Citat:
Ursprungligen postat av
Minnimus
Det er ogs interessant om noen p arbeidsplassen kan ha gitt alibi, evnt de to har gitt hverandre et gjensidig alibi. Tenker da srlig p VE. Hrer svrt gjerne hypotesen din.
Ja veldig interessant det der. Jeg skal tenke enda mer igjennom et par ting med den hypotesen og skrive mer hva jeg funderer p.
Det som for meg har vrt vanskelig fatte og som ikke har stemt ifht nr medhjelper/e osv, er jo akkurat dette med at selve ugjerningen er jo en helt forferdelig handling mot en "eldre" dame. N gr jeg ut ifra politiets hovedteori om at dette er drap. Da er det en utrolig grusom voldshandling. Planlagt. S hvem andre kan vre i stand til utfre noe snt? En ektemann kan jo det nr motivet for vedkommende er riktig i hans eget hode, og at vedkommende har for eks har en "skrudd" tankegang + at hvis en ektemann ogs er kapabel til vold. Det har jo historien vist oss nok av eksempel p av ektemenn som har gjort partnerdrap p sin kone.
Men ungdommelige kryptobusiness-typer, en nr kollega, en venn osv.....det er jo egentlig nesten galskap tenke at de kan gjre selve ugjerningen, synes jeg ihvertfall. Alts selve drapet. Alle m tenke p det. Det er en fryktelig voldshandling hvis man skal g ut ifra teorien om at hun ble kvalt og drept der i huset. Motivet m jo oppleves som fryktelig sterkt hos den "syke" personen som utfrer det. Politiet snakket om voldskapasitet.
Jeg tror sannelig meg ikke det er mange leiemordere rundt om kring som er ivrig p et snt oppdrag heller. S da m man vel lete ganske mye. Det vet jeg fint lite om, men det m da finnes en viss moral i all galskapen hos dem og. Politiet har naturligvis garantert lett og snudd hver sten i fht den retningen uansett. De prver jo alle retninger og tenker bredt.
Men, p grunn av ovennevnte har det vrt spekulert i om TH har trikset med mobiler, med apper, med stemmeforfalskere osv, men disse tingene er jo egentlig alt for risikofylte til surre med. Jeg og har tenkt mye om slikt kunne vre mulig og sannsynlig.
Noen har tenkt p om det m ha skjedd p natten osv.
Fordi man ser ikke helt hvordan noen andre kunne gjre selve handlingen enn den som faktisk evt har det sterke motivet.
Men hva om det er slik at en hjelper hadde en mildere oppgave? kjre bilen til TH til jobb og g derfra? Og deretter frakte bil 2 bort nr TH hadde kommet med den? Noe veldig mye mer perifert. Da blir det mer sannsynlig mener jeg. Og da kunne det vre snakk om bare n hjelper. To hjelpere er ogs litt for mye slik jeg tenker. Risikoen blir stor. Men n lojal. Kunne ikke det vre logisk tenker jeg. Jeg fler meg ikke sikker p at kamera har plukket opp hvilken person som gikk ut av den bilen. De snakker om at TH sin bil ankom 0910-0915.
Hvis han selv kunne vre igjen i huset inntil rett yeblikk, og s kjre til jobb rett etterp med bil 2, og parkere bak for eks det skogholtet som ligger rett ved Futurum (boligfelt). Og smyge seg inn gjennom den tette skogen der og inn en bakdr? Det bygget er veldig stort og ser ut som det er mange innganger der. Bygget eies vel av TH eiendom, s han hadde isfall god oversikt over muligheter komme seg inn. Da vet han jo ogs hvor de ulike kamera peker og hvor han skal g.
Da kunne han jo snn sett klare vre p plass p jobben 0940-0950 eller noe snt. Og umiddelbart g inn hos kontordame og kolleager og mingle litt med dem. Er det s sikkert at disse husker nyaktig nr de s han p jobb den morgenen? De ble vel ikke spurt om disse tingen fr lenge etterp? Siden alt skulle vre s hemmelig pga trusselen fra "kidnappere". Hvem husker snt p minuttet? Jeg husker ihvertfall ikke nr jeg s sjefen p jobb sist og hva klokken var eksakt.