2020-05-09, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Takk for informasjon! Jeg trodde at det ikke finnes metoder som kan tidfeste nr et blodspor er avsatt?

"VG har vrt i kontakt med flere eksperter p rettsmedisin og kriminalteknikk som forteller at det ikke finnes noen kvalifiserte metoder for tidfeste nr et blodspor er avsatt.

Det forskes p om det er mulig, men det er stor usikkerhet p omrdet. Usikkerheten skyldes blant annet at det er vanskelig tolke hvilken innvirkning for eksempel underlag, temperatur og luftfuktighet har for aldersvurderingen."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...s-blod-i-huset

At det var turbulent som AEH har hevdet til fortrolige venner ser vel ut til stemme. N skal jeg sjekke igjen i noen lrebker om rettsmedisin og sjekke om Torleiv Ole Rognum har skrevet noe om blodspor og tidsperspektiver.
Dersom det er funnet blod etter AEH over hele huset, s tror ikke jeg det er vanlig finne i et hjem.
P generelt grunnlag kan ofte vold i nre relasjoner bli forskt skjult av ulike rsaker.
Iht ektepakten sto AEH nesten p bar bakke ved en mulig skilsmisse. Dersom det viser seg at denne ektepakten kan inneholde forfalskninger er det svrt alvorlig. Dette da en advokat jeg ikke husker navnet p nr jeg skriver dette, overhodet ikke har vrt med p skrive del 2 i ektepakten fra 1993.
Senast redigerad av Akeleye 2020-05-09 kl. 00:47.
Citera
2020-05-09, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
I s fall har han hatt planene klare for den mishandlingen som gikk feil. Han visste det ville skje en dag. Kan hende han bestemte seg for at akkurat denne kvelden skulle hun d.

Nei.

Kanskje VG burde ha skrevet "at det ikke finnes noen kvalifiserte metoder for tidfeste nr ett blodspor er avsatt"

Her finnes det samples over hele huset. Det er kanskje hundrevis av andre blodspor sammenligne med. Det kan gi andre muligheter, feks at rekkeflgen p blodsporene kan ansls.

Gjorde et kjapt sk. Etter det jeg forstr, fra det jeg n har lest (kan hende litt for raskt, s tar forbehold) kan man ansl hvor gammelt blod er ved analysere det flere ganger over tid, f.eks. om man undersker blodet ti(?) ganger i lpet av 100 dager, kan man ansl omtrentlig hvor gammelt det er. Kanskje det er derfor de har beslaglagt s mange av gjenstandene fra hjemmet n?
Citera
2020-05-09, 00:45
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Interessant! Ser at en R* ger Ut*ng* n med adresse i Drbak, samme adresse som MPU hadde for noen r siden, har en samling bilder av VW Amarok p sin Pinterest konto. Samme biltype som naboen s kjre p veien mellom blokkene og gangstien den dagen AEH forsvant. *=o, e.

Hva er relasjonen mellom R*ger og R*bin Ut*ngen?
Citera
2020-05-09, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akeleye
At det var turbulent som AEH har hevdet til fortrolige venner ser vel ut til stemme. N skal jeg sjekke igjen i noen lrebker om rettsmedisin og sjekke om Torleiv Ole Rognum har skrevet noen om blodspor og tidsperspektiver.
Dersom det er funnet blod etter AEH over hele huset, s tror ikke jeg det er vanlig finne i et hjem.
P generelt grunnlag kan ofte vold i nre relasjoner bli forskt skjult av ulike rsaker.
Iht ektepakten sto AEH nesten p bar bakke ved en mulig skilsmisse. Dersom det viser seg at denne ektepakten kan inneholde forfalskninger er det svrt alvorlig. Dette da en advokat jeg ikke husker navnet p nr jeg skriver dette, overhodet ikke har vrt med p skrive del 2 i ektepakten fra 1993.

Supert, ser frem til tilbakemelding om hva du finner ut.
Citera
2020-05-09, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Kanskje VG burde ha skrevet "at det ikke finnes noen kvalifiserte metoder for tidfeste nr ett blodspor er avsatt"

Her finnes det samples over hele huset. Det er kanskje hundrevis av andre blodspor sammenligne med. Det kan gi andre muligheter, feks at rekkeflgen p blodsporene kan ansls.

At det angivelig skulle finnes blodspor over hele huset, er ikke noe jeg tror p fr politiet offentlig bekrefter dette.

Tenker du p at rekkeflgen p eventuelle blodspor som eventuelt hadde blitt avsatt i lpet av en periode p eventuelt flere r, skulle kunne tidfestes p noen mte? P hvilken mte da? Tenker du p fargen p blodsporene eller p hvor mange ganger det har blitt vasket etter at blodsporene ble avsatt og at det ev skulle kunne avslre den rekkeflgen blodsporene hadde blitt avsatt p?

Citat:
Ursprungligen postat av Vieri32
troligt att polisen fljde medhjlparna mycket vl nr Hagen arresterades. Om de skickade meddelanden och gick med p att trffas etc....
I panik och av nyfikenhet gr mnniskor dumma saker, men en "long shot" kanske
Det har du nok rett i!
Citera
2020-05-09, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus

R*ger er fdt 1962 og produktsjef i Bama, kan han vre faren? Det forklarer hvorfor begge brdrene har hatt en fortid i Bama.
MPU hadde tidligere adresse der.
Citera
2020-05-09, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akeleye
At det var turbulent som AEH har hevdet til fortrolige venner ser vel ut til stemme. N skal jeg sjekke igjen i noen lrebker om rettsmedisin og sjekke om Torleiv Ole Rognum har skrevet noe om blodspor og tidsperspektiver.
Takk! Ja, det er fint om du finner informasjon fra rettsmedisin om blodspor og poster det her.
Det er fryktelig trist hvis hun ble utsatt for vold i nre relasjoner
Citera
2020-05-09, 00:54
Medlem
Citat:
R*ger er fdt 1962 og produktsjef i Bama, kan han vre faren? Det forklarer hvorfor begge brdrene har hatt en fortid i Bama.

Det er ogs en tredje bror som faktisk ogs jobber i Bama. En annen Pappa og heter J**k*m
Citera
Medlem
.
Senast redigerad av Havhest 2020-05-09 kl. 01:15.
Citera
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Mulig, i s fall er han ikke lenger gift med moren, men med en annen. Trodde forresten det var flere brdre... Ser slik ut basert p Facebook bildene til moren til RU i hvert fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus

R**er er far og den andre er snnen
Citera
2020-05-09, 00:55
Medlem
Citat:
MPU og RU (JRU) er brdre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in