2020-05-18, 14:24
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag har en frga, om hur lng tid det tar fr en kropp att lmna likspr, som en hund kan sniffa fram ganska lng tid efter ett mord?

Jag fr inte till min frgestllning. Hjlp mig! Det jag tnker p, r om EH ddas, och omedelbart transporterades ut blir det ingen liklukt kvar i huset. Fr att det ska bli liklukt hur lng tid kan hon ha legat dd i huset, medan grningsmannen funderade, p hur han ska gra? Nr blir det ngon liklukt nr ett mord sker 9:05?

Min teori r att ngot hnde nr de kom hem p kvllen. Arga mn triggas ltt. Det mste EH ha vetat och anpassat sig till i vanliga fall. Men efter en trevlig kvll med goda vnner, p fin restaurang, teater, alkohol, m.m. var EH inte p sin vakt och retade upp TH rejlt. Den fantasi om att dda EH blev verklig.
Det tar rundt 20-30 minutter fr den dde kroppen produserer cadaverine luktmolekyler. Har det frst skjedd kan hunder fange opp den lukten i lang, lang tid etterp. Kanskje flere ti r etter, srlig innomhus.
Citera
2020-05-18, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Du har vrt her inne hele tiden, og klarer ikke tolke dette engang? Det betyr at det ikke er noe konkret og fellende bevis, at det bare er "smtteri".
Jeg skrev:

Sitat:
Vi vet fremdeles ikke hva disse utradisjonelle etterforskningsmetodene er.
Jeg har tenkt litt p (eller ganske mye faktisk) hvor langt politiet kan g i spille et spill.

Det er en veldig merkelig sak dette. "Det er ikke slik dere tror"..."

Jeg forstr ikke hvorfor du tror jeg ikke vet det du skriver - opplysningen du peker p er allerede fremkommet i media.
I innlegget mitt som du siterte, s peker jeg p at det fremdeles ikke er avslrt hvilke utradisjonelle etterforskningsmetoder politiet har brukt - metodene som politiet hittil har avslrt er jo tradisjonelle (f.eks. hemmelig avlytting m.m.).
Citera
2020-05-18, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CapDi
Dersom du googler "hex universal not global" er 3. treff p google en vruker kalt "RobKisasa" (JRU?) som stiller sprsml i et forum om hvordan han kan sende en Hex-string. Husker fra krimpodden at kryptoeksperten der snakket om at man mtte kommunisere p en mte hvor man brukte hexan-koder. Jeg kan ingenting om dette, men merket meg teksten til det profilbildet

Potensielt litt interessant om det stemmer.
Hex nummersystem gr fra 0-F (0-9+A-F).
Nr man sender kryptert monero har man plass til melding til mottaker p 8 tegn. Denne m konverteres fra hex til text . Det var slik samt via faste belp i bitcoin de hadde mulighet til kommunisere med i starten. Alts enten bitcoin belp som utifra kodebrev betydde en spesifikk ting eller "fritekst" p 8 og 8 tegn via monero transaksjoner. Monero transaksjonene kunne vre p mikroskopiske belp og er uavhengig kodebrev.

Om dette ble nevnt p et forum 31.10.18 er det interessant.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-faa-bokstaver
Citera
2020-05-18, 15:05
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Jag har en frga, om hur lng tid det tar fr en kropp att lmna likspr, som en hund kan sniffa fram ganska lng tid efter ett mord?
Det dr r en krnglig materia som det r svrt att ge ett heltckande svar p. Mnniskor med terminal cancer kan lukta lik s att en mnsklig nsa kan uppfatta det redan ett antal timmar innan de faktiskt dr. Det cirkulerar lite olika uppfattningar om hur lng tid efter dden som det normalt uppstr liklukt som en likhund kan uppfatta, men det som jag har hrt oftast r 5-10 minuter efter ddens intrdande, Om ett lik har legat i mer n tio minuter efter att det har dtt, s ska allts likhunden kunna uppfatta att det har legat ett lik dr.

Citat:
Jag fr inte till min frgestllning. Hjlp mig! Det jag tnker p, r om EH ddas, och omedelbart transporterades ut blir det ingen liklukt kvar i huset. Fr att det ska bli liklukt hur lng tid kan hon ha legat dd i huset, medan grningsmannen funderade, p hur han ska gra? Nr blir det ngon liklukt nr ett mord sker 9:05?
Man ska allts ur frunderskningssynvinkel anta att det i vart fall skulle ha blivit en fr en hund markeringsbar liklukt klockan 9:15, och mrdaren gr klokt i att f bort liket redan fre 9:05, fr att vara p den skra sidan.

