2020-05-25, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Ja. men n ble det koblet opp til gruppen hun var blitt medlem i p Facebook. Mange mente hun hjalp snnen osv med det andre. Men ingen tror p noe som ikke blir bekreftet av barna virker det som. AE har ingen. Heldigvis er politiet p hennes side.
Jeg synes det virker som politiet er p ville veier dessverre.

Stakkars AEH og familien hennes!
Citera
2020-05-25, 21:58
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ja. men n ble det koblet opp til gruppen hun var blitt medlem i p Facebook. Mange mente hun hjalp snnen osv med det andre. Men ingen tror p noe som ikke blir bekreftet av barna virker det som. AE har ingen. Heldigvis er politiet p hennes side.
Anne Elisabeth har jo sin egen advokat,men denne kommer det jo ingenting ifra....han burde jo ha opplyst at han gjr noe for henne,for hjelpe finne henne
Citera
2020-05-25, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg synes det virker som politiet er p ville veier dessverre.

Stakkars AEH og familien hennes!

Absolutt enig med deg i dag.

Mulig at Nettavisen har greid f venninnen, som er s sikker p at hun ble drept i boligen, til fortelle on SMS-meldingen.

Alts at det ikke er en lekkasje fra etterforskningen, som det ville vrt om nyheten hadde sttt i politikanalen VG.

Men uansett er dette suppe, og suppen er s tynn at det ikke engang smaker spiker av den; i bunn og grunn er logikken som flger:

Her kommer nok et bevis p at TH er en morder - han glemte bryllupsdagen!!!
Senast redigerad av Sandemose 2020-05-25 kl. 22:43.
Citera
2020-05-25, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ja, det er dette jeg synes er ulogisk at en dreven forretningsmann, som TH, ville gjre. Han ville hatt de beste forutsetningene til lse det p en rimelig mte, for bde han selv og AEH.

Jeg tror at AEH kunne ftt mer enn ektepakten tilsier, men langt ifra halvparten.

Ektepakten er heller ikke et bevis p psykisk vold eller annen undertrykkelse av alvorlig grad - den slags pstand er sterkt overdrevet.
I tillegg s motsier barna pstanden, og siden barna er voksne, uavhengig av TH, s str vitneutsagnene sterkt - i motsetning til hvordan vitneutsagnet til (en evt bitter) x-svoger gjr, som kanskje begrunner uttalelsene sine p noe som skjedde for 30 r siden (hvis det i det hele tatt skjedde?).

P den annen side kan man si at en mann som allerede i 1987 flte at han mtte ha en slik ekteskapskontrakt, nok ikke er skrudd sammen p samme som deg og meg. Han hadde det s klart for seg at hans kone ikke skulle f en krone av det han hadde ervervet etter ekteskapets inngelse, at han mtte ha det nedtegnet i en spesielt sravtale. I tillegg at hans kone ikke skulle ha tilgang til summen p 200.000 kr fr hun var 67 r, sier i min verden mer enn tusen ord. Det forteller meg at han satte null og nix pris p henne som mor til hans barn og alt arbeidet hun gjorde. Senere fikk de flere barn. Jeg har inntrykk av at det kun er henne som har holdt hjemmet sammen og skapt noe hygge. Han har hatt 30 r p forandre kontrakten. S nysom som han er, er det nok ikke en forglemmelse. Hadde det vrt en ny kontrakt , hadde nok VG ftt snusen i det for lenge siden.
Jeg har absolutt ikke inntrykk av at han p noe tidspunkt unnet henne noe konomisk frihet, eller ville gi henne den minste tanke om at hun kunne vinne noe p skille seg fra ham.

https://gfx.nrk.no/e6QvBOFrPwFl4MChz...BbbqT-KW6Q.png
Citera
2020-05-25, 22:42
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
OK,s den yngste er da 11 r.Da var ikke eldste datter 44r da hun fikk den,for det er vel godt gjort. Men 11 ringer er i en veldig srbar alder.
Det er feil. Minstebarnet er fdt i 2014. S 6 r.
Senast redigerad av Minnimus 2020-05-25 kl. 22:44.
Citera
2020-05-25, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbanoa
P den annen side kan man si at en mann som allerede i 1987 flte at han mtte ha en slik ekteskapskontrakt, nok ikke er skrudd sammen p samme som deg og meg. Han hadde det s klart for seg at hans kone ikke skulle f en krone av det han hadde ervervet etter ekteskapets inngelse, at han mtte ha det nedtegnet i en spesielt sravtale. I tillegg at hans kone ikke skulle ha tilgang til summen p 200.000 kr fr hun var 67 r, sier i min verden mer enn tusen ord. Det forteller meg at han satte null og nix pris p henne som mor til hans barn og alt arbeidet hun gjorde. Senere fikk de flere barn. Jeg har inntrykk av at det kun er henne som har holdt hjemmet sammen og skapt noe hygge. Han har hatt 30 r p forandre kontrakten. S nysom som han er, er det nok ikke en forglemmelse. Hadde det vrt en ny kontrakt , hadde nok VG ftt snusen i det for lenge siden.
Jeg har absolutt ikke inntrykk av at han p noe tidspunkt unnet henne noe konomisk frihet, eller ville gi henne den minste tanke om at hun kunne vinne noe p skille seg fra ham.

https://gfx.nrk.no/e6QvBOFrPwFl4MChz...BbbqT-KW6Q.png

Enig i at kontrakten fremstr som urimelig.

Men nesten like kontrakter finnes der mange av i Norge.

Det skyldes at man ikke vil at livsverket skal g overende ved en skilsmisse, noe som lett kan skje fordi penger tilsvarende verdiene ikke er tilgjengelig.

