Citat:
Ursprungligen postat av
aniani
Sttter meg til dine kommentarer her som jeg ogs aktivt har jobbet for f igjennom ved flere anledninger.
For det frste vet man ingenting om TH har vrt/er voldelig, om han har et alkoholproblem, eller hvor mye han vet om data, og for det andre er det ikke for gitt at han har utfrt et drap, dersom en eller flere av disse pstandene skulle vre riktig.
Pstandene grunner i et psykologisk fenomen kalt "motivated perception" p engelsk og bestr i flgende
"1.2. Motivated reasoning and perception. Motivated reasoning accounts suggest that how people respond to and perceive information can be altered by their motivations to arrive at a particular conclusion"
(
https://www.psychologytoday.com/us/b...at-we-want-see)
Det er et helt vanlig fenomen, og det er lett bli revet med nr andre har samme iden som deg selv.
Jeg ser at mange av de som kommer med slike kommentarer er svrt oppegende mennesker, s jeg synes det er synd at energien/tankegangen ikke blir brukt p en mer effektiv og konstruktiv mte i diskusjonene her, fremfor en amper kamp for f igjennom sin egen, udokumenterte id. Jeg er nemlig helt sikker p det er et stort potensiale til mange fornuftige bidrag, men som forsvinner i det man beveger seg inn p en ensporet vei. Det gjelder nok ogs meg selv ved enkelte tilfeller, men jeg prver sparre med mine egne tanker for unng bli revet med i n konkret id.
Dette betyr ikke at jeg kritiserer nye tanker og innspill - tvert i mot, teorier er gull verdt - men det plager meg nr det blir en personlig agenda skulle overbevise alle her om at han m ha et alkoholproblem fordi nesen hans er lilla, og at det videre betyr at han har drept konen sin. Det blir s skt. Det betyr heller ikke at jeg mener at TH er uskyldig, men man m ha konkrete, og faste bevis fr man kan konkludere med at han har et alkoholproblem og/eller at han har drept sin kone, og at det forstyrrer diskusjonen skulle krangle om noe man ikke har dokumentert.
Utover det synes jeg ogs at TH sin snn er et emne som br utforskes nrmere, da han for meg fremstr som mer interessant enn de andre barna. Jeg har ogs en rekke tanker og ider her, men jeg har vegret meg for dele det fr det foreligger konkret fakta. Men del gjerne dine teorier, hvis det kan bidra til en konstruktiv diskusjon
![Grin](https://static.flashback.org/img/smilies2/grin.gif)
Etter dagens falsifiserinsforsk er jeg i ferd med utvikle en ny hypotese.
Resonnementet starter med at drapet er planlagt. Det er mao. ikke et affektdrap.
Etter ha lest meg opp om likhunder, er jeg kommet til at dette ikke kan vre en bortfringssak, og heller ikke en bortfringssak som endte med drap, DERSOM likhundene virkelig har markert liklukt.
Det tar minst 1 time og 25 minutter fr liklukten overfres til underlaget, og dette betyr at AEFH m ha ligget dd i huset like lenge.
For at TH skal vre uskyldig m mao. drapet ha skjedd mellom 09:16 og 13:00, om vi skal tro p siste livstegn.
I lpet av denne tiden kan selvflgelig bde eks-svogere, snner og leiemordere ha vrt p besk.
Men er det srlig sannsynlig at noen kommer for drepe i denne perioden og lar liket bli liggende s lenge?
Ja, kanskje, fordi det skal vaskes, ryddes og stages.
Jeg str tilbake med tre alternativer.
a) AEH er dd idet TH drar p jobb. (Og ender opp med den siste telefonsamtalen-problemet)
b) Likhundene har ikke markert liklukt
c) Noen andre kommer for drepe - og bruker veldig lang tid p vaske og stage kidnappingsscenen.
Etter alt dette: Hva med motiv?
TH har egentlig ikke noe motiv.
OK, hvis han er s skrudd, vond og ...
... s har han likevel ikke noe motiv etter min mening.
Og dermed ender jeg opp med f.eks.
TrH i kompaniskap med facebookvennen ...