2020-05-28, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Vet man nr TH s AEH sin mobiltelefon i hjemmet? Var det fr eller etter TEH ankom huset?

Edit: Vet man om TEH har vrt i nrheten av telefonen i det hele tatt? Han kan ha sett p den da han ankom huset og skrudd p lyd ved uhell eller med vilje (mtp. de lydunderskelser som n blir gjort)
"Han har fortalt at telefonen l midt p et lite bord i gangen, og at ekteparet ofte brukte bordet til legge fra seg telefoner, kredittkort og nkler nr de kom hjem. Iflge egen forklaring oppdaget han frst telefonen da han var p vei ut av huset."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...ngelyd-i-huset
Citera
2020-05-28, 14:05
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Jeg er imponert.

Det eneste som skurrer med denne lsningen for meg, er at jeg finner det helt usannsynlig at TH kan ha begtt en slik handling. Han har rett og slett ikke noe motiv, og han m dessuten vre s skrudd at han neppe ville kommet seg gjennom 70 r, uten ha begtt sinnsyke ting ogs tidligere.

OK, kanskje han har et intenst hat. Men et slikt hat m i s fall vre konstant over veldig lang tid og uten at han har tenkt: Er det verdt det? og kommet til fornuft.
VG sin overskrift Har han levd et dobbeltliv?, blir med denne teorien sann.

Hvis politiet hadde satt ham under fullstendig overvking fra dag n, ville de jo ogs til sist ha tatt ham den dagen han fjernet liket eller syrebadet.

Den giften du snakker om, den m kanskje da ogs virke raskt? Slik at hun ikke rekker ringe noen, men likevel spass sent at hun kommer seg p badet? Ogs et smart trekk av TH srge for at AEH ringer noen idet han drar hjemmefra.

Og n ting til - var det TH som foreslo mtes p bensinstasjonen?

Og enda en ting - noen som vet om TH leste krim?
Problemet ditt er at du har hengt deg opp i tanken om at TH ikke kan ha noe motiv. Det er en feilaktig slutning starte med.

Du vet ikke hva han har begtt tidligere i livet, s ditt utgangspunkt her er ogs feil.

Han HAR begtt sinnsyke ting fr. Han er ogs anmeldt for det, s politiet vet.

Selvsagt kan han vre en syk jvel og likevel vre uskyldig i konedrap.

Men aldri ha som forutsetning at det ikke finnes motiv fordi om du ikke kan forst det.
Citera
2020-05-28, 14:06
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Dett r f.. ett ofta anvnt trick av GM i Columbo filmer. Han som gick i trist trenchcoat och rkte cigarr. Utredde mord dr GM nstan alltid kom frn verklassen och arrangerat knepiga alibin. Som telefonsamtal. Och alla gick p det, utom Columbo frsts. Hittade en lite detalj som inte stmde. Och fljde den, medan han kliade sig i huvudet.
Han skulle ha lst detta mord inom en vecka om han varit med frn frst stund.
Hr lt man sig luras av villospren under lng tid.

For oss som har vokst opp med Columbo,Derrick osv. s reflekterer man vel over snne talenter,egenskaper og metoder de brukte. Manusforfattere av de seriene m jo nesten ha felles egenskaper med bde kriminelle og politietterforskere.N har ikke menneskeheten blitt mer intelligente og kreative de siste 30-40 ra akkurat,s mulig politiet og dagens detektiver har noe lre om psykologiske tankeprosesser? Se de sm detaljene,sette det i sammenheng og se raskt det penbare.Savner Columbo.
Citera
2020-05-28, 14:16
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Jeg var p et styremte i Oslo hvor han ene nevnte at han hadde hrt at TH hadde smadret bilen til noen i pur sinne. S lenge man ikke har direkte kjennskap til familien/personen det gjelder s er det selvsagt vanskelig vite hva sol stemmer eller ei. Er jo ikke rent f tilfeller hvor ryktene er lite annet enn bygdesladder

Usant sladder florerer det av,og angende TH spesiellt n om dagen.Om det er sant at han smadra bilen til noen,s er det vanskelig tro at dette ikke ble anmeldt.Politiet har vel da i tilfelle funnet dette registrert skulle man tro?
Citera
2020-05-28, 14:18
Medlem
Hvis TH er GM, s synes jeg at alt surret med telefonene, tyder p at det ikke var planlagt.
P samme mte som ryktene, hvis de stemmer, at TH smadret en bil, truet noen med kniv p julebord, er typisk noe som man gjr i affekt.

Det er en drlig plan, hvis TH er GM, og burde vrt helt undvendig.
Citera
2020-05-28, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Jeg er imponert.