Det kan ogs vre at forretningspartnere krever at en slik kontrakt finnes, slik at man er helt sikker p ikke f eks-ektefeller inn p eiersiden.

Justeringen i 93 er begrunnet med at AEH arvet et hus. Det hres jo fullstendig urimelig ut at hun skal tre ut av felleseiet hus p grunn av dette.

Kanskje var det krll i ekteskapet? Kanskje var det andre rsaker eller begrunnelser.

Det stemmer vel at TH p dette tidspunktet investerte 60 mill p Kvitfjell, og kanskje pantsatte han bde hus og garasje, for kunne finansiere.

Jeg mener p ingen mte forsvare ekteskapskontrakten, jeg ville bare si at dette neppe er den eneste urimelige ektepakten i landet.

Den gjr ham i hvert fall ikke til en morder.

Snarere tvert i mot.

Han hadde ingenting tape p en skilsmisse.
Citera
2020-05-25, 23:09
Medlem
(Romerikes Blad-For 58 min. siden)
"Vennen mtte Hagen etter lslatelsen: Det kom noen trer. Jeg har ikke sett ham slik fr"

"Tom Nilsen hadde et sterkt mte med drapssiktede Tom Hagen (70). Tom var klar p at han er uskyldig og flte seg sikker p at sannheten ..."

(+artikkel i rb.no, s jeg fr ikke lest mer enn dette).
Citera
2020-05-25, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det stemmer at dagens artikkel nevner hennes boligjakt, men dette har ogs vrt nevnt tidligere.

For to uker siden ble det bekreftet at politiet sitter p datalogger som viser at AEH skal ha skt etter boliger en periode i tiden fr forsvinningen.

At venner har fortalt at de merket en bekymring hos AEH den siste tiden, kan indikere at hun var kommet i en situasjon preget av strre forandring og usikkerhet.

Citat:

Jeg ville tro at TH har snakket med en advokat angende hva han kan forvente mtte betale ved et eventuelt skilsmisse oppgjr, og at han har blitt forespeilet at han kan kysse sravtalen farvel. Hvis de har oppskt hver sin advokat, sitter vel politiet p den informasjonen.
Citera
2020-05-25, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Enig i at kontrakten fremstr som urimelig.

Men nesten like kontrakter finnes der mange av i Norge.

Det skyldes at man ikke vil at livsverket skal g overende ved en skilsmisse, noe som lett kan skje fordi penger tilsvarende verdiene ikke er tilgjengelig.

Det kan ogs vre at forretningspartnere krever at en slik kontrakt finnes, slik at man er helt sikker p ikke f eks-ektefeller inn p eiersiden.

Justeringen i 93 er begrunnet med at AEH arvet et hus. Det hres jo fullstendig urimelig ut at hun skal tre ut av felleseiet hus p grunn av dette.

Kanskje var det krll i ekteskapet? Kanskje var det andre rsaker eller begrunnelser.

Det stemmer vel at TH p dette tidspunktet investerte 60 mill p Kvitfjell, og kanskje pantsatte han bde hus og garasje, for kunne finansiere.

Jeg mener p ingen mte forsvare ekteskapskontrakten, jeg ville bare si at dette neppe er den eneste urimelige ektepakten i landet.

Den gjr ham i hvert fall ikke til en morder.

Snarere tvert i mot.

Han hadde ingenting tape p en skilsmisse.

Veldig fornuftig skrevet. Med denne ektepakten burde en skilsmisse med etterfulgt rettsak fra AEH vrt en mye enklere lsning enn "drap". At ektepakten skal vre motiv for drap virker usannsynlig
Citera
2020-05-25, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Kan svigersnnen ev ha hatt en mistanke om hvem som sto bak forbrytelsen mot AE, og kan noe slikt ev ha ftt han til bestemme seg for reise?

Svrt att stta samman bitarna p den.

Tnkte du att han r inblandad och gjort detta tillsammmans med ex RU og VE?
Eller att han inte r med sjlv, bara vet vem som gjort det?

r inte ocks detta samma dotter som lter TH stanna hos sig medans politi r i sloraveien?
Om mannen vet ngot s r det ju bttre han gr till politi n dra till Australien?

Vldigt suspekt, nr han beter sig snn blir han med p misstnktlistan tills vidare.
Citera
2020-05-25, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Enig. Kanskje AE hadde ombestemt seg og kanskje hun hadde bestemt seg for ikke skille seg i lpet av den siste tiden fr bryllupsdagen?

Hvis TH var slem mot henne i perioder og hvis han var slik at han spilte skuespill, s kanskje han ev var ekstra "omtenksom" m.m. i den siste tiden. Og at skuffelsen derfor ble stor da han glemte bryllupsdagen?

Psykologisk tror jeg du er inne p noe her.
( jeg er ikke psykolog )
Citera
2020-05-25, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strongsoda
Svrt att stta samman bitarna p den.

Tnkte du att han r inblandad och gjort detta tillsammmans med ex RU og VE?
Eller att han inte r med sjlv, bara vet vem som gjort det?

r inte ocks detta samma dotter som lter TH stanna hos sig medans politi r i sloraveien?
Om mannen vet ngot s r det ju bttre han gr till politi n dra till Australien?

Vldigt suspekt, nr han beter sig snn blir han med p misstnktlistan tills vidare.
Jeg tenker ikke at han kan vre innblandet. Jeg tenkte p om han eventuelt kan ha hatt en mistanke om hvem som som sto bak forbrytelsen mot AE.
Jeg er enig med deg i at det beste er g til politiet dersom man vet noe viktig om saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in