2020-05-20, 18:58
Medlem
Leser i dag i media om grunnlaget for fengsling og at denne skyggeadvolaten ikke har gjort jobben sin. Mulig det men uavhengig av om TH er skyldig eller ei synes jeg at det er merkelig at Holden finner det like sannsynlig at hun ble drept etter at hun ble bortfrt som fr.
Det er vel stadfestet at AEH ble bortfrt enten naken, evnt.hadde hun badekpe p, klrne l iallefall igjen da fler jeg det er vanskelig tro at hun iallefall var ved bevissthet da hun ble fraktet ut i bilen.

Siden det er veldig sannsynlig at hun nettopp hadde tatt en.dusj m hun i sfall ha blitt enten vre bedvet alternativt drept fr hun ble fraktet ut i bilen, de har jo funnet slepespor ( klart mulig arrangert) etter henne.

Samtidig ville hun jo skreket om hjelp om hun var blitt fraktet ut mot sin vilje hvis hun var bevisst, det ville ogs vrt et en sjanse og ta og frakte en naken kvinne ut i bilen uten bli sett.
S her er jeg veldig enig med politiet at alt tyder p at det ble begtt en ugjerning i Sloraveien s kan man sprre seg om ugjerningen var drap eller bedving av AEH.
Citera
2020-05-20, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Leser i dag i media om grunnlaget for fengsling og at denne skyggeadvolaten ikke har gjort jobben sin. Mulig det men uavhengig av om TH er skyldig eller ei synes jeg at det er merkelig at Holden finner det like sannsynlig at hun ble drept etter at hun ble bortfrt som fr.
Det er vel stadfestet at AEH ble bortfrt enten naken, evnt.hadde hun badekpe p, klrne l iallefall igjen da fler jeg det er vanskelig tro at hun iallefall var ved bevissthet da hun ble fraktet ut i bilen.

Siden det er veldig sannsynlig at hun nettopp hadde tatt en.dusj m hun i sfall ha blitt enten vre bedvet alternativt drept fr hun ble fraktet ut i bilen, de har jo funnet slepespor ( klart mulig arrangert) etter henne.

Samtidig ville hun jo skreket om hjelp om hun var blitt fraktet ut mot sin vilje hvis hun var bevisst, det ville ogs vrt et en sjanse og ta og frakte en naken kvinne ut i bilen uten bli sett.
S her er jeg veldig enig med politiet at alt tyder p at det ble begtt en ugjerning i Sloraveien s kan man sprre seg om ugjerningen var drap eller bedving av AEH.
Du har svrt gode poeng. Jeg mener at uansett om AE ble drept i huset eller om hun var i live da hun ble flyttet ut fra huset, er huset et sted for en alvorlig kriminell handling mot AE og politiet br derfor ha anledning til gjre de underskelsene som de mener er ndvendig i huset.
Citera
2020-05-20, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Jeg tror barna ikke klarer annet enn tro at faren er uskyldig i dette. Det blir for voldsomt, og det er forstelig. I den sammenheng er det ikke heldig fremme at det har forekommet trusler og vold fra TH sin side. De vil ikke fore politiet med mer. Ogs forstelig. For jeg tenkte ogs lenge; at det vre en tyrann mot sin kone, det betyr ikke at han har drept henne. Virkelig ikke. Men n str saken der den str, politiet virker sikre, og jeg velger lene meg mot at det er rett.

Har TH fremmet trusler om vold tidligere? usikker p hva du mener. Men jeg synes det er vanskelig forst at han skal ha laget, eller gtt med p, at det skal st om hans egne barn i trusselbrevet og at det var noe som gjorde at Hedda mtte f politibeskyttelse? Hvem ville gtt med p skremme livet av sine egne barn? Det er noe som gjr at jeg har vanskelig for tro at TH har laget brevet.
Citera
2020-05-20, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Du har svrt gode poeng. Jeg mener at uansett om AE ble drept i huset eller om hun var i live da hun ble flyttet ut fra huset, er huset et sted for en alvorlig kriminell handling mot AE og politiet br derfor ha anledning til gjre de underskelsene som de mener er ndvendig i huset.

Jeg anser det som helt umulig at de har klart fre henne vekk fra huset uten at hun enten ble drept der eller iallefall bedvet.
I sfall tar de store sjanser for hva er oddsene for at noen vil f dette med seg, det er iallefall gambling p hyt niv.For selv om de trolig har fraktet henne via et sted som er vanskelig og se kan de ikke vre 100% sikre p det. I tillegg er det jo store sjanser for at hun hadde prvd skrike om hun var ved bevissthet, ikke sikkert noen hadde ftt det med seg men igjen gambling fra evnt.kidnappere. S enten var hun dd da hun ble fraktet ut, eller s var hun bedvet p et eller annet.
S kan man sprre seg hva bedver en person p kort tid? Eter ? M iallefall ha vrt noe som behvde fort.
Citera
2020-05-20, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Har TH fremmet trusler om vold tidligere? usikker p hva du mener. Men jeg synes det er vanskelig forst at han skal ha laget, eller gtt med p, at det skal st om hans egne barn i trusselbrevet og at det var noe som gjorde at Hedda mtte f politibeskyttelse? Hvem ville gtt med p skremme livet av sine egne barn? Det er noe som gjr at jeg har vanskelig for tro at TH har laget brevet.

Etter hva jeg vet s har TH oppfrt seg bde truende og voldelig mot AE og flere.
Enig i at det er vanskelig tro at han kan st bak dette. Men det er vanskelig tro at en far eller mor vil kvele sitt barn ogs. Det er mye ondskap i verden. Leste om en mann i Australia som drepte hele familien sin n nettopp. Fordi kona ville skilles. De s lykkelige ut p bildene.
Citera
2020-05-20, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Synes det er intereressant det som skrives i denne saken fra i dag. Det betyr at siden i fjor sommer har dommere gjentatte ganger vurdert at det er skjellig grunn til mistenke TH:

Det er domstolen som i det skjulte godkjenner bruken av slike metoder. Et av kravene er skjellig grunn til mistanke, det samme mistankekravet som stilles til varetektsfengsling. Loven peker ogs p at retten ikke kan gi tillatelse til romavlytting for mer enn to uker om gangen.

VG fr opplyst at dommere i flere omganger mente at det forel skjellig grunn til mistenke Tom Hagen for drap, og at politiet dermed fikk tillatelser til ta i bruk ulike skjulte etterforskningsmetoder mot ham.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...e5FmZIaccmTkYc
Det er verdt merke seg at TH, p det tidspunktet, ble "forsvart" av en skyggeadvokat.
Det stiller mistankegrunnlaget i et annet lys (evt tke eller ryk).

Fra samme artikkel i VG:

Sitat:
Det skal i prinsippet vre den samme terskelen for skjellig grunn til mistanke, (...)
Men man kan se for seg at det blir en annen dynamikk nr noen pgripes og fremstilles for varetektsfengsling. Inntil da er kjennelsene om skjulte tvangsmidler fattet uten at siktede har vrt p banen med alternative forklaringer, sier Stigen.
Man fr kanskje ogs en forsvarer som imtegr bevis mer aktivt eller p en annen mte. Dette kan jo gi et litt endret bevisbilde. Uten antyde at skyggeadvokaten har gjort en drlig jobb i denne saken, s kan det bli en annen dynamikk nr forsvarer og den siktede kommer p banen i det offentlige, fortsetter han.
Citera
2020-05-20, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Har TH fremmet trusler om vold tidligere? usikker p hva du mener.

1) Men jeg synes det er vanskelig forst at han skal ha laget, eller gtt med p, at det skal st om hans egne barn i trusselbrevet og at det var noe som gjorde at Hedda mtte f politibeskyttelse? Hvem ville gtt med p skremme livet av sine egne barn? Det er noe som gjr at jeg har vanskelig for tro at TH har laget brevet.
1) Jeg er enig med deg.

Kan denne detaljen som ble skrevet om et av THs barn i trusselbrevet vre viktig i forbindelse med at politiet skal greie finne forfatteren av brevet? Eller er den detaljen skrevet kun for villede? Eller er den detaljen skrevet kun for skremme og skape frykt?

Den datteren som ble nevnt i trusselbrevet, er det hun som sitter i styret i flere av THs selskap?
Citera
2020-05-20, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Jeg anser det som helt umulig at de har klart fre henne vekk fra huset uten at hun enten ble drept der eller iallefall bedvet.
I sfall tar de store sjanser for hva er oddsene for at noen vil f dette med seg, det er iallefall gambling p hyt niv.For selv om de trolig har fraktet henne via et sted som er vanskelig og se kan de ikke vre 100% sikre p det. I tillegg er det jo store sjanser for at hun hadde prvd skrike om hun var ved bevissthet, ikke sikkert noen hadde ftt det med seg men igjen gambling fra evnt.kidnappere. S enten var hun dd da hun ble fraktet ut, eller s var hun bedvet p et eller annet.
S kan man sprre seg hva bedver en person p kort tid? Eter ? M iallefall ha vrt noe som behvde fort.
Ja, jeg tror ogs at det i s fall m ha vrt noe som bedvde raskt. Jeg er usikker p hvor raskt kloroform virker. Jeg vet ikke om det er f kjpt heller.

"Kloroformnarkose ble brukt frste gang av den skotske legen James Simpson i 1847, og kom til Norge i 1848. Senere ble kloroform mye brukt til total bedvelse ved operasjoner, men n er det erstattet av andre og sikrere bedvelsesmidler, se anestesi."
https://snl.no/kloroform
Citera
2020-05-20, 19:35
Medlem
Rhingarikis avatar
Citat:
1) Jeg er enig med deg.

Kan denne detaljen som ble skrevet om et av THs barn i trusselbrevet vre viktig i forbindelse med at politiet skal greie finne forfatteren av brevet? Eller er den detaljen skrevet kun for villede? Eller er den detaljen skrevet kun for skremme og skape frykt?

Den datteren som ble nevnt i trusselbrevet, er det hun som sitter i styret i flere av THs selskap?

Har en hypotese om at det er H*dda H*gen B*rentsen, hun som er bosatt i Lier, som er nevnt i trusselbrevet. Dette fordi hun er den eneste vi vet at fikk politibeskyttelse etter 31.10.18. Hun har i motsetning til de andre to barna ingen verv i pappas imperium, bor lenger unna og er mye mer anonym. Jeg tipper hun har vrt mer kritisk til faren enn de to andre og derfor mtte settes ekstra ut av spill like etter forsvinningen, slik en annen bruker her inne foreslo. Om det er eksterne kidnappere er det pussig at de trekker fram nettopp henne, som er s anonym. Jeg tror ikke det er tilfeldig.
Citera
2020-05-20, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rhingariki
Har en hypotese om at det er H*dda H*gen B*rentsen, hun som er bosatt i Lier, som er nevnt i trusselbrevet. Dette fordi hun er den eneste vi vet at fikk politibeskyttelse etter 31.10.18. Hun har i motsetning til de andre to barna ingen verv i pappas imperium, bor lenger unna og er mye mer anonym. Jeg tipper hun har vrt mer kritisk til faren enn de to andre og derfor mtte settes ekstra ut av spill like etter forsvinningen, slik en annen bruker her inne foreslo. Om det er eksterne kidnappere er det pussig at de trekker fram nettopp henne, som er s anonym. Jeg tror ikke det er tilfeldig.

