til gjre noe slikt s hadde jeg ogs jammen srget for at jeg ble sett et annet sted nr ugjerningen fant sted.

Men n har ikke vi ftt vite annet enn at hans telefon befant seg p Futurum denne morgenen, og at det visstnok er bekreftet nr han ankom jobb (0908).

Hvor han gikk, hvor han var og om han ble sett etter dette vet VI ingenting om.

10 poeng
Citera
2020-02-26, 23:30
Medlem
Citat:
Du har rett i at TH ikke kunne vite hvor lang tid det ville ta fr vitner ble avhrt. (Og hvor lang tid det tok, vet jeg ikke om det er opplyst om heller).

Hvis han er skyldig s kunne han kanskje ev p forhnd ha avtalt med en person at denne personen skulle bevitne at de to satt sammen i et mte i et bestemt tidsrom og i lpet av dette tidsrommet kunne han da ev ha reist fra Futurum?
Citera
2020-02-26, 23:36
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Du har rett i at TH ikke kunne vite hvor lang tid det ville ta fr vitner ble avhrt. (Og hvor lang tid det tok, vet jeg ikke om det er opplyst om heller).

Hvis han er skyldig s kunne han kanskje ev p forhnd ha avtalt med en person at denne personen skulle bevitne at de to satt sammen i et mte i et bestemt tidsrom og i lpet av dette tidsrommet kunne han da ev ha reist fra Futurum?

Et slikt scenario er jo selve oppskriften p et usikkert moment som kan velte hele tua.

Tenk om det skulle komme ut at han hadde bedt noen p arbeidsplassen om si at han var der, nr han ikke var det, nr det er snakk om en sak om drap p hans kone.

Nei, prv igjen. Du har millioner av usannsynlige scenarioer foresl enn...
Citera
2020-02-26, 23:37
Medlem
Citat:
Ja, det er nettopp det du uthevet til sist der som er det eneste vi som publikum har g p, at informasjon fra basestasjoner tilsier at hans telefon befant seg p Futurm i det aktuelle tidsrommet.

Vi vet ingenting om arbeidsplassen, vitneobesrvasjoner, til hvilken tid, osv. osv...

Ei heller hvordan bygget er lagt opp, hvor hans kontor ligger, og alt det der.

Man kan selvflgelig si at hvorfor er slik informasjon interessant, den tid mannen ikke er offisielt mistenkt, men selv om denne informasjonen ikke er sluppet i offentlighet s M jo politiet ha underskt disse tingene.

Og da er det ganske spesielt at det eneste de er villig til si om det er at "hans telefon befant seg p Futurum i det aktuelle tidsrommet, ut i fra data fra basestasjoner"......
Du har gode poeng.
Slik informasjon er jo ogs interessant for politiet med tanke p utelukke.
Jeg tror ogs at politiet m ha underskt de tingene grundig.
Jeg har forsttt det slik at politiet rutinemessig etterforsker nrmeste prrende i slike saker.

Ja, politiet er svrt sparsomme med opplysninger.
Senast redigerad av POlROT 2020-02-26 kl. 23:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in