Det eneste som skurrer med denne lsningen for meg, er at jeg finner det helt usannsynlig at TH kan ha begtt en slik handling. Han har rett og slett ikke noe motiv, og han m dessuten vre s skrudd at han neppe ville kommet seg gjennom 70 r, uten ha begtt sinnsyke ting ogs tidligere.

OK, kanskje han har et intenst hat. Men et slikt hat m i s fall vre konstant over veldig lang tid og uten at han har tenkt: Er det verdt det? og kommet til fornuft.
VG sin overskrift Har han levd et dobbeltliv?, blir med denne teorien sann.

Hvis politiet hadde satt ham under fullstendig overvking fra dag n, ville de jo ogs til sist ha tatt ham den dagen han fjernet liket eller syrebadet.

Den giften du snakker om, den m kanskje da ogs virke raskt? Slik at hun ikke rekker ringe noen, men likevel spass sent at hun kommer seg p badet? Ogs et smart trekk av TH srge for at AEH ringer noen idet han drar hjemmefra.

Og n ting til - var det TH som foreslo mtes p bensinstasjonen?

Og enda en ting - noen som vet om TH leste krim?
TH dro hjemmefra ca kl 9. AEs telefonsamtale med lnnskjreren var 8:45-8:56. Hun ringte ikke til noen i det han dro hjemmefra.
Citera
2020-05-28, 14:25
Medlem
Minnimuss avatar
I denne artikkelen str det at politiet mener Hagen ikke selv deltok fysisk i drap/bortfringen av kona. Det impliserer at medhjelper m ha utfrt selve handlingen.

Jeg vet ikke om Dagbladet har full dekning for at utsagnet representerer politiets teori, eller om det er Holdens ord.

https://www.dagbladet.no/nyheter/fan...ligen/72466731
Citera
2020-05-28, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
I denne artikkelen str det at politiet mener Hagen ikke selv deltok fysisk i drap/bortfringen av kona. Det impliserer at medhjelper m ha utfrt selve handlingen.

Jeg vet ikke om Dagbladet har full dekning for at utsagnet representerer politiets teori, eller om det er Holdens ord.

Virker som Holden sine ord. Han kan vel ikke si noe annet enn det politiet har fremlagt?
Citera
2020-05-28, 14:31
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Problemet ditt er at du har hengt deg opp i tanken om at TH ikke kan ha noe motiv. Det er en feilaktig slutning starte med.

Du vet ikke hva han har begtt tidligere i livet, s ditt utgangspunkt her er ogs feil.

Han HAR begtt sinnsyke ting fr. Han er ogs anmeldt for det, s politiet vet.

Selvsagt kan han vre en syk jvel og likevel vre uskyldig i konedrap.

Men aldri ha som forutsetning at det ikke finnes motiv fordi om du ikke kan forst det.

Det kan virke som dette er en person som ikke klarer regulere sine flelser,og egentlig er en overflsom person. En som har veldig drlig selvflelse.
Derfor kontrollbehov over andre?
Citera
2020-05-28, 14:33
Medlem
Citat:

Da har jeg liten tro p at TH er involvert. Det m i sfall vre hvis noen av barna hadde gjort noe i affekt, som ledet til at AEH dde, men som ikke var planlagt. Evt at AEH har tatt selvmord og at det var skamfullt for TH (Evt flere familiemedlemmer). Det siste ville i sfall bli det som kalles en familietragedie.
Hvis noen i familien er involvert, s tror jeg ikke det er planlagt.
Senast redigerad av Havhest 2020-05-28 kl. 14:36.
Citera
2020-05-28, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Dette har jeg ingen kilde p, men ryktene skal ha det til at hun hadde en avtale om mte en av dtrene senere p dagen.

Nr mor ikke dukket opp til avtalen og ikke svarte p telefonen ringte datteren til far som var p jobb, han prvde ogs ringe flere ganger uten f svar, s dro han tidlig hjem fordi de/han ble bekymret.

Citat:
Jeg tenkte kun ta med opplysninger som er bekreftet i media, men hvis du har en kilde p tidspunkt og hvem kan jeg gjre det.
Takk! :-) Jeg fant ikke noe i media om det. Jeg hadde lest det her p FB. Se sitat fra Niffy.
Citera
2020-05-28, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
"Han har fortalt at telefonen l midt p et lite bord i gangen, og at ekteparet ofte brukte bordet til legge fra seg telefoner, kredittkort og nkler nr de kom hjem. Iflge egen forklaring oppdaget han frst telefonen da han var p vei ut av huset."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...ngelyd-i-huset

Akkurat. S etter TEH var der.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in