Helt enig med deg. Hun er ikke kontrollert av sin far som de andre.
Citera
2020-05-20, 19:38
Medlem
[quote=Akershus|71662659]
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
M bare presisere, det er snakk om tre barn og ikke fire slik du skriver.
Er det slik at ingen av barna noen gang har vendt seg imot han? Har de sagt dette?
Jeg syntes de to sakene henger sammen. Alts mishandling og drap. Ofte nr det gjelder konedrap, s har det vrt snakk om mishandling frst. Psykisk og fysisk mishandling. Det er jo ikke slik at en ektemann elsker henne i 50 r, og plutselig en dag, s dreper han henne. Problemer holdes ofte innad i familien, s det er kanskje ikke spredt for alle vinder. Men de aller nrmeste vet, som f.eks. denne venninnen og denne tidligere svogeren. Les deg opp frst hva en psykopat er, frst da faller brikkene p plass. Noen her har som agenda prve renvaske TH, og bruker alle mulige forklaringer, tilogmed at svogeren var misunnelig (!). Misunnelig p hva da? Fordi TH kjrte rundt i en Citroen Picasso med stlfelger? Fordi hans garasje hadde 2 porter? Eller at han hadde en gammel Nokia 3210? TH var gjerrig og brukte ikke en krone mer enn ndvendig, s den pstanden om at grunnen til at svogeren hadde tipset politiet om at TH hadde drept henne, var fordi han var misunnelig, faller p sin egen urimelighet. Her har man et vitne til hvordan TH har oppfrt seg. Truende, voldelig, drev psykisk mishandel og va

Ja gjerrigheten er sklart noe som etterhvert blir fremtrende i denne saken.og som danner motiv desverre.
N er det over en uke siden jeg igjen leste at han vurderete dusr for tips som frer til oppklaring men selv n nr han er siktet ser det ut til at det sitter langt inne, og dette er noe som gjr meg mistenksom dessverre.
Jeg sitter desverre stadig vekk med flelsen av at pengene sitter langt inne hos denne mannen. Og nr det gjr det blir sklart mistanken enda mer inntrengende. Jeg tror ikke det kommer til komme noe utloving av dusr dessverre for han.
Jeg kjenner en som bor i nrheten og alt fr dette skjedde var det en kjent sak at TH var gjerrig, ja hun fortalte endog at han gikk i fillete klr.

Personlig synes jeg det er veldig trist at det er snn fordi det ville hjulpet han selv s mye om han hadde klart og pne slusene. Dessverre har jeg selv et familiemedlem som led av sykelig gjerrighet og vet desverre godt hva dette innebrer. Det handler om spare, spare hele tiden, det kan handle om lage en stor sak av et krav. Det kan handle om ta buss til byen og srge for reise tilbake p samme billett. Selv om man har mange millioner. Det er klart vanskelig forestille seg for vanlige folk, men jeg mener at det er nesten som en psykiatrisk diagnose. Mye tyder p at han lider av dette.

Det som hadde vrt kjekt og vite men som kun politiet sikkert vet er om barna har ftt noe konomisk hjelp p veien inn i voksenlivet.
Citera
2020-05-20, 19:41
Medlem
Rhingarikis avatar
Citat:
Ja, jeg tror ogs at det i s fall m ha vrt noe som bedvde raskt. Jeg er usikker p hvor raskt kloroform virker. Jeg vet ikke om det er f kjpt heller.

"Kloroformnarkose ble brukt frste gang av den skotske legen James Simpson i 1847, og kom til Norge i 1848. Senere ble kloroform mye brukt til total bedvelse ved operasjoner, men n er det erstattet av andre og sikrere bedvelsesmidler, se anestesi."
https://snl.no/kloroform

Det finnes masse bedvelsesmidler som virker raskt i spryteform i alle fall, men du risikerer ofte pustevansker samtidig. Feks narkosemidler som fentanyl, eller store doser valium/stesolid. Et lite brukt anestesimiddel (ketamin) vil gi bevart egenpusting. Bde fentanyl, morfin, heroin og stesolid er vel enkelt f kjpt illegalt. Det er ogs enkelt spryte inn og ikke s nye om du treffer blodre eller muskel, man sovner ila minutter uansett. Men du skal vite hva du gjr for ikke overdosere ved et uhell
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in