2020-05-05, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruGW
VGs Krimpodd episode 2

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...skog-saken-naa

Hva var det eks-svogeren bare mtte fortelle politiet? Han flte seg overbevist om at dette var et partnerdrap og hadde ingen tro p teorien om kidnapping. Han kontaktet politiet og ba om bli avhrt. Dette var i tiden TH hadde status som fornrmet i saken, men svoger flte at de tok hans historie p alvor. Noen teorier?

Tack fr lnk; lyssnade p podden just nu. Jag fr intrycket att svgern vill antyda att han sjlv blivit utsatt fr anklagelser eller hot frn TH pga ngon svartsjukehistoria (som i s fall mste ligga ratal tillbaka, enligt vad han sjlv sger: att han inte umgtts med AE p mnga r).

Hur mycket sanning som mjligen ligger i detta, och vad det kan ha fr betydelse fr fallet r vanskligt att sga...
Citera
2020-05-05, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
"Politiet klarte ikke svare p Hagen-anke i tide
Publisert:05. mai 2020, kl. 21:20
Skulle svart tirsdag har ftt innvilget utsettelse til onsdag morgen. Det melder NRK."
https://www.rb.no/politiet-klarte-ik...s/5-43-1304459

1)"Hagens forsvarer Svein Holden leverte sndag kveld anken med et sttteskriv, skriver NRK.
I mitt sttteskriv har jeg reist penbare innvendinger mot politiets begrunnelse for at vilkrene for varetektsfengsling av Tom Hagen er oppfylt, sier Holden"

2) "jeg har jobbet tre dager av 12 timer med mitt sttteskriv, skriver Holden."

" Det er ganske mye ta tak ifra Holden, s skal vi kommentere og mene noe om det, og det tar tid. Det er et omfangsrikt materiale, sier ptaleleder Haris Hrenovica."

1) Sttteskriv - er det vanlig?
2) Omfangsrikt. Lurer p hva som str i sttteskrivet.

Ja. Det er Holdens argumenter for at vilkrene for varetektsfengsling ikke blir ansett som oppfylte.

Jo mer spekulative og snirklete Holdens argumenter er, desto mer tid vil politiadvokaten trenge for tilbakevise eller imteg Holdens argumentasjon.

Edit:
Som du redigerer!

"tre dager av 12 timer" .. hva betyr det?
Senast redigerad av kornblomst 2020-05-05 kl. 22:14. Anledning: Edit
Citera
2020-05-05, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExcuseMe
Ja dette var jo mer nyttig!

Haha!
Citera
Medlem
Tidligere i trden ble det nevnt at avhrene av TH mtte opphre da politiet begynte sin hemmelige etterforskning mot ham sommeren 2019. Ville ikke Holden, som ekstremt erfaren innen politiets arbeidsmetodikk (og tilhrende lovbestemmelser) skjnne hva som var i ferd med skje? Er slike mistanker isfall noe det vil vre naturlig for en advokat videreformidle til sin klient?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja. Det er Holdens argumenter for at vilkrene for varetektsfengsling ikke blir ansett som oppfylte.

Jo mer spekulative og snirklete Holdens argumenter er, desto mer tid vil politiadvokaten trenge for tilbakevise eller imteg Holdens argumentasjon.

Edit:
Som du redigerer!

"tre dager av 12 timer" .. hva betyr det?

Takk!
3 dager hvorav 12 timer pr dag = 36 timer

Jeg regner med at det skulle st 3 dager a 12 timer. Og ikke av. Og da blir det 3 x 12 timer = 36 timer.
Senast redigerad av POlROT 2020-05-05 kl. 22:24.
Citera
2020-05-05, 22:16
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Hva slags bakgrunn og interesser har folk som kan noe om krypto generelt og monero spesielt?

Hva kan vre rsaken til at Monero ble valgt og ikke en annen kryptovaluta?
Det sades tidigt i trden att Monero var den bst lmpade kryptovalutan om man ville skicka korta meddelanden med pengarna.
Citera
2020-05-05, 22:25
Medlem
Citat:
Takk!
3 dager hvorav 12 timer pr dag = 36 timer

Jeg regner med at det skule st 3 dager a 12 timer. Og ikke av.

Om det stemmer har Holden allerede belastet Staten for 36 timers arbeide med sttteskrivet. Til en timepris p hva da.

Tyvlnte timepriser fra Lippestad, https://advokatlippestad.no/priser/

Citat:
NORMAL TIMESATS:
Timepris advokat: fra kr 1 600 eks. mva. (2 000 inkl. mva.) til 3 600 eks. mva. (4 500 inkl. mva.)

Prisen er avhengig av type sak, og avtales individuelt for hvert oppdrag.

Har vrt en lnnsom helg for Holden.
Citera
2020-05-05, 22:27
Medlem
Citat:
Om det stemmer har Holden allerede belastet Staten for 36 timers arbeide med sttteskrivet. Til en timepris p hva da.

Takk for opplysninger! Er det vanlig at klienten samarbeider med advokaten om innholdet i slike sttteskriv, og at klient og advokat da sitter i lange mter angende dette?
Citera
2020-05-05, 22:31
Medlem
Citat:
Takk for opplysninger! Er det vanlig at klienten samarbeider med advokaten om innholdet i slike sttteskriv, og at klient og advokat da sitter i lange mter angende dette?

Her er det en hel mengde klausulerte dokumenter som Holden ikke kan snakke med klienten om. Hvor stor del av Holdens sttteskriv som angr taushetsbelagt informasjon, vet jeg ikke.
Citera
2020-05-05, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Han kan ju ha fastnat i den anala fasen (Freud) och skriker nr han skiter🙃
Med mnga syskon var de kanske rdda att inte maten skulle rcka.

Han hadde mange ssken, frem til i dag har jeg trodd det bare var brdre, men s leste jeg her i trden at en forhenvrende svoger tidlig skulle ha kontaktet politiet tidlig i saken og fortalt at han aldri hadde trodd p kidnappingsteorien

Det betyr at TH ogs m ha en sster/sstre siden AEH var enebarn.Dette var en overraskende ny opplysning, en forhenvrende svoger betyr vel en som har vrt gift med en sster av TH.

Noen her som vet hvor mange sstre TH har. Uansett oppsiktsvekkende fordi mye taler for at familie er veldig lojal og at man omtrent m ha forlatt familien for vge uttale seg.

Egentlig pussig denne lojaliteten og veldig urettferdig. AEH var enebarn, hvem snakket hennes sak i dette ( bygger bare opp bildet jeg allerede har av et ensomt enebarn som fant trygghet hos denne oppkomlingen og her finner man sikkert ogs forklaringen for hvordan hun kunne finne seg i denne ektepakten. AEH hadde nok venninner, men nr det kommer til slike hendelser er ofte blod tykkere enn vann, noe som gjr denne historien enda mer tragisk
AEH var enebarn og arvet ergo sine foreldre fullt ut, engang hadde hun kanskje noen 100000 kr. Vil tro de gikk med til bakke barna opp, og litt til barnebarna hvis det var noe igjen.

Barn kan vre utrolig slu, og leste i denne trden at noen mente barna var lojal mot sin far og trodde han var uskyldig fordi de var redd for miste arv.

Har lyst sprre hvem arver TH om ikke barna mon tro, finnes der en mte og omg pliktdelsarv og hvem skulle han i sfall begunstige.
Citera
2020-05-05, 22:35
Medlem
Citat:

Til opplysning (fant ikke originalposten du siterte fra) har forsvarere fast timepris fra det offentlige p 1060,-/timen.

Sttteskriv til anke gr som regel som stykkpris, dvs. man fr ikke betalt pr. time man bruker, men en fast sum, som ikke er stort. Hvis det er noe spesielt som gjr at arbeidet markant overskrider det normale kan man ske om f dekket etter medgtt tid, men som domstolen m godta og ha god begrunnelse for.

Det er ikke s enkelt som sende en faktura p 2000 kr ganger x antall timer.
Citera
2020-05-05, 22:38
Medlem
Citat:

Det er individuelt for hver enkelt sak hvor mye arbeid som er ndvendig. Som jeg skrev i en posten over fr man betalt stykkpris for sttteskriv, s man vil helst ikke bruke mer tid enn det man fr betalt for.

Nr dokumentene er klausulerte kan heller ikke forsvarer diskutere innholdet i sttteskrivet med klient, hvis det omhandler noe som er klausulert. Hvis det ogs var noe man lurte p.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in