2020-05-28, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det er mange forskjellige diskusjoner som foregr p samme tid her, s om du vil ta meg for henge meg p noen av dem s m du samtidig vennligst informere meg om hvilken av dem som fornrmer deg mest, slik at jeg kan svare deg ordentlig.
Nei, jeg er ikke fornrmet. Jeg vet hva jeg kan forvente meg. Jeg uttalte meg om utdannelse av norsk politi, at det er i positiv retning, men at det henger fremdeles litt feil igjen. Jeg mente alts mer generelt.

Jeg leste artikkelen Sandemose postet, og den gir gode svar p det du spurte om. Norsk politi m skjerpe seg, men de unge nyutdannede gjr det bra.
Citera
2020-05-28, 04:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -HellYeah-
Tull, det du beskriver om AEH sin Facebook er tull og tys...
Jeg har heller ikke sett det.
Citera
2020-05-28, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Noen nye podcaster snart? Avslringer p hva som venter? Hvor ble det av VG?

Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
De gikk i kjellern etter lagmannsretten.

Trodde du mente VG her inne. Det var en som hadde mye innsikt i saken og familien. Men han ble borte 17.mai.
Citera
2020-05-28, 07:35
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Kan du fortelle hvordan en mann kan ta fra sin kone alt nr hun uansett ikke opplever noen glede eller fr noe penger rutte med ved vre gift med en mann som har vrt rik i mange, mange r? Mener du en rik mann kan ta fra en ekskone barna bare fordi han er rik i Norge? Hvis han i tillegg mishandlet henne ville han vel ha en svakere sjanse for klare det? Hvordan forklarer du det? Det er kvinnen som pleier f hovedomsorg for barna, og AEH var ikke prostituert eller narkoman for si det slik. Hun var heller ikke voldelig eller truende slik TH beskrives. Hun var usedvanlig god, varm, raus med venninner og snill. En svrt god og trygg mor vil jeg tro. Hun var utdannet. Hvorfor skulle hun g fra han etter 49 rs ekteskap nr barna er s voksne? Hun kunne vel gtt fra han da minstemann var 18 r for da hadde hun antagelig kunne mtt barna s mye hun ville i og med at de da var over myndighetsalderen, og kanskje 2 av 3 bodde for seg selv med sin familie.

Jeg la merke til flere poster fra AEH p Facebook, og de l ute i mange mneder etter forsvinningen. Hun skrev rett ut at hun ikke hadde rd til dra p helgeturer osv., i 2 av de postene handlet det om at hun ikke hadde rd til ting. Det var helt tragisk lese, og m ha vrt rart for vennene hennes hre. Det er slike ting som bekrefter at TH ikke var en god ektemann. Jeg forstr ikke hvordan man kan behandle en som har fdt ens 3 barn p denne mten. ikke unne andre 1 kr mer enn ndvendig. Det er ekstremt sykt og smlig. Og TH er overrasket over at hun ville skilles? ...
Du rkade inte ta skrmdumpar av dessa poster!?
Citera
2020-05-28, 07:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Helt riktig tenkt. Det er ikke lett for en frisk person forst psykopatens motiv. Krever kunnskap.

Ja, det er ikke lett forst. Og s er dette med psykopati vanskelig peke p, fordi at det ikke er noe fysisk motiv, men en lidenskap/galskap som ikke finnes i hodet til normale folk. Hvis noen kjper deg en sykkel, plenklipper eller hva som helst, s er det for hjelpe deg, eller at de nsker se deg glad, men en psykopat tenker ikke slik. Hvis de kjper noe til noen, s er det oftest for kunne kreve noe tilbake. For f en fot innenfor drstokken eller hvordan man skal si det, og for manipulere offeret til tro at han egentlig i bunn og grunn er god og snill, og at det ikke er noen grunn til kutte kontakt. Slik holder de fast p offeret i revis.
Citera
2020-05-28, 08:13
Medlem
Ny podcast

"Kampen om sannheten"

Om bekreftelsesfeller, forskjellen p troverdighet og plitelighet, og hvordan hjernen fungerer.

Flere som kjenner TH og AEH uttaler seg.

Edit:

VG har direktesendig akkurat n. I anledning at det er gtt n mned siden pgripelsen. Med mange tilbakeblikk fra den siste mneden.

https://www.vgtv.no/live/197531/dire...ar-politet-naa
Senast redigerad av kornblomst 2020-05-28 kl. 08:22. Anledning: Edit
Citera
2020-05-28, 08:29
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Kan du ogs skrive inn opplysning p anropslisten, om et familiemedlem og TH som kommuniserte p telefon mens TH var p Futurum og ca tid for dette og hvem (hvis du vet) det var TH hadde telefonisk kontakt med?
Jeg tenkte kun ta med opplysninger som er bekreftet i media, men hvis du har en kilde p tidspunkt og hvem kan jeg gjre det.
Citera
2020-05-28, 08:58
Medlem
Citat:

Jeg la merke til flere poster fra AEH p Facebook, og de l ute i mange mneder etter forsvinningen. Hun skrev rett ut at hun ikke hadde rd til dra p helgeturer osv., i 2 av de postene handlet det om at hun ikke hadde rd til ting. Det var helt tragisk lese, og m ha vrt rart for vennene hennes hre. Det er slike ting som bekrefter at TH ikke var en god ektemann. Jeg forstr ikke hvordan man kan behandle en som har fdt ens 3 barn p denne mten. ikke unne andre 1 kr mer enn ndvendig. Det er ekstremt sykt og smlig. Og TH er overrasket over at hun ville skilles? ...

Det normale er arbeide hvis man trenger penger. Det er ikke slik at man gr p sykehuset og fder, og deretter mottar penger og luksus livet ut.
Citera
2020-05-28, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Det normale er arbeide hvis man trenger penger. Det er ikke slik at man gr p sykehuset og fder, og deretter mottar penger og luksus livet ut.

Jeg kjenner ogs flere med veldig god rd som sier de ikke har rd til helgeturer, sm hverdagsluksussaker etc fordi de er sparsommelig.
Jeg kjenner en milliardr som fremdeles bruker sin Nokia 3310-et eller annet fordi den dekker hans behov. Han har takket nei til gutteturer med bakgrunn i konomi. Hqn vegrer seg bruke penger p slikt.
Citera
2020-05-28, 09:31
Medlem
Citat:

Har hrt at TH gikk gjennom alle kvitteringer med lupe. Alle innkjp mtte godkjennes av ham. Sykt.
AE arvet noen egne penger, de brukte hun p ferier, gaver og kos med familien. Hun hadde spart opp litt, til sitt nye liv, og fikk vel bde noe lnn og litt minstepensjon. Tror ikke AE var s kravstor. Hadde hun ftt noe i en skilsmisse, s hadde det gtt til barn og barnebarn.
Citera
2020-05-28, 09:44
Medlem
Citat:
Det er unormalt at en milliardr porsjonerer ut med teskje til sin kone. Hvis du skal ha det inn med teskje...
Citera
2020-05-28, 09:48
Medlem
Spoekelseskladdens avatar
Citat:

Hei Tom!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in