2020-05-03, 18:03
Medlem
Jeg klarer ikke unng mistenke at snnen er involvert. Uansett hvor glad han er i mammaen sin eller hvor god han er som person, mange drapsmenn kan virke nogenlunde normale for sin omgangskrets. Han kan som sin far ogs ha skjulte sider og det kan vre et svrt kompleks motiv. Hans FB-profil inneholder mange referanser til drap, massakrering, morbid humor, skjelletter. Halloween dukker ogs opp der. Et av hans Instagram nick er Autokiller22 (hva enn det n betyr) Mulig det er snn 30-ringer er men FB-kontoen vitner om som er litt "ute" og ikke helt i vater, bde p merkelige innlegg og bilder. Er det noen som er teknisk og skjnner seg p Monero er det vel kanskje han. Studert skuespill har han ogs.
Kan vre jeg tar helt feil, men mageflelsen min sier at han enten er involvert eller vet noe.

Og hvis det er han, kanskje det ikke er et konomisk motiv? Kan det vre at moren vet noe om han som han ikke vil skal komme ut? Kan det vre at han ikke er THs ekte snn? (ryktene sier at AEH hadde et forhold til onkelen hans)
Citera
2020-05-03, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anragninnas
Ngra funderingar
En bil uppges att krt p en gngvg bredvid THs hus.
1)Nr var det?
3) Vem sg bilen, vad var det fr bilmrke.

2)I brjan av trden stod det att AEH strax innan sitt frsvinnande lmnat sina uppdrag i THs olika bolag?
AEH hade Facebook, men ingen av barnen hade lnk till hennes som mamma. Medan de hade andra slktingar med ssom moster mm

4) Ngonstans stod det att TH inte deltog i hktningsfrhandlingen nr vissa dokument genomgicks. r detta vanligt i norsk domstol?
1) I tidsrommet mellom kl 9:14 og like fr kl 10.
2) 7 uker fr forsvinningen gikk AE ut av sitt siste styreverv.

"Minuttene mellom klokken 09.14 og like fr klokken 10 beskrives overfor VG som et svrt interessant tidsrom.

Politiet har en teori om at det var da Anne-Elisabeth Hagen ble utsatt for en alvorlig kriminell handling, muligens et drap, i sitt eget hjem.

I dette tidsrommet er det flere skalte uoppklarte observasjoner, personer og biler, som beveger seg i omrdet rundt Hagen-boligen, blant annet en bil p en gangvei nede ved Langvannet."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...l-i-tidslinjen

"Anne-Elisabeth Hagen satt som styremedlem i flere av ektemannens selskaper, iflge BizWeb. Syv uker fr forsvinningen, 4. september 2018, mistet hun imidlertid den siste styreplassen hun hadde, til fordel for datteren som inntok vervet 5. september."
https://www.nrk.no/norge/anne-elisab...sse-1.14999699

3) Bilen ble fanget p video fra offentlig(e) bygg. Jeg vet ikke bilmerke.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...nget-paa-video

4) "Fengslingsmtet med Tom Hagen i Nedre Romerike tingrett gikk onsdag bak lukkede drer. Deler av mtet gikk ogs uten drapssiktede Tom Hagen p grunn av skalte klausulerte dokumenter. "
https://www.aftenposten.no/norge/i/z...re-involverte?

4) "Fr ikke hre hemmelige bevis
Tom Hagen (70) m forlate rettssalen nr klausulerte dokumenter legges fram."

"Klausulering.
Siktede i straffesaker fr som regel tilgang til deler av dokumentene i saken, utskrift av avhr, beslag og ulike rapporter."

"Noen ganger hemmeligholdes dokumentene for siktede selv, mens vedkommendes forsvarer kan f tilgang, noe som kalles klausulering. Siktede vil som regel f tilgang til disse p et seinere tidspunkt."
https://www.dagbladet.no/nyheter/far...bevis/72413612
Senast redigerad av POlROT 2020-05-03 kl. 18:25.
Citera
2020-05-03, 18:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av charnelle
Jeg klarer ikke unng mistenke at snnen er involvert. Uansett hvor glad han er i mammaen sin eller hvor god han er som person, mange drapsmenn kan virke nogenlunde normale for sin omgangskrets. Han kan som sin far ogs ha skjulte sider og det kan vre et svrt kompleks motiv. Hans FB-profil inneholder mange referanser til drap, massakrering, morbid humor, skjelletter. Halloween dukker ogs opp der. Et av hans Instagram nick er Autokiller22 (hva enn det n betyr) Mulig det er snn 30-ringer er men FB-kontoen vitner om som er litt "ute" og ikke helt i vater, bde p merkelige innlegg og bilder. Er det noen som er teknisk og skjnner seg p Monero er det vel kanskje han. Studert skuespill har han ogs.
Kan vre jeg tar helt feil, men mageflelsen min sier at han enten er involvert eller vet noe.

