2020-05-09, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Det sto jo da de pgrep han og siktet han for drap eller medvirkning at han ikke hadde blitt avhrt tidligere?
Har du noe link til der det str at han har blitt avhrt fr?

Ja, de m jo ha funnet noe under ransakingen som tilsier at hun ble bortfrt? I tillegg da m jo politiet endre hele sin teori om at hun ble drept i huset...
I tillegg hvis de tror hun er bortfrt, s tror de at hun kan vre i live? Hvis de ikke tror hun er i live men drept etter bortfringen, s hadde de vel hatt medvirkning til drap stende for det er uavhengig av nr hun ble drept? Tror de virkelig hun lever n? Da m de jo endre TH sin siktelse ogs?
Jeg trodde feil. Av det jeg leser her, kan det hres ut som at mannen ikke hadde blitt avhrt tidligere:

"Mannens forsvarer Dag Svensson opplyser til VG at den aktuelle paragrafen er straffeloven paragraf 255, om grov frihetsbervelse.

Politiet opplyste om dette da vi startet avhrene i dag, sier Svensson."
https://www.abcnyheter.no/nyheter/no...ihetsberovelse

Da er det kanskje noen bevis politiet fant under ransakingen.

Hvis han var med p bortfre AE uten vite hva som skulle skje med henne (og feks hvis han overleverte bilen med henne i til noen andre som senere drepte AE), s kan han kanskje ikke siktes for medvirkning til drap?
Citera
2020-05-09, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Jeg trodde feil. Av det jeg leser her, kan det hres ut som at mannen ikke hadde blitt avhrt tidligere:

"Mannens forsvarer Dag Svensson opplyser til VG at den aktuelle paragrafen er straffeloven paragraf 255, om grov frihetsbervelse.

Hvis han var med p bortfre AE uten vite hva som skulle skje med henne (og feks hvis han overleverte bilen med henne i til noen andre som senere drepte AE), s kan han kanskje ikke siktes for medvirkning til drap?
Ja, jeg kan ikke finne noe sted at han har blitt avhrt tidligere.

Ja, teorien din kan stemme om at han har overlevert henne og ikke visst at hun skulle drepes, men han nekter jo straffeskyld s han kan ikke ha fortalt dette.

Kan det vre noe annet? Kan det vre bevis p at han for eksempel har skrevet brevene eller noe? Som er et bevis p bortfring, men at de ikke kan knytte han til sted eller handlingen?

Edit; Brevet har jo i hensikt til bortfre, men dersom hun er bortfrt og drept, s vil det jo bli medvirkning til drap?

Jeg skjnner ikke hvordan man kan ha en sikta for bortfring og en person for drap?
Senast redigerad av Idasma 2020-05-09 kl. 22:50.
Citera
2020-05-09, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sozzen
Ryktes at 30 ringen n er igang med slette kommentarene sine diverse steder.

Hans bror har gjort det samme.
Citera
2020-05-09, 22:52
Medlem
Citat:
Jeg m ha det inn med t-skje tror jeg.
Jeg skjnner ikke det med dd?

Kan hun fraktes bort og at det kalles bortfring selv om noen dreper henne senere?

Hvis svaret er ja, s skjnner jeg ikke hvorfor det ikke kalles medvirkning til drap eller drap?

Ja

Tiltalen betyr alts at de sier hun var i live nr hun forlot hjemmet.
Citera
2020-05-09, 22:52
Medlem
Novotars avatar
Citat:

Han r slppt och r ofrstende t anklagelsen, d dom ndrat ter t kidnappning finns ngt som lett politi vidare och han r ok att slppas.
Citera
2020-05-09, 22:54
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:

Ja, teorien din kan stemme om at han har overlevert henne og ikke visst at hun skulle drepes, men han nekter jo straffeskyld s han kan ikke ha fortalt dette.

Kan det vre noe annet? Kan det vre bevis p at han for eksempel har skrevet brevene eller noe? Som er et bevis p bortfring, men at de ikke kan knytte han til sted eller handlingen?
ER det noen som tror at den guttefisen der har tl til utfre en spass grov forbrytelse? Jeg fastholder troen p at han hentet en 70 kilos plastembalert pakke og staga et sted, men ikke mer en det. fDette kan handle om at han har fabrikert det kodebrevet og da er siktelsen presis nok
Citera
2020-05-09, 22:54
Medlem
Citat:

Jeg er usikker p om det han er siktet for (siktet for medvirkning til grov frihetsbervelse) kan skyldes kun skriving av brev el.l. Jeg vet ikke om det er slik, men jeg tror at man m vre fysisk til stede under frihetsbervelsen (feks enten p stedet eller i den eventuelle bilen som frakter offeret bort eller p det stedet der hun ev ble holdt fanget) for f en slik siktelse.
Citera
2020-05-09, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Ja

Ok, men kan du forklare hvorfor dette ikke blir medvirkning til drap dersom de tror hun er dd n?
Er det fordi han eksempelvis har hentet henne, og sluppet henne av et sted?
Citera
2020-05-09, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Ja

Tittelen sier bare hva han er siktet for.
Citera
2020-05-09, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NikoBoris
ER det noen som tror at den guttefisen der har tl til utfre en spass grov forbrytelse? Jeg fastholder troen p at han hentet en 70 kilos plastembalert pakke og staga et sted, men ikke mer en det. fDette kan handle om at han har fabrikert det kodebrevet og da er siktelsen presis nok

Samme tror jeg.
Citera
2020-05-09, 23:00
Medlem
Citat:
Det sto jo da de pgrep han og siktet han for drap eller medvirkning at han ikke hadde blitt avhrt tidligere?
Har du noe link til der det str at han har blitt avhrt fr?

Ja, de m jo ha funnet noe under ransakingen som tilsier at hun ble bortfrt? I tillegg da m jo politiet endre hele sin teori om at hun ble drept i huset...
I tillegg hvis de tror hun er bortfrt, s tror de at hun kan vre i live? Hvis de ikke tror hun er i live men drept etter bortfringen, s hadde de vel hatt medvirkning til drap stende for det er uavhengig av nr hun ble drept? Tror de virkelig hun lever n? Da m de jo endre TH sin siktelse ogs?
Artikkelen er oppdatert med nye opplysninger:

"Mannen i 30-rene ble lslatt etter avhr lrdag.

Det er gjennomfrt flere avhr, det siste lrdag ettermiddag, der mannen har forklart seg for politiet. Han er lslatt fordi politiet ikke anser at det er fare for bevisforspillelse, sier ptaleansvarlig Hrenovica i en pressemelding."
https://www.abcnyheter.no/nyheter/no...ann-i-30-arene
Citera
2020-05-09, 23:02
Medlem
Citat:
Artikkelen er oppdatert med nye opplysninger:

"Mannen i 30-rene ble lslatt etter avhr lrdag.

Det er gjennomfrt flere avhr, det siste lrdag ettermiddag, der mannen har forklart seg for politiet. Han er lslatt fordi politiet ikke anser at det er fare for bevisforspillelse, sier ptaleansvarlig Hrenovica i en pressemelding."
https://www.abcnyheter.no/nyheter/no...ann-i-30-arene
Det str jo at han ble avhrt fra kl 12 - 1830, s det mener han vel flere avhr idag, det siste i ettermiddag?

Edit;
Det har vrt et avhr. Jeg har planer om et mte med klienten i dag, men det er uklart om det blir nytt avhr i dag eller ikke. Han opplever anklagene som absurd, sier Svensson.

Det med et avhr tolker jeg jo som et avhr torsdag kveld da han ble pgrepet, og at han ikke vet om det blir flere "idag " (fredag).

Det sto jo ogs svart p hvitt tidligere at han ikke har vrt inne til avhr tidligere og var overraska? Hm..
Senast redigerad av Idasma 2020-05-09 kl. 23:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in