2020-05-28, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wrongggturn
Var p g tur der idag. fant mobil i deler som jeg tror kan vre noe av interesse. Men klarer ikke f levert inn noe sted..
h?
Citera
2020-05-28, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrtrt
"Trdsannhetene" kan dokumenteres. Det vil lekke mer og mer ut i media, og under rettssaken vil det komme frem. Selv har jeg blitt beskyldt for faktisk vre en av gjerningsmennene. Spekulasjonen gikk ut p at "usannhetene" og "ryktene" jeg omtalte var ment legge press p TH, slik at han betalte lsepengene for livsbevis. Ja, tenk det. Han betalte jo. Etter at politiet endret hypotese, vel og merke. Det er litt artig p sitt vis, hadde det ikke vrt for alvoret i denne saken. AE har blitt drept p brutalt vis. Brutal er forvrig visstnok et ord hun selv benyttet om sin ektemann, i en fortrolig samtale. Hun har villet ut av dette ekteskapet flere ganger. Men TH truet henne med ta fra henne alt. Og det stemte.
spekulere i hvordan TH har gjort det blir vanskelig, uten ha flere av brikkene p plass.
Ved skape et "strre trusselbilde" har tanken vrt kunne kontrollere sine omgivelser. Politiet har gjennomskuet dette.

Kan du fortelle hvordan en mann kan ta fra sin kone alt nr hun uansett ikke opplever noen glede eller fr noe penger rutte med ved vre gift med en mann som har vrt rik i mange, mange r? Mener du en rik mann kan ta fra en ekskone barna bare fordi han er rik i Norge? Hvis han i tillegg mishandlet henne ville han vel ha en svakere sjanse for klare det? Hvordan forklarer du det? Det er kvinnen som pleier f hovedomsorg for barna, og AEH var ikke prostituert eller narkoman for si det slik. Hun var heller ikke voldelig eller truende slik TH beskrives. Hun var usedvanlig god, varm, raus med venninner og snill. En svrt god og trygg mor vil jeg tro. Hun var utdannet. Hvorfor skulle hun g fra han etter 49 rs ekteskap nr barna er s voksne? Hun kunne vel gtt fra han da minstemann var 18 r for da hadde hun antagelig kunne mtt barna s mye hun ville i og med at de da var over myndighetsalderen, og kanskje 2 av 3 bodde for seg selv med sin familie.

Jeg la merke til flere poster fra AEH p Facebook, og de l ute i mange mneder etter forsvinningen. Hun skrev rett ut at hun ikke hadde rd til dra p helgeturer osv., i 2 av de postene handlet det om at hun ikke hadde rd til ting. Det var helt tragisk lese, og m ha vrt rart for vennene hennes hre. Det er slike ting som bekrefter at TH ikke var en god ektemann. Jeg forstr ikke hvordan man kan behandle en som har fdt ens 3 barn p denne mten. ikke unne andre 1 kr mer enn ndvendig. Det er ekstremt sykt og smlig. Og TH er overrasket over at hun ville skilles? ...
Citera
2020-05-28, 02:47
Medlem
Noen nye podcaster snart? Avslringer p hva som venter? Hvor ble det av VG?
Citera
2020-05-28, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Vi har selvsagt gjort oss opp en mening knyttet til motiv, men det er noe som forblir i etterforskningen, sier Hrenovica.

Betyr det at dere har et klart bilde av hva motivet kan vre?

Ja, det er korrekt.

Hva motivet skulle vre, nsker ikke politiet g inn p.

https://www.tv2.no/a/11447256/

Here are some of the most pressing motives for murder:
Money. According to Times Magazine, most couples believe money is the most important factor in a good marriage.
Sex
Killing out of mercy
Revenge
Greed in general
Self Defense
Conflicting opinion
Drugs/alcohol/smokes
Citera
2020-05-28, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Noen nye podcaster snart? Avslringer p hva som venter? Hvor ble det av VG?

De gikk i kjellern etter lagmannsretten.
Citera
2020-05-28, 02:50
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Here are some of the most pressing motives for murder:
Money. According to Times Magazine, most couples believe money is the most important factor in a good marriage.
Sex
Killing out of mercy
Revenge
Greed in general
Self Defense
Conflicting opinion
Drugs/alcohol/smokes

Og poenget ditt var...?

At Politiet har gtt etter TH bare fordi han var mannen hennes?