Og hvis det er han, kanskje det ikke er et konomisk motiv? Kan det vre at moren vet noe om han som han ikke vil skal komme ut? Kan det vre at han ikke er THs ekte snn? (ryktene sier at AEH hadde et forhold til onkelen hans)

Autokiller22 kan vre at han sikter til noe som kalles kaliber 22, et finkalibret vpen, automatvpen. Man har forskjellige kalibre, kaliber 22, kaliber 38 som er det samme som 9mm, og s har man 44 og 50 som er det kraftigste.
Men at snnen har noe med drapet gjre, det tviler jeg veldig sterkt p. Da m det i s tilfelle vre at han har blitt manipulert til hjelpe TH med noe, kanskje uten at han har vrt klar over hva han har vrt med p. Tenker da p rigging, eller falsk forklaring etc.
Psykopater har ofte et jerngrep p de nrmeste rundt seg i sin familie.
Citera
2020-05-03, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Garasjen ser ut til ha ftt spesiell oppmerksomhet.

Noe av det frste politiet gjorde etter pgripelsen var sette opp et telt som dekker hele garasjen.

De siste dagene har de endevendt garasjen og tatt med en rekke gjenstander. Boligen har en en dr fra innsiden som gr direkte til garasjen, men de siste par rene har TH sjeldent benyttet denne parkeringsmuligheten. Bilene har blitt parkert utenfor bde vinter og sommer, noe ogs flere bilder har vist.
Kanske det pgick ngot annat i garaget s inte bilen kunde vara dr, ntt hantverksarbete, drneringsarbete mm.
Citera
2020-05-03, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charnelle

Fy for en ekkel facebook Det ble antydet tidligere at kanskje AEH visste noe hun ikke burde vite, s hmm..
Citera
2020-05-03, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Du kommer med den ene selvmotsigelsen etter den andre. I det ene yeblikket snakker du om at man m klatre over et hyt gjerde for komme vekk fra Futurumbygget uten bli fanget av kamera, og i neste yeblikk skriver du at du ikke kjenner bygget. Jeg vet ikke om du ser det selv, men dine selvmotsigelser fremstiller deg som en som man lett tar med en klype salt.
Du pstr at teltene utenfor huset ble tatt vekk etter noen timer, men kan ikke underbygge dette.

Som de fleste andre her s har jeg ikke gtt bak bygget for sjekke branndrer eller porter i gjerde, kameravinkler o.l. S jaja, fake Per. Han har sikkert hatt en bil gjemt p baksiden, kjrt hjem uten bli fanget opp av kameraer, sltt i hjel kjerringa og stpt henne inn i grunnmuren.
Citera
2020-05-03, 18:41
Medlem
"Senere gikk kriminalteknikere i hvite dresser inn i garasjen for jakte p spor. Nyaktig hva slags sporjakt som foregikk inne i garasjen er ikke kjent.

VG har ftt opplyst fra personer som tidligere har vrt inne i milliardrens hus, at det finnes en dr som gr direkte fra huset ut til garasjen
, som har to porter."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...hagens-garasje

Jeg tror at garasjen ble brukt i forbindelse med forbrytelsen.

Jeg s at noen av fotografiene i VG-artikkelen er merket med 2200 leserbilde.
Er det virkelig helt i orden (med tanke p etterforskningen) publisere bilder av garasjens innhold?
Senast redigerad av POlROT 2020-05-03 kl. 18:46.
Citera
2020-05-03, 18:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VG
Som de fleste andre her s har jeg ikke gtt bak bygget for sjekke branndrer eller porter i gjerde, kameravinkler o.l. S jaja, fake Per. Han har sikkert hatt en bil gjemt p baksiden, kjrt hjem uten bli fanget opp av kameraer, sltt i hjel kjerringa og stpt henne inn i grunnmuren.

Trenger han bil for komme seg hjem? Er det ikke bare et kvarters gange til Sloraveien da?
Det betyr at han kan ha dratt hjem, drept henne, gtt tilbake til jobb, og s plukket henne opp med sin egen bil nr han kom hjem seinere.
Citera
2020-05-03, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Trenger han bil for komme seg hjem? Er det ikke bare et kvarters gange til Sloraveien da?
Det betyr at han kan ha dratt hjem, drept henne, gtt tilbake til jobb, og s plukket henne opp med sin egen bil nr han kom hjem seinere.
Kan han i s fall ha gtt frem og tilbake mellom arbeidsplassen og hjemmet uten bli observert av naboer/andre? Eventuelt i forkledning + parykk el.l.? Eventuelt gtt/syklet en omvei der han vanligvis ikke gr?

Med sykkeldrakt og hjelm og p sykkel ville kanskje ingen merke seg noe spesielt ved den ev observasjonen?
Citera
2020-05-03, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Fy for en ekkel facebook Det ble antydet tidligere at kanskje AEH visste noe hun ikke burde vite, s hmm..

Kan ikke se noe galt p hans Face, men det eneste som forundrer meg er at han gidder slippe oss alle inn for glane.
Citera
2020-05-03, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Kan han i s fall ha gtt frem og tilbake mellom arbeidsplassen og hjemmet uten bli observert av naboer/andre? Eventuelt i forkledning + parykk el.l.? Eventuelt gtt/syklet en omvei der han vanligvis ikke gr?

Med sykkeldrakt og hjelm og p sykkel ville kanskje ingen merke seg noe spesielt ved den ev observasjonen?

Politiet sjekket alle kameraer i kilometers avstand. Tvilsomt.
Citera
2020-05-03, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VG
Politiet sjekket alle kameraer i kilometers avstand. Tvilsomt.
Er det kamera ogs p gangveier og ev stier i omrdet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in