2020-05-18, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nananura
Jeg har bare fulgt med her i ca tre uker og det er mye jeg ikke har ftt lest.

Jeg har bitt meg merke i det profilbidet TEH har med den "stlkledde" figuren og det profilbildet som JRU hadde 31.10.18 fr han byttet til fjellbildet. JRU sitt bilde er ogs en "stl-maske" figur i dress. Han har skrevet Hex Universal ("not global"). Er det noen som kjenner til dette? Hex universal er en skrutrekker, mens Hex er en artist med lignende maske p coveret til en plate som heter global chaos. Ellers kan vel Hex global handle om et datakodingsystem? Jeg kan ingenting om det, men har googlet litt. Jeg vet ogs at det str for Hacker Exchange fra et program som kalles Hex Global program. Jeg vet ikke om dette har noe relevans, men la merke til at begge to hadde disse "figurene". Er det noen som vet om det er sammenheng mellom figurene p bildene til JRU (31.10.18) og TEH (nvrende bilde)? Jeg husker at noen diskuterte tidldigere om JRU formildet beskjeder med profilbildene da han byttet bilder to ganger 31.10.18. Jeg tenkte da at det i s fall kanskje ikke var tilfeldig med et bilde av fjell. Videre la han 11 januar ut et bildeav en rdstrupe. Var det et minne om en mockingbird og ikke tilfeldig at den var akkurat en rdstupe? Rimelig far fetched, men....

Dersom du googler "hex universal not global" er 3. treff p google en vruker kalt "RobKisasa" (JRU?) som stiller sprsml i et forum om hvordan han kan sende en Hex-string. Husker fra krimpodden at kryptoeksperten der snakket om at man mtte kommunisere p en mte hvor man brukte hexan-koder. Jeg kan ingenting om dette, men merket meg teksten til det profilbildet
Citera
2020-05-18, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Hei, er et par dager siden jeg har deltatt her n, har noen sprsml:

Er det konstatert at mottaker av 09:14-samtalen (og sms kort tid i forkant) er et av barna/snnen?

"Vi hadde nettopp en grusom sak (...)" - Mener du da p ditt arbeidsfelt? Hvor/hva jobber du med? Noen nyttige synsvinkler du kan bidra med som flge av feltet ditt i s fall?

Mener vi, som i Norge.
At 09.14 gikk til snnen er en udokumentert pstand. Men jeg er veldig sikker p at den er sann. Du har brukere her inne som har kommet med pstander som gjentatte ganger har vist seg vre sanne, og denne pstanden har kommet fra slike brukere.
Citera
2020-05-18, 13:03
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Tror det kommer helt an p miljet det ligger i, og hvor lenge det har ligget. Gitt at hun er dd vet vi jo faktisk ikke hvor lenge hun har vrt dd. Hvis hun dde 31. oktober 2018 eller kort tid etterp vil vel liket ha vrt delvis fryst vinteren 2018 og vinteren 2019 og derfor tatt lengre tid rtne.

Fant akkurat en artikkel som er interessant:

" Lik av voksne personer som er begravet i godt drenert jord reduseres til et skjelett i lpet av cirka 10 r. "

https://www.vi.no/helse/det-tar-fler...orden/69585001

S tenker at det absolutt er viktig rapportere til politiet om dette, og fr noen evt. flytter p liket, hvis det skulle faktisk skulle vre noe i det.

Det kan f.eks. ha vrt begravet og blitt presset opp ila. rstidene slik at det n lukter mer.

Edit: Viktig rapportere om uansett, kan jo vre noe annet/andre ogs, som ikke hrer til der.

Ja for all del, jeg hadde sendt inn et tips om jeg kjente kadaverlukt. p politiet.no kan man legge inn tipsene anonymt. Er kanskje bare dusren folk venter p...
Citera
2020-05-18, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nananura
Jeg har bare fulgt med her i ca tre uker og det er mye jeg ikke har ftt lest.

Jeg har bitt meg merke i det profilbidet TEH har med den "stlkledde" figuren og det profilbildet som JRU hadde 31.10.18 fr han byttet til fjellbildet. JRU sitt bilde er ogs en "stl-maske" figur i dress. Han har skrevet Hex Universal ("not global"). Er det noen som kjenner til dette? Hex universal er en skrutrekker, mens Hex er en artist med lignende maske p coveret til en plate som heter global chaos. Ellers kan vel Hex global handle om et datakodingsystem? Jeg kan ingenting om det, men har googlet litt. Jeg vet ogs at det str for Hacker Exchange fra et program som kalles Hex Global program. Jeg vet ikke om dette har noe relevans, men la merke til at begge to hadde disse "figurene". Er det noen som vet om det er sammenheng mellom figurene p bildene til JRU (31.10.18) og TEH (nvrende bilde)? Jeg husker at noen diskuterte tidldigere om JRU formildet beskjeder med profilbildene da han byttet bilder to ganger 31.10.18. Jeg tenkte da at det i s fall kanskje ikke var tilfeldig med et bilde av fjell. Videre la han 11 januar ut et bildeav en rdstrupe. Var det et minne om en mockingbird og ikke tilfeldig at den var akkurat en rdstupe? Rimelig far fetched, men....

Rdstrupen er sikkert Red Robin som i JRU
Citera
2020-05-18, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Mener vi, som i Norge.
At 09.14 gikk til snnen er en udokumentert pstand. Men jeg er veldig sikker p at den er sann. Du har brukere her inne som har kommet med pstander som gjentatte ganger har vist seg vre sanne, og denne pstanden har kommet fra slike brukere.

Takk. Det virker sannsynlig, ja.
Citera
2020-05-18, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Ha ha, ja, der sa du det, vi har tidligere og kalt hen "programleder", men det er ogs ikke mange sidene siden hen endelig innrmte at hens standpunkt er at TH ikke har gjort det.

Men det har vi skjnt ut i fra postene hens for lenge siden...

Ordningsvakt?

Nr jag bedmer en situation utgr jag ifrn hur jag skulle gra om en nrstende blev borta. Eller om jag mot frmodan skulle bl oskyldigt misstnkt fr ett brott som detta. I detta fall r det enkelt att stta sig in i hur TH knner. Jag bor i stort hus p landet med en massa byggnader och skjul. Mer isolerat n TH. Jag kan gra vad som helst hr utan att ngon granne noterade det. Detta hus betyder mycket fr min familj, och vi kan inte tnka oss att bo ngon annanstans. Det r vrt hem.

Jag vill vara hr, srskilt under Corona epidemin, s jag frstr mycket vl att TH vill hem. Han r 70 r, och tillhr en riskgrupp. Om jag hade fljt mina planer att vara utomlands april och maj, hade jag lngtat hem, och inte vetat vad jag skulle gra.

Om jag hade varit misstnkt fr ett brott hade jag tilltit polisen gra precis vad de vill, hur lnge de vill, och jag hade tyckt det var trevligt med sllskap. Jag hade fljt deras arbete, ppnat mitt hus, njt mig med ett par rum t mig sjlv, eller hyrt en husvagn att bo i, lagt mig i utredningen, fr att ta reda p om de vnt alla stenar.

Mitt problem som svensk, r vi nstan mste bli mrdade innan polisen ens gr en utredning, nr folk blir hotade eller bestulna i sina hem.
Citera
2020-05-18, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Det blir interessant se hvem som hadde rett i sin(e) teori(er) den dagen saken blir lst, hvis saken i det hele tatt blir lst.

Jag har en nattsvart mnniskosyn, som yrkesskada. Jag hoppas du har rtt, och jag har fel. Men s lycklig kommer inte jag f bli.
Citera
2020-05-18, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CapDi
Dersom du googler "hex universal not global" er 3. treff p google en vruker kalt "RobKisasa" (JRU?) som stiller sprsml i et forum om hvordan han kan sende en Hex-string. Husker fra krimpodden at kryptoeksperten der snakket om at man mtte kommunisere p en mte hvor man brukte hexan-koder. Jeg kan ingenting om dette, men merket meg teksten til det profilbildet

Ja, stemmer takk. Jeg s at jeg hadde googlet det. Det var i mars/april brukeren skrev det og det var vel da kryptokontoene ble opprettet. Det stemmer sikkert at det er ham.
Citera
2020-05-18, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Jeg er ikke interessert i carlsberg. Men jeg kan spise hatten min dersom ikke en av mine teorier stemmer med det som har skjedd i denne saken.

Annie Lf skulle ta sina skor, nu gmmer hon sig under en sten. Lova inte fr mycket. Norska polisen har tnkt rtt. Nu terstr det att nysta upp denna hrva av lgner och svek.
Citera
2020-05-18, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det tar inte ndvndigtvis lng tid att mrda, nej. Men om AEH mrdades runt 9:05, och TH sedan omedelbart kte till arbetet, nr skedde undanskaffandet av kroppen?

Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Ja, om man frutstter minst en medhjlpare s gr det. Men om man har minst en medhjlpare behver vl inte 9:14-samtalet vara falskt heller? Att postulera att det r falskt r ju ett ganska djrvt antagande, givet att polisen har betecknat det som sista skra livstecken fr AEH, och gjort s ocks efter att TH blev siktet.

Jag har en frga, om hur lng tid det tar fr en kropp att lmna likspr, som en hund kan sniffa fram ganska lng tid efter ett mord?

Jag fr inte till min frgestllning. Hjlp mig! Det jag tnker p, r om EH ddas, och omedelbart transporterades ut blir det ingen liklukt kvar i huset. Fr att det ska bli liklukt hur lng tid kan hon ha legat dd i huset, medan grningsmannen funderade, p hur han ska gra? Nr blir det ngon liklukt nr ett mord sker 9:05?

Min teori r att ngot hnde nr de kom hem p kvllen. Arga mn triggas ltt. Det mste EH ha vetat och anpassat sig till i vanliga fall. Men efter en trevlig kvll med goda vnner, p fin restaurang, teater, alkohol, m.m. var EH inte p sin vakt och retade upp TH rejlt. Den fantasi om att dda EH blev verklig.
Citera
2020-05-18, 14:14
Medlem
Noen som vet om Holden har anket vedrrende tredjemanns ransaking? Skulle vel ta stilling til det mandags morgen.
Citera
2020-05-18, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
vet ikke, det var ment som et sprsml til han som postet teorien om at hun var redd for sitt liv og slik jeg oppfattet det knyttet det i hop med kamera, men om hun var redd for innbrudd, kidnapping eller noe annet som at en fremmed skulle ta seg inn i huset, ville kamera vrt en OK id, men vanskeligere muligens om det var TH hun var redd for, litt avhengig av hvordan kamera skulle installeres

Hr:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...r-hun-forsvant
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in