De har nok mer g p, enn statistikk.. Selv om det ogs er en ikke ubetydelig faktor i saken.
Senast redigerad av Niffy 2020-05-28 kl. 02:53.
Citera
2020-05-28, 03:00
Medlem
Niffys avatar
Citat:

Jeg la merke til flere poster fra AEH p Facebook, og de l ute i mange mneder etter forsvinningen. Hun skrev rett ut at hun ikke hadde rd til dra p helgeturer osv., i 2 av de postene handlet det om at hun ikke hadde rd til ting. Det var helt tragisk lese, og m ha vrt rart for vennene hennes hre. Det er slike ting som bekrefter at TH ikke var en god ektemann. Jeg forstr ikke hvordan man kan behandle en som har fdt ens 3 barn p denne mten. ikke unne andre 1 kr mer enn ndvendig. Det er ekstremt sykt og smlig. Og TH er overrasket over at hun ville skilles? ...

Bare dette sier jo sitt...

At en kone av denne mannen skal mtte si at hun ikke har rd til helgeturer, er jo helt hinsides..!
Citera
2020-05-28, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Tunnelsyn er et stort problem i norsk drapsetterforskning
Ferskinger fra Politihgskolen var langt bedre til se mulige etterforskingsscenarier enn erfarne norske drapsetterforskere, viser ny forskning.

https://forskning.no/samfunnskunnska...rskning/377673
Helt sant! Det er ikke fr n de seneste rene at vi har ftt etterforskere med skikkelig utdanning. Fr gikk metodene i arv - p godt og vondt. De gamle lrte opp de unge, s og si.
Det gr selvsagt fremdeles noen gamle travere i gangene, men det tynnes i rekkene.
Det er ikke lett bli kvitt gamle uvaner, og blir man gammel nok, s vil man kanskje ikke heller.
Citera
2020-05-28, 03:24
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Helt sant! Det er ikke fr n de seneste rene at vi har ftt etterforskere med skikkelig utdanning. Fr gikk metodene i arv - p godt og vondt. De gamle lrte opp de unge, s og si.
Det gr selvsagt fremdeles noen gamle travere i gangene, men det tynnes i rekkene.
Det er ikke lett bli kvitt gamle uvaner, og blir man gammel nok, s vil man kanskje ikke heller.

S hva mener du, egentlig?

Er man farget av tunnelsyn og dermed sikter ektemannen av prinsipp (latterlig som begrunnelse for siktelsen, spr du meg), eller pner man for alle muligheter, inkludert kidnapping? Og alle andre utenkelige scenariorer?

Husk ogs ordtaket om at det ikke finnes noe nytt under solen...

Alt har blitt gjort fr. Ogs dette.
Citera
2020-05-28, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
S hva mener du, egentlig?

Er man farget av tunnelsyn og dermed sikter ektemannen av prinsipp (latterlig som begrunnelse for siktelsen, spr du meg), eller pner man for alle muligheter, inkludert kidnapping? Og alle andre utenkelige scenariorer?

Husk ogs ordtaket om at det ikke finnes noe nytt under solen...

Alt har blitt gjort fr. Ogs dette.
Nei, n m du lese hva jeg svarer p fr du henger deg p diskusjonen. Hjelpes!
Citera
2020-05-28, 03:40
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Nei, n m du lese hva jeg svarer p fr du henger deg p diskusjonen. Hjelpes!

Det er mange forskjellige diskusjoner som foregr p samme tid her, s om du vil ta meg for henge meg p noen av dem s m du samtidig vennligst informere meg om hvilken av dem som fornrmer deg mest, slik at jeg kan svare deg ordentlig.
Citera
2020-05-28, 04:02
Medlem
Citat:
Kan du fortelle hvordan en mann kan ta fra sin kone alt nr hun uansett ikke opplever noen glede eller fr noe penger rutte med ved vre gift med en mann som har vrt rik i mange, mange r? Mener du en rik mann kan ta fra en ekskone barna bare fordi han er rik i Norge? Hvis han i tillegg mishandlet henne ville han vel ha en svakere sjanse for klare det? Hvordan forklarer du det? Det er kvinnen som pleier f hovedomsorg for barna, og AEH var ikke prostituert eller narkoman for si det slik. Hun var heller ikke voldelig eller truende slik TH beskrives. Hun var usedvanlig god, varm, raus med venninner og snill. En svrt god og trygg mor vil jeg tro. Hun var utdannet. Hvorfor skulle hun g fra han etter 49 rs ekteskap nr barna er s voksne? Hun kunne vel gtt fra han da minstemann var 18 r for da hadde hun antagelig kunne mtt barna s mye hun ville i og med at de da var over myndighetsalderen, og kanskje 2 av 3 bodde for seg selv med sin familie.

Tull, det du beskriver om AEH sin Facebook er tull og tys...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in