2020-05-24, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Interessant at det er slike detaljer som politiet kan finne og dermed finne ut hva som har skjedd. Hvor fant du den informasjonen?

Jeg fant noe annet interessant om finne DNA:
(18.09.19) "Mange biologiske spor p stedet for en kriminell handling er for skitne til kunne analyseres. En ny, svensk oppdagelse gjr at etterforskere n kan finne DNA ogs i spor fra veldig skitne steder."
https://forskning.no/dna-kriminalite...stedet/1562930
THs blodflekker: Hvis de var p gulvet, kunne vel etterforskerne finne ut hvor mange lag med fotavtrykk/skoavtrykk det var bde under og opp blodflekkene og ut i fra det kanskje bergegne ca nr blodflekkene ble avsatt?

Hva om blod fra de flekkene ogs har blitt trkket p med sprox-sko, slik at dette blodet ogs finnes i sproxavtrykkene? (Noe slikt kunne jo ev skyldes at sproxskoene var vte av slaps og at slapsevannet fra skoene lste opp blodet som var i ev gamle flekker p gulv).

Kanskje noen av de biologiske sporene var s tilsmusset av jord, sand eller andre ting slik at det ikke gikk an analysere de? Jeg hper at politiet har anledning til bruke den svenske metoden som er beskrevet i sitatet over: etterforskere n kan finne DNA ogs i spor fra veldig skitne steder.
Senast redigerad av POlROT 2020-05-24 kl. 23:44.
Citera
2020-05-24, 23:41
Medlem
Slettsnokens avatar
Ser hendelsene 0910 og 0914 som sentrale og har to alternativer:

1. TH regnet med at AE kom til d av gift el.lign fr hun rakk ha kontakt med noen, men gamble p ddstidspunktet synes vre risikabelt ift den gode planleggingen. Han ringte henne 8 ganger for vre helt sikker.

2. SMS og samtale er rigget for gi TH alibi. Da m andre ha drept AE og sendt sms/ringt en tredje medvirker. Det synes vre for mange kokker ift den gode planleggingen.
Citera
2020-05-24, 23:46
Medlem
Citat:
THs blodflekker: Hvis de var p gulvet, kunne vel etterforskerne finne ut hvor mange lag med fotavtrykk/skoavtrykk det var bde under og opp blodflekkene og ut i fra det kanskje bergegne ca nr blodflekkene ble avsatt?

Hva om blod fra de flekkene ogs har blitt trkket p med sprox-sko, slik at dette blodet ogs finnes i sproxavtrykkene? (Noe slikt kunne jo ev skyldes at sproxskoene var vte av slaps og at slapsevannet fra skoene lste opp blodet som var i ev gamle flekker p gulv).

Kanskje noen av de biologiske sporene var s tilsmusset av jord, sand eller andre ting slik at det ikke gikk an analysere de? Jeg hper at politiet har anledning til bruke den svenske metoden som er beskrevet i sitatet over: etterforskere n kan finne DNA ogs i spor fra veldig skitne steder.

Noen krimtekniker vil du aldri bli.
Citera
2020-05-24, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Ser hendelsene 0910 og 0914 som sentrale og har to alternativer:

1. TH regnet med at AE kom til d av gift el.lign fr hun rakk ha kontakt med noen, men gamble p ddstidspunktet synes vre risikabelt ift den gode planleggingen. Han ringte henne 8 ganger for vre helt sikker.

2. SMS og samtale er rigget for gi TH alibi. Da m andre ha drept AE og sendt sms/ringt en tredje medvirker. Det synes vre for mange kokker ift den gode planleggingen.
Hva med denne enkle forklaringen AEH pleide alltid svare med en gang. Hvis ikke ringte hun alltid tilbake.
Citera
2020-05-24, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlaDunk
Jeg har fulgt trden fra start til slutt og som dere ser er dette min frste post. Jeg er ikke noe troll eller har tilknytning til TH, men jeg har faktisk vrt ansatt i et av hans "selskaper" men i en annen del av landet i en kort periode. Jeg synes dette forumet er litt ensporet i at TH er GM eller har bisttt GM i drepe AEH. Dere snur alle bevis til peke mot han og da fr man litt disse skylappene som er farlig i etterforskninger fordi man ikke flger andre spor. I en av teoriene s er dere opptatt av at en stor grad av villedning av TH og medsammensvorne for f historien til falle p plass.

Er det bevis for 1) TH noen gang har vrt voldelig mot sin kone? 2) at han har et alkoholproblem? 3) at han har mer datakunnskap enn det hevdes?
Dette er jo bare spekulasjoner her og ikke noe som gjengies i podcast eller media vel?
Ved nei p spm 1 og 2 s er jo et motiv borte.
Selvom han skal ha et brukbar digital forstelse s er det lang vei til den ekspertisen som kreves her. Ja RU kan vre den som har den ekspertisen men p dette forum s prves det heller avdekke THs nyaktige digitale kunnskap men det er nesten irrelevant om han kan sl p en pc eller ikke.

Min teori heller litt mot TH jr og medammensvorne men uten THs kjennskap. Jeg skal g dypere i den teorien etterhvert men det er noen missing links jeg m kunne mer om.

Et mulig motiv utraderes ikke av nei p sprsml en og to. Det er fantasilst.
Citera
2020-05-24, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Det er riktig. Kom gjerne med korrigerende opplysninger til det jeg skrev :-)
Citera
2020-05-24, 23:52
Medlem
Citat:
Det er riktig. Kom gjerne med korrigerende opplysninger til det jeg skrev :-)

Du ser vel selv hvor dumt det var.
Citera
Medlem
Citat:
Du ser vel selv hvor dumt det var.
Nei. Hva var dumt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose
Et mulig motiv utraderes ikke av nei p sprsml en og to. Det er fantasilst.
Han skriver heller ikke at alle motiv forsvinner. Forresten er verken alkoholmisbruk, hemmelige datakunnskaper, kynisme i nringslivet, manglende kjrlighet til kone og barn, ny garderobe, ny bil eller full garasje motiver i det hele tatt.
Citera
2020-05-25, 00:03
Medlem
Citat:

Hei Poirot,
Du som liker prve finne ut av ting, har du skt opp angende Pareto saken? Det er kanskje kjedelig i forhold til blodspor, men det hadde vrt artig med innspill. Det krever en del sking og lesing. Min tanke er at TH var pdriver for at etterforsking mot Pareto skulle finne sted.
Citera
2020-05-25, 00:04
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Hva med denne enkle forklaringen AEH pleide alltid svare med en gang. Hvis ikke ringte hun alltid tilbake.
Ser ikke at det forklarer noe som helst rundt mine alternativer.
Citera
2020-05-25, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbanoa
Hei Poirot,
Du som liker prve finne ut av ting, har du skt opp angende Pareto saken? Det er kanskje kjedelig i forhold til blodspor, men det hadde vrt artig med innspill. Det krever en del sking og lesing. Min tanke er at TH var pdriver for at etterforsking mot Pareto skulle finne sted.

Det er AE som er drept og ikke TH.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in