Citat:
Ursprungligen postat av
Sandemose
Jeg er imponert.
Det eneste som skurrer med denne lsningen for meg, er at jeg finner det helt usannsynlig at TH kan ha begtt en slik handling. Han har rett og slett ikke noe motiv, og han m dessuten vre s skrudd at han neppe ville kommet seg gjennom 70 r, uten ha begtt sinnsyke ting ogs tidligere.
OK, kanskje han har et intenst hat. Men et slikt hat m i s fall vre konstant over veldig lang tid og uten at han har tenkt: Er det verdt det? og kommet til fornuft.
VG sin overskrift Har han levd et dobbeltliv?, blir med denne teorien sann.
Hvis politiet hadde satt ham under fullstendig overvking fra dag n, ville de jo ogs til sist ha tatt ham den dagen han fjernet liket eller syrebadet.
Den giften du snakker om, den m kanskje da ogs virke raskt? Slik at hun ikke rekker ringe noen, men likevel spass sent at hun kommer seg p badet? Ogs et smart trekk av TH srge for at AEH ringer noen idet han drar hjemmefra.
Og n ting til - var det TH som foreslo mtes p bensinstasjonen?
Og enda en ting - noen som vet om TH leste krim?
Problemet ditt er at du har hengt deg opp i tanken om at TH ikke kan ha noe motiv. Det er en feilaktig slutning starte med.
Du vet ikke hva han har begtt tidligere i livet, s ditt utgangspunkt her er ogs feil.
Han HAR begtt sinnsyke ting fr. Han er ogs anmeldt for det, s politiet vet.
Selvsagt kan han vre en syk jvel og likevel vre uskyldig i konedrap.
Men aldri ha som forutsetning at det ikke finnes motiv fordi om du ikke kan forst det.