[quote=Akershus|71662659]
Citat:
Ursprungligen postat av
Orderud.
M bare presisere, det er snakk om tre barn og ikke fire slik du skriver.
Er det slik at ingen av barna noen gang har vendt seg imot han? Har de sagt dette?
Jeg syntes de to sakene henger sammen. Alts mishandling og drap. Ofte nr det gjelder konedrap, s har det vrt snakk om mishandling frst. Psykisk og fysisk mishandling. Det er jo ikke slik at en ektemann elsker henne i 50 r, og plutselig en dag, s dreper han henne. Problemer holdes ofte innad i familien, s det er kanskje ikke spredt for alle vinder. Men de aller nrmeste vet, som f.eks. denne venninnen og denne tidligere svogeren. Les deg opp frst hva en psykopat er, frst da faller brikkene p plass. Noen her har som agenda prve renvaske TH, og bruker alle mulige forklaringer, tilogmed at svogeren var misunnelig (!). Misunnelig p hva da? Fordi TH kjrte rundt i en Citroen Picasso med stlfelger? Fordi hans garasje hadde 2 porter? Eller at han hadde en gammel Nokia 3210? TH var gjerrig og brukte ikke en krone mer enn ndvendig, s den pstanden om at grunnen til at svogeren hadde tipset politiet om at TH hadde drept henne, var fordi han var misunnelig, faller p sin egen urimelighet. Her har man et vitne til hvordan TH har oppfrt seg. Truende, voldelig, drev psykisk mishandel og va
Ja gjerrigheten er sklart noe som etterhvert blir fremtrende i denne saken.og som danner motiv desverre.
N er det over en uke siden jeg igjen leste at han vurderete dusr for tips som frer til oppklaring men selv n nr han er siktet ser det ut til at det sitter langt inne, og dette er noe som gjr meg mistenksom dessverre.
Jeg sitter desverre stadig vekk med flelsen av at pengene sitter langt inne hos denne mannen. Og nr det gjr det blir sklart mistanken enda mer inntrengende. Jeg tror ikke det kommer til komme noe utloving av dusr dessverre for han.
Jeg kjenner en som bor i nrheten og alt fr dette skjedde var det en kjent sak at TH var gjerrig, ja hun fortalte endog at han gikk i fillete klr.
Personlig synes jeg det er veldig trist at det er snn fordi det ville hjulpet han selv s mye om han hadde klart og pne slusene. Dessverre har jeg selv et familiemedlem som led av sykelig gjerrighet og vet desverre godt hva dette innebrer. Det handler om spare, spare hele tiden, det kan handle om lage en stor sak av et krav. Det kan handle om ta buss til byen og srge for reise tilbake p samme billett. Selv om man har mange millioner. Det er klart vanskelig forestille seg for vanlige folk, men jeg mener at det er nesten som en psykiatrisk diagnose. Mye tyder p at han lider av dette.
Det som hadde vrt kjekt og vite men som kun politiet sikkert vet er om barna har ftt noe konomisk hjelp p veien inn i voksenlivet.