Citat:
Min teori r att ngot hnde nr de kom hem p kvllen. Arga mn triggas ltt. Det mste EH ha vetat och anpassat sig till i vanliga fall. Men efter en trevlig kvll med goda vnner, p fin restaurang, teater, alkohol, m.m. var EH inte p sin vakt och retade upp TH rejlt. Den fantasi om att dda EH blev verklig.
Problemet med ett scenario d AEH ddas p kvllen den 30/10 r allts inte bara att man mste gra antaganden om frfalskade telefonsamtal som det inte finns ngra uppgifter frn utredningen som stder, utan att en likhund skulle tokmarkera om det hade frvarats ett lik i huset en hel natt.
Citera
2020-05-18, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fbc37
Potensielt litt interessant om det stemmer.
Hex nummersystem gr fra 0-F (0-9+A-F).
Nr man sender kryptert monero har man plass til melding til mottaker p 8 tegn. Denne m konverteres fra hex til text . Det var slik samt via faste belp i bitcoin de hadde mulighet til kommunisere med i starten. Alts enten bitcoin belp som utifra kodebrev betydde en spesifikk ting eller "fritekst" p 8 og 8 tegn via monero transaksjoner. Monero transaksjonene kunne vre p mikroskopiske belp og er uavhengig kodebrev.

Om dette ble nevnt p et forum 31.10.18 er det interessant.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-faa-bokstaver

Det ble stilt sprsml om dette p nevnte forum i mars/april 2018, men JRU har skrevet Hex international ("not global") som kommentar til profilbildet sitt 31.10.18
Citera
2020-05-18, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CapDi
Dersom du googler "hex universal not global" er 3. treff p google en vruker kalt "RobKisasa" (JRU?) som stiller sprsml i et forum om hvordan han kan sende en Hex-string. Husker fra krimpodden at kryptoeksperten der snakket om at man mtte kommunisere p en mte hvor man brukte hexan-koder. Jeg kan ingenting om dette, men merket meg teksten til det profilbildet

Synes vrige skeresultater var interessant ogs. Deriblant om overvkningskameraer og streaming
Citera
2020-05-18, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
S vidt jeg vet er ikke Langvannet avsperret, s da kan hvem som helst kan ske.
Han vil bare ha litt penger frst..
Citera
2020-05-18, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjakkmatt
Han vil bare ha litt penger frst..

Sonarsystem, miniubt og diverse utstyr er neppe gratis.
Citera
2020-05-18, 15:43
Medlem
GG99Slayers avatar
Vet ikke om denne har blitt postet fr, men her snakker "RobKisasa" om hvordan f til ett overvknings system, ett par uker fr AEH ble borte, virker for godt til vre sant ingen er vel s dumme?

https://www.c4forums.com/topic/28571...comment-236037
Senast redigerad av GG99Slayer 2020-05-18 kl. 15:45.
Citera
2020-05-18, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det dr r en krnglig materia som det r svrt att ge ett heltckande svar p. Mnniskor med terminal cancer kan lukta lik s att en mnsklig nsa kan uppfatta det redan ett antal timmar innan de faktiskt dr. Det cirkulerar lite olika uppfattningar om hur lng tid efter dden som det normalt uppstr liklukt som en likhund kan uppfatta, men det som jag har hrt oftast r 5-10 minuter efter ddens intrdande, Om ett lik har legat i mer n tio minuter efter att det har dtt, s ska allts likhunden kunna uppfatta att det har legat ett lik dr.

Man ska allts ur frunderskningssynvinkel anta att det i vart fall skulle ha blivit en fr en hund markeringsbar liklukt klockan 9:15, och mrdaren gr klokt i att f bort liket redan fre 9:05, fr att vara p den skra sidan.

Problemet med ett scenario d AEH ddas p kvllen den 30/10 r allts inte bara att man mste gra antaganden om frfalskade telefonsamtal som det inte finns ngra uppgifter frn utredningen som stder, utan att en likhund skulle tokmarkera om det hade frvarats ett lik i huset en hel natt.

Tack. D stmmer liklukten i huset verens med TH s alibi, enligt tidslinjen.
Citera
2020-05-18, 15:53
Medlem
Citat:
Tack. D stmmer liklukten i huset verens med TH s alibi, enligt tidslinjen.

Tenker du i samme baner som meg? Den groteske ugjerningen finner sted etter avsluttet telefonsamtale 08.56, feks med pose over hodet som strammes til med strips. AE blir liggende kjempe sin ddskamp p toalettet. TH drar av grde. Medhjelper(e) rygger inn 09.05.
Citera
2020-05-18, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Tenker du i samme baner som meg? Den groteske ugjerningen finner sted etter avsluttet telefonsamtale 08.56, feks med pose over hodet som strammes til med strips. AE blir liggende kjempe sin ddskamp p toalettet. TH drar av grde. Medhjelper(e) rygger inn 09.05.

Ja. Det blir svrt att komma till en annan slutsats om telefonsamtalen r kta. D kommer nsta steg.

TH ringde hem flera gnger och blev orolig. De samtalen r intressanta, men nnu mer intressant r om han och de personer som talade sist med EH, ocks gjorde andra telefonsamtal frn samma telefoner eller frn helt andra telefoner som nu r borta.

Jag r inte lika sker p hur hon dog. Men troligast r att hon r kvvd eller strypt. Allt annat r fr blodigt. Men varfr lmnar en mrdare strips, om det r ett planerat mord, och en kidnappare brev p brottsplatsen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in