2020-06-03, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Antagelig. Det er penbart etter brevet fra H*dda og fra T*ms frste avhr at det aldri har vrt planer om hverken betale eller kommunisere. Skjnner godt at politiet var ndt til forske framprovosere dialog.

OK, men hallo!!! Det burde i hvert fall vrt naturlig tenke at det kunne st steuropeere bak. Og her gir familien dem tipset om g etter alle hndverkere som de hadde hatt kontakt med p MittAnbud, og s gidder ikke politiet en gang sjekke det!!!!
Citera
2020-06-03, 23:50
Medlem
22. februar 2019 "Belpene som er betalt beskrives som s lave at det ikke har vrt et problem akseptere, men teknikken rundt den frste digitale plattformen var en utfordring.

16. januar i r mottok Hagen-familien det som antas vre det siste budskapet fra motparten som ble sendt gjennom kryptovaluta. En dry uke senere innkalte familiens bistandsadvokat til pressekonferanse for opplyse om dette budskapet."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...jon-i-en-annen

Hvor mange beskjeder ble sendt til og fra motparten gjennom bitcoin-kodene og p hvilke datoer?
Citera
2020-06-03, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Da har jeg lest dette brevet

https://www.tv2.no/nyheter/11480054/

Og heretter gidder jeg ikke diskutere denne saken med noen som ikke har lest det.

Jeg oppfatter meg selv som en av dem som har vrt mest skeptisk til politiet og politikanalen VG her inne, og i dag fikk jeg absolutt all min skepsis bekreftet.

Norsk politi er rett og slett dysfunksjonelt. De har rett og slett ALDRI etterforsket denne saken som en kidnappingssak.
Helt enig med deg! Dette er en politiskandale som kommer til bli verdenskjent.
Citera
2020-06-03, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Helt enig med deg! Dette er en politiskandale som kommer til bli verdenskjent.

Orsaken till att de inte efterforskat saken som kidnappning r vl att det aldrig var troligt?
Citera
2020-06-03, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Octopus8b
22. februar 2019 "Belpene som er betalt beskrives som s lave at det ikke har vrt et problem akseptere, men teknikken rundt den frste digitale plattformen var en utfordring.

16. januar i r mottok Hagen-familien det som antas vre det siste budskapet fra motparten som ble sendt gjennom kryptovaluta. En dry uke senere innkalte familiens bistandsadvokat til pressekonferanse for opplyse om dette budskapet."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...jon-i-en-annen

Hvor mange beskjeder ble sendt til og fra motparten gjennom bitcoin-kodene og p hvilke datoer?

Det vet vi jo ikke, for politiet blste jo den kanalen ved begynne sende avgrde bitcoins p egenhnd, og etterp sier de til og med at det var en feil.
Citera
2020-06-03, 23:53
Medlem
Citat:
OK, men hallo!!! Det burde i hvert fall vrt naturlig tenke at det kunne st steuropeere bak. Og her gir familien dem tipset om g etter alle hndverkere som de hadde hatt kontakt med p MittAnbud, og s gidder ikke politiet en gang sjekke det!!!!

Hvorfor tar du det for god fisk at politiet ikke snakket med hndverkerne fra mittanbud, Hagen familien fr da ikke vite at politiet foretar seg.
Citera
2020-06-03, 23:54
Medlem
Citat:
Ja, og de bryske fiskerne ved Langvannet med telelinse rettet mot Hagens hus ble aldri etterlyst.
Jakten p Futurum-mennene ble avsluttet.

Politiet har gjort mye feil i denne saken synes jeg.
Citera
2020-06-03, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jepp, og en familie som er mer opptatt av sitt rykte og egen trygghet enn uttrykke frykt for hva som tilstter moren i de voldelige kidnappernes hender.

Dette utspillet kommer n, fordi nettet snrer seg sammen om minst en, kanskje to i familien. Forstelig at det er beintft, og at man vil lete etter syndebukker og steder plassere sinne og frustrasjon.

Hvorfor ble ikke brevet sendt for et r siden, hvis det virkelig ble skrevet da? Kanskje fordi det ble skrevet i affekt nr presset p familien kte? Heller ikke n, et r senere, ble det sendt myndighetene, men levert direkte til pressen. P et tidspunkt hvor ting begynner falle p plass.

Tenker vi skal ta dette utspillet med en stor klype salt og lese en gang til det kloke tilsvaret fra politiet nederst i artikkelen.

Hva er det egentlig som har falt p plass ?

At det gr ut til pressen er jo ikke akkurat uforstelig mtp antallet lekkasjer fra politiet, poenget her er jo fremstille hvordan de oppfatter etterforskningen. Hvis innholdet er korrekt, spiller det da noen rolle hvorvidt det er skrevet i affekt ?
Citera
2020-06-03, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Hva er det egentlig som har falt p plass ?

At det gr ut til pressen er jo ikke akkurat uforstelig mtp antallet lekkasjer fra politiet, poenget her er jo fremstille hvordan de oppfatter etterforskningen. Hvis innholdet er korrekt, spiller det da noen rolle hvorvidt det er skrevet i affekt ?

Det mangler logikk i innholdet. Det er umulig vurdere kvaliteten p politiets arbeid ut fra brevet.

Selv mener jeg at TV2 br slette brevet s fort som mulig. Det hrer ikke hjemme i offentligheten. Dette av hensyn til de voksne barna som angivelig har skrevet det, og som fremdeles str bak innholdet.

Hagen-barna trenger ro og forutsigbarhet, ikke bli kjrt frem i mediene p denne mten. Det er rett og slett skamlst. Bistandsadvokaten deres ofrer barnas interesser og integritet i et allerede hplst forsvar for TH.

Skamlst!!
Citera
2020-06-04, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det mangler logikk i innholdet. Det er umulig vurdere kvaliteten p politiets arbeid ut fra brevet.

Selv mener jeg at TV2 br slette brevet s fort som mulig. Det hrer ikke hjemme i offentligheten. Dette av hensyn til de voksne barna som angivelig har skrevet det, og som fremdeles str bak innholdet.

Hagen-barna trenger ro og forutsigbarhet, ikke bli kjrt frem i mediene p denne mten. Det er rett og slett skamlst. Bistandsadvokaten deres ofrer barnas interesser og integritet i et allerede hplst forsvar for TH.

Skamlst!!

Kan du henvise til noen konkrete eksempler ?
Citera
2020-06-04, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Mangelen p logikk er da fullstendig den samme, uansett nr i saken disse ulogiske beslutningene skal ha vrt tatt. !!!

Og s er det alts politiet (!!) som blir angrepet av THs barn, fordi TH selv nektet kommunisere med den AngiveligeMotparten via bitcoin-meldinger. !!

Og attptil blir n politiet beskyldt for ha presset (!!) TH, "med alle midler" til betale hele belpet !

Det er s absurd. TH m ha manipulert barna sine kraftig i perioden etter at AEH forsvant.

Det er jo selvflgelig mulig at han alltid har gjort det, manipulert barna. Men dette er mishandling. Psykisk mishandling.

Den som har skrevet brevet, har vrt utsatt for manipulering i en s sterk grad at det m kalles psykisk mishandling.

Jeg kan ikke forst det annerledes.

Jeg tror dessverre at du har rett.

Brevet er vondt lese, og jeg forstr situasjonen, men jeg tror heller ikke at det er politiet som er riktig skyteskive. De er i familie og vil uansett sttte hverandre. Det er heller ikke vanskelig forst.

Problemet er at mange av elementene som beskrives er s selvmotsigende/paradoksale. Blant annet det vente med kontakte eller betale motpart, som TH tydeligvis har meislet ut raskt ovenfor familien. Srdeles merkverdkg. Politiet rdet dem til betale frst. Hvorfor i alle dager gjr TH da endelig det nr politiet endrer sin oppfatning og ser det som usannsynlig at de vil f noe ut av motparten.

Det samme gjelder noe av det datteren ppeker som politiet skal ha gjort. Hvis ikke det er fordreid eller misforsttt i brevet er noe av det s alvorlig at politiet sliter n.
Citera
2020-06-04, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Kan du henvise til noen konkrete eksempler ?

Se gjennom de siste innleggene jeg har skrevet. I lpet av de siste to - tre timene.

Jeg synes det er et stort svik mot barna offentliggjre brevet. Skulle Kihle ha gjort noe som helst med brevet, mtte han ha sendt det til Riksadvokaten. Der det hrer hjemme.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in