Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Jag har en frga, om hur lng tid det tar fr en kropp att lmna likspr, som en hund kan sniffa fram ganska lng tid efter ett mord?
Det dr r en krnglig materia som det r svrt att ge ett heltckande svar p. Mnniskor med terminal cancer kan lukta lik s att en mnsklig nsa kan uppfatta det redan ett antal timmar innan de faktiskt dr. Det cirkulerar lite olika uppfattningar om hur lng tid efter dden som det normalt uppstr liklukt som en likhund kan uppfatta, men det som jag har hrt oftast r 5-10 minuter efter ddens intrdande, Om ett lik har legat i mer n tio minuter efter att det har dtt, s ska allts likhunden kunna uppfatta att det har legat ett lik dr.
Citat:
Jag fr inte till min frgestllning. Hjlp mig! Det jag tnker p, r om EH ddas, och omedelbart transporterades ut blir det ingen liklukt kvar i huset. Fr att det ska bli liklukt hur lng tid kan hon ha legat dd i huset, medan grningsmannen funderade, p hur han ska gra? Nr blir det ngon liklukt nr ett mord sker 9:05?
Man ska allts ur frunderskningssynvinkel anta att det i vart fall skulle ha blivit en fr en hund markeringsbar liklukt klockan 9:15, och mrdaren gr klokt i att f bort liket redan fre 9:05, fr att vara p den skra sidan.
Citat:
Min teori r att ngot hnde nr de kom hem p kvllen. Arga mn triggas ltt. Det mste EH ha vetat och anpassat sig till i vanliga fall. Men efter en trevlig kvll med goda vnner, p fin restaurang, teater, alkohol, m.m. var EH inte p sin vakt och retade upp TH rejlt. Den fantasi om att dda EH blev verklig.
Problemet med ett scenario d AEH ddas p kvllen den 30/10 r allts inte bara att man mste gra antaganden om frfalskade telefonsamtal som det inte finns ngra uppgifter frn utredningen som stder, utan att en likhund skulle tokmarkera om det hade frvarats ett lik i huset en hel natt.