2020-05-26, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
"Noen skrev at hvis man har tvillingsim i en annen telefon, s kan den som har tvillingsim i den andre telefonen lese meldinger og flge med p innkommende og utgende anrop til og fra den telefonen som har det hoved-simkortet"

I s fall kan noen som var p det stedet der den telefonen med tvillingsim-kortet var ha hatt mulighet til flge med p AEs telefonsamtaler og kunne dermed vite at telefonsamtalen ble avsluttet kl 9:16. Og vedkommende (hvis denne hadde fulgt med p AEs samtaler) kunne deretter tatt seg inn i huset og angrepet AE.

Eller 1 person fulgte med p AEs samtaler fra telefon med tvillingsim og ga beskjed til GM om at telefonsamtalen var avsluttet kl 9:16

🤣✏️
Ok 😂 var det det du mente, at du hadde redigert - jeg trodde du mente at GM hadde ftt en skriftlig melding om AEHs 09:14-samtale.

Jeg har alltid tenkt at telefonsamtalene er ekte.
Citera
2020-05-26, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Det du argumenterer med p punkt B og til slutt her er typisk nr man ikke vet noe om psykopater/narsissister eller forsker tkelegge at de eksisterer. Kriminalhistorien er full av tilsynelatende normale mennesker som som begr bde planlagte og grusomme drap. Dette har ikke noe med feilsltt hobbypsykologi gjre. En taushetserklring vil ikke tilfredsstille disse menneskenes behov for straffe noen og hevne seg p dem. Om man ser p konedrap i historien s kan det vre nok ville g fra mannen.
Om du beskylder andre for drive med hobbypsykologi og trekke konklusjoner ut fra det, s m jeg si du gjr det samme. Hvilke argumenter har du for at TH m vre et fullstendig rasjonelt menneske som bare har behov for fle seg trygg? Ektepakten?

La oss si det snn at hvis du var en praktiserende psykolog eller psykiater som ga TH den diagnosen du gir ham, basert p det lille du vet, s ville du bli fradmt retten til praktisere umiddelbart.
Citera
2020-05-26, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbanoa
Jeg synes faktisk det er veldig interessant det du skriver om medeierne. Det er faktisk noe jeg ikke har tenkt p.
Det er sant at en snodig onkel Skrue ikke behver vre en morder. Var ogs derfor jeg leste til yet ble stort og vtt angende Pareto saken, for se om det kunne vrende noe der. Kan bare forestille meg hvor mye etterforskerne har kldd seg i hodet. Hele greia er bare det strste mysteriet ever.
Ja, dette er virkelig et mysterium. Jeg har aldri forsttt de som er s sikre p hva som har skjedd. Skrue eller ei, det beviser jo ingenting.
Citera
2020-05-26, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppisen
r det bara en trdsanning att AEH blev dligt behandlad av maken? r det ngon som knner familjen som bekrftat psykiskt eller fysiskt vld? Man verkar utg ifrn att den sk. turbulensen i ktenskapet beror p TH sin oppfrsel. Det kan ju hnda att det var tvrtom. Tnk om damen utvecklat en alkoholvana och brjat bli omdmesls, personlighetfrndrad, grlsjuk, hmndlysten och allmnt stkig att leva med? Skulle frklara varfr familjen sluter sig som musslor och vgrar prata om saken. Och varfr hon var s ensam. Vninnor har en tendens att hlla sig undan den i vninnegnget som blir en Bag Lady. Och ingen har lust att bertta nu , fr vem vill tala illa om de dda?

Det r en trdsanning om ens det. Det r en teori som kan frklara ett mjligt motiv. Med anledning av att polisen misstnker TH och sger sig ha fog fr TH:s motiv r det rimligt att anta att det kan ligga till s eftersom det r vanligaste anledningen till att kvinnor mrdas. Den teori du nmner r fullt mjlig, men ger inte TH motiv.
Citera
2020-05-26, 16:56
Medlem
storebror11s avatar
Citat:
Hei

Engasjement er ndvendig nr s store deler av hylekoret hyler i n retning, og det er minst like sannsynlig at TH er uskyldig som skyldig.

Norsk historie er full av eksempler p at pressen glemte stille kritiske sprsml til politiet.

Liland-saken er et godt eksempel.

Og for alle som stoler p at politiet vil gjre jobben sin, er dyktige - og er fri for bekreftelsestendenser, anbefaler jeg sterkt at dere ser Scandinavian Star-dokumentaren p NRK.

Basert p det vi vet n, kan ikke TH vre skyldig med mindre

A. Morgentelefonen(e) fra AEH er falske

B. TH er mye mer skrudd i hodet enn noen har sannsynliggjort til n (og da holder det ikke komme med en diagnose man nettopp har funnet i en psykologibok)

C. TH befant seg i en betydelig svakere forhandlingsmessig posisjon over for AEH enn hva som er fremkommet i media.

Sagt med andre ord:

Ingen miliardrer dreper sin kone p grunn av faren for miste halve kongeriket.

Man gr heller til byens beste advokater og forhandler frem en lsning.

Hvis hun vet om noe kriminelt om deg, som hun truer med avslre, bruker du samme lsning og ender opp med en NDA, som gjr deg like trygg.

I det hele tatt planlegger du ikke drap p din kone i et halvt r, og til og med trekker inn medhjelpere, med mindre du er i en situasjon mentalt eller konomisk som er langt mer dramatisk enn den som er fremkommet i media.

Kan jeg sprre hva din teori er? Om du har noen..

Tror du fortsatt hun er kidnappet og holdes fanget i en hytte i skogen til TH blar opp moneroen?
Rmt med en elsker til en sydhavsy?
Blitt drept som hevn p TH for s arrangere et falskt kidnappingsplott?
Citera
2020-05-26, 16:58
Medlem
Citat:
For ordens skyld.

Jeg har aldri kritisert det samarbeidet politiet har med mediene ut fra rent forsvarstaktiske rsaker.

Det jeg har antydet er at dette samarbeidet av og til har PR-messige rsaker.

I tillegg til dette har jeg etterspurt pgende journalistikk.

Pressens jobb er ikke oppklare saken, men srge for at de som har denne oppgaven gjr jobben sin.
Jeg er veldig enig med deg om det du skriver om pressen. Dette vi ser n, skaper uro og lynsje-stemning i samfunnet. Pressen skal vre opplysende og ikke drive med villedning. De skal stille upopulre sprsml, men de skal ikke erstatte domstolen.

VG har forlengst (iflge seg selv) laget en egen "partnerdrap-statistikk", hvor de flere ganger tidligere har lagt til ulste drap, uten bevis og dom. Dette er villedende og uetisk!
Slik misbruker VG ogs n vr forestilling om at de fremdeles har innside-informasjon fra politiet i Lrenskog-saken, nr de forsvarer "partnerdrap-statistikken" sin med at statistikken er basert p politiets oppfatning.
Men vi er ikke en politistat, s det er fremdeles slik at domstolen skal avgjre skyldsprsmlet.
Det at flere andre nyhetskanaler som n publiserer nye opplysninger, og det at opplysningene ikke ndvendigvis kommer fra politiet, er et signal om at VG ikke lenger har den innside-informasjonen, som de kanskje hadde fr.
Det er derfor svrt avslrende nr VG inkluderer AEH i sin "partnerdrap-statistikk", og at dette kun blir gjort av PR-rsaker og likerklikk er ikke til komme bort fra. VG har alts ikke laget denne statistikken for sette fokus p partnerdrap, og for bekjempelse av fenomenet, slik de forsker f oss til tro.
Vi kan konkludere med at VGs motiv for "partnerdrap-statistikken" er penger.
VG m forholde seg til domstolen p samme mte som alle oss andre, s det at VG begrunner forhndsdmmingen med politiets oppfatning, gjr det bare verre.

Det er ikke vanskelig ha forstelse for at politiet bruker en mediestrategi i alvorlige kriminalsaker, men det m vre grenser.
Nr politiet velger fre en mediestrategi med et s userist mediehus som VG, s delegger det vr tillit og respekt for politiet. Mediedekningen fra VGs side, signaliserer at politiet ikke har respekt for rettsvesenets avgjrelser, nr de tillater at forhndsdmmingen begrunnes i VG med politiets beviser. Vi har ikke sett disse bevisene, og hvis politiet i det hele tatt har slike bevis, s har heller ikke retten sett disse.
P denne mten kan man si at det er grunnlag for tro at politiet driver med villedning. Det er jo slik at politiet m fremlegge alle bevis, som de har p tidspunktet for rettskjennelsen.
Slik politiets arbeid fremstilles i media virker grumsete og det gir ingen trygghet p at det som skjer er rett, og nr dette ikke kan fremstilles ryddigere, s burde politiet heller holdt dette for seg selv, inntil retten tok en avgjrelse som kan formidles til offentligheten.

Det er mange uskyldige offer i denne saken, og det VG bidrar til er farlig, fordi risikoen for selvmord blir veldig stor nr media forflger mennesker, slik de gjr med AEHs familie.
Hvis politiet har bidratt til at VG har ftt denne muligheten, s m politiet ta ansvar. N! Forhndsdmming kan delegge etterforskningen, p den mten at det vanskeliggjr for utredning av uskyld, hvis den siktede f.eks. tar selvmord eller at bevis ikke kan brukes. Forhndsdmming rammer ogs mange andre enn den som er forhndsdmt. Barn, barnebarn og andre m leve med forflgelse resten av sitt liv, og et evt selvmord ker denne risikoen.
Denne mten vi n ser at politiet jobber p i denne saken, samsvarer ikke med det Ivar Fahsing sier, og det bekymrer meg.

Drap er drap, og justismord er ogs drap.
Senast redigerad av Havhest 2020-05-26 kl. 17:07.
Citera
2020-05-26, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Fint takk beklagelse tatt godt imot.

Takk for forstelse.

Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
jeg fikk en kreativ tanke i dag p hva som kan ha foregtt.Dette fikk jeg pga. at AE skrev det hun gjorde i sms til venninne,at hun var skuffet over at TH glemte bryllupsdagen/ikke satt ekstra pris p henne den dagen.Dette sier veldig mye snn psykologisk sett.
Vi kan umulig vre spass forskjellig skrudd sammen ang. erfaring med en som utsetter deg for psykisk vold etc. og hvordan man reagerer p en partner man bare vil vekk ifra.
Det virker ikke normalt bli s skuffet over glemt bryllupsdag i et elendig forhold.
Det kreative er: Det har verset mye rykter ifra omrdet der de bor,om at TH hadde en elskerinne.Det virker ganske sikkert faktisk ifra den/de i nabolaget som har nevnt dette.
Om det var TH som inderlig nsket skillsmisse,og ikke AE?? At det kom trusler om rpe noe kriminelt ang. forretninger eller noe enda mrkere fra AE? At TH hadde lovet eller ble styrt av en elskerinne? Min fantasi bare. M legge til at de mest kuede fra psykopater,ogs kan vre totalt avhengige av de-de lever for de gode stunskelidene.Familien var viktigst for AE,det har sttt i media flere gng. Den generasjonen har ofte vansker med knuse fasaden,og vil holde familien sammen barn og barnebarn -selv om de selv ofrer seg. Alts en kone som er fryktelig kuet og familiekjr -men desperat! menneskelig psyke er ofte utrolig komplisert.

Jeg tenker, hvis TH nsket skilsmisse og AEH nektet, kunne han bare ha flyttet ut. Hvis TH vegret seg fra flytte ut s m det ha vrt noe veldig alvorlig AEH truet med avslre, drap, pedofili eller noe like alvorlig. Og videre, hvis hun kjente til noe s alvorlig, burde hun ha rmt selv, dvs ikke utsatt seg for fare ved vre sammen med han.

Hvis det var en lignende situasjon som den ovenfor, m det nesten ha vrt slik at AEH beskyldte TH for en alvorlig kriminell handling, men at AEH egentlig ikke trodde p beskyldningene selv. Og at TH, som visste at beskyldningene var sanne, hadde forskjellige mter avspore henne p. Dette kunne ikke pg i det uendelige, s TH planla lse problemet en gang for alle. (Jeg synes ikke det hres srlig troverdig ut selv heller.)

Jeg tror at det (helst) m ha vrt et motiv utover at TH taper penger og ansikt ved skilsmisse. Hvis folk som har s mye penger at de kan lse nrmest all verdens praktiske problemer, tyr til vold og drap i stedet for kjpe seg ut av vanskene, er det ekstremt trist.

Og informasjonen om at alarmanlegget i Sloraveien hadde vre ute av drift siden slutten av 2017, kan kanskje tyde p at planleggingen kan ha startet et halvr fr aktivitet rundt kryptokontoer p forsommeren 2018.

Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
9:10-sms-en fra AEs telefon den 31.10.18:
"I denne SMS-en skriver hun til et familiemedlem at hun hadde hatt en fin kveld med teater kvelden fr. Hun nevner ogs navnet p en person hun syntes det var kjekt se igjen. Denne kvelden hadde Anne-Elisabeth og Tom Hagen vrt ute med et vennepar.
I SMS-en til familiemedlemmet skriver i tillegg Anne-Elisabeth Hagen at det trolig ikke blir noen tur til hytten p Kvitfjell med ektemannen som de hadde planlagt. Hun tilbyr derfor kunne sitte barnevakt om kvelden 31. oktober."
https://www.nettavisen.no/nyheter/an...423972186.html

Er det vanlig skrive s mange detaljer i en sms? Er det ikke mer naturlig ringe og snakke, nr det er mange ting man nsker formidle? (Med tanke p at mange synes jo at det tar lengre tid skrive ting i sms enn ringe og si det man nsker formidle). Kanskje det var i familiemedlemmets arbeidstid, og at det derfor ble sendt sms og ikke ble ringt?
(Familiemedlemmet svarer at det gr fint, men at de har alliert seg med noen andre med tanke p barnevakt. Men det str ikke noe i artikkelen om at AE evt svarte p denne smsen fra familiemedlemmet).

Hvis det ikke var AE som skrev den 9:10-smsen, var det ev flere ting i den smsen som det var viktig for en GM at ble sendt fra AEs telefon?

Har det vrt opplyst om detaljer fra innholdet i samtalen fra AEs telefon til et annet familiemedlem kl. 9:14-9:16 den 31.10, annet enn at det var formidling av noe som var tema i lnnskjrersamtalen som ble avsluttet kl 8:56?

Jeg synes ogs at det er veldig mange detaljer i n sms. Politiet vil jo ha tilgang til andre sms'er hun har sendt, og kunne vurdere om denne sms'en fulgte hennes vanlige mnstre.

Og hvem er det vi allerede vet uttrykker seg meget presist og pinlig nyaktig, jo det er TH.

Og hvem er det som sitter i bilen sin i kamera-sonen p Futurum nyaktig presist i det yeblikket AEH tok sin siste telefonsamtale. Det er TH det ogs. Det er for mye, rett og slett.
Citera
2020-05-26, 17:07
Medlem
Citat:
La oss si det snn at hvis du var en praktiserende psykolog eller psykiater som ga TH den diagnosen du gir ham, basert p det lille du vet, s ville du bli fradmt retten til praktisere umiddelbart.
Men det er jo ikke det det handler om, du tar ikke poenget - med vilje? Poenget er at det finnes mennesker som gjr disse tingene og som ser helt normale ut.
Citera
2020-05-26, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Citat:
Stemmer ogs dette?
"Noen skrev at hvis man har tvillingsim i en annen telefon, s kan den som har tvillingsim i den andre telefonen lese meldinger og flge med p innkommende og utgende anrop til og fra den telefonen som har det hoved-simkortet"
Nei

Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Takk! Er det ikke da veldig upraktisk med tvillingsimkort for de som selv har to telefoner og bruker tvillingsimkort i den ene telefonen sin?

Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Jeg synes det er praktisk. Begge telefonene ringer ved innkommende anrop, jeg kan selv velge om jeg vil ha sms tilsendt begge telefonene. Greit ha reservetelefon som jeg er mindre redd for med tvillingkort.
Du svarte jo nei p dette: "Noen skrev at hvis man har tvillingsim i en annen telefon, s kan den som har tvillingsim i den andre telefonen lese meldinger og flge med p innkommende og utgende anrop til og fra den telefonen som har det hoved-simkortet""
Senast redigerad av POlROT 2020-05-26 kl. 17:12.
Citera
2020-05-26, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppisen
r det bara en trdsanning att AEH blev dligt behandlad av maken? r det ngon som knner familjen som bekrftat psykiskt eller fysiskt vld? Man verkar utg ifrn att den sk. turbulensen i ktenskapet beror p TH sin oppfrsel. Det kan ju hnda att det var tvrtom. Tnk om damen utvecklat en alkoholvana och brjat bli omdmesls, personlighetfrndrad, grlsjuk, hmndlysten och allmnt stkig att leva med? Skulle frklara varfr familjen sluter sig som musslor och vgrar prata om saken. Och varfr hon var s ensam. Vninnor har en tendens att hlla sig undan den i vninnegnget som blir en Bag Lady. Och ingen har lust att bertta nu , fr vem vill tala illa om de dda?

Citat:
Ursprungligen postat av storebror11

Tror du fortsatt hun er kidnappet og holdes fanget i en hytte i skogen til TH blar opp moneroen?

"Trdsannhetene" kan dokumenteres. Det vil lekke mer og mer ut i media, og under rettssaken vil det komme frem. Selv har jeg blitt beskyldt for faktisk vre en av gjerningsmennene. Spekulasjonen gikk ut p at "usannhetene" og "ryktene" jeg omtalte var ment legge press p TH, slik at han betalte lsepengene for livsbevis. Ja, tenk det. Han betalte jo. Etter at politiet endret hypotese, vel og merke. Det er litt artig p sitt vis, hadde det ikke vrt for alvoret i denne saken. AE har blitt drept p brutalt vis. Brutal er forvrig visstnok et ord hun selv benyttet om sin ektemann, i en fortrolig samtale. Hun har villet ut av dette ekteskapet flere ganger. Men TH truet henne med ta fra henne alt. Og det stemte.
spekulere i hvordan TH har gjort det blir vanskelig, uten ha flere av brikkene p plass.
Ved skape et "strre trusselbilde" har tanken vrt kunne kontrollere sine omgivelser. Politiet har gjennomskuet dette.
Senast redigerad av Adrtrt 2020-05-26 kl. 17:27.
Citera
2020-05-26, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storebror11

Jada, jeg kan gjenta det som ikke er en hypotese, men mine siste tanker om dette.

Resonnementet starter med at drapet er planlagt.

Det er mao. ikke et affektdrap.

Og inntil noen fremlegger nye fakta om TH, finner jeg det tvilsomt at han over lang tid har lagt planer om drepe sin kone.

Det kan heller ikke vre TH om vi velger tro p de siste livstegnene og alibiet.

Hvis TH er uskyldig, har drapet skjedd mellom 09:16 og 13.00.

Jeg har lest meg opp p likhunder, og det tar minst 1 time og 25 minutter fr liklukten overfres til underlaget, og dette betyr at AEFH m ha ligget dd i huset like lenge.

Men er det sannsynlig at de som kommer i denne perioden for kidnappe lar liket bli liggende s lenge?

En profesjonell kidnapper ville neppe latt det skje.

Jeg str tilbake med ett alternativ.

De som kommer for kidnappe er amatrer. Det skjer en ulykke, og de bruker lang tid p komme til seg selv igjen, rdsl og stage.

Etter alt dette: Hva med motiv?

Du irriterte meg s mye akkurat n, at jeg kveler deg.: Affekt kan ikke vre et motiv, fordi drapet er planlagt i 6 mneder.

Dermed str jeg igjen med det mest opplagte motivet penger.

Hvem kan det s vre?

Norske dataspillende, kryptointeresserte amatrer, som begir seg ut p noe de overhode ikke har forutsetninger for mestre.

Her har politiet siktet RU for medvirkning. Det tror jeg p.
Citera
2020-05-26, 18:01
Medlem
Noen sa dette:
Citat:
Ser at mange snakker om at ektepakten var urettferdig. Men mener jeg har hrt at den kan ha vrt satt opp spass skjevt pga firma og sikkerhet mot konkurs.

Om TH og AEH eide alt 50/50 og THs selskaper gikk konkurs, kunne alt gtt dundas? TH trengte mye verdi stille som sikkerhet til banker.

Nr AEH eide det viktigste, nemlig huset og det de strengt talt trengte etter eventuell konkurs s sikret de seg mot total ruin.

At pakten var for sikre DERES felles konomi/interesser og ikke laget i tilfelle skilsmisse.
Hva tror dere